Router vurdering - D-link
Fra : TexasFlood

Dato : 27-11-04 12:21

Hej gruppe.

Jeg skal have mig en router til mine to PC'ere i hjemmet som er forbundet
til ADSL hos TDC.
Jeg vil gerne have mulighed for senere at anvende trådløs forbindelse.
Jeg vil gerne have indbygget firewall i routeren.

Jeg har kigget på D-link DI-624 AirPlus Xtreme G router.

Noen der har erfaring med denne router eller bare D-link - er det godt eller
skidt ?

TF

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 27-11-04 13:41

TexasFlood wrote:
> Jeg har kigget på D-link DI-624 AirPlus Xtreme G router.
>
> Noen der har erfaring med denne router eller bare D-link - er det
> godt eller skidt ?

DI-624 har et problem med at den genstarter sig selv under visse
omstændigheder. Dette er trods flere releasede firmware-opdateringer
ikke blevet løst.
http://www.dslreports.com/forum/dlink findes der adskillige
alenlange tråde, der omhandler dette (og andre) problemer.

Samme problem findes i øvrigt på Topcom WBR654, der er hardwaremæssigt
identisk med DI-624 (kan endda opdateres med Dlink formware).

Du bør efter min mening i stedet overveje en Linksys.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : TexasFlood

Dato : 27-11-04 23:08

Hmm - det kan jeg godt se ikke er så smart.
Iøvrigt et godt forum du linkede til.

Jeg har faktisk overvejet Linksys, men jeg kan ikke finde en router fra dem
med indbygget firewall
uden at det også er et ADSL modem (hvilket jeg har i forvejen - leveret af
TDC).
Kan du nævne en alm. trådløs router fra Linksys med firewall

Skal man overveje andre mærker som Netgear etc. ?

TF

Fra : Brian Knudsen

Dato : 28-11-04 23:31

On Sat, 27 Nov 2004 12:20:48 +0100, wrote:

> [...]
>
>Jeg har kigget på D-link DI-624 AirPlus Xtreme G router.
>
>Noen der har erfaring med denne router eller bare D-link - er det godt eller

Jeg har en D-Link Di614+ som jeg er meget glad for.. Har fået den
ombytted da den restarted af sig selv.. OG har ikke haft problemer
siden.. Så jeg vil klart anbefale D-link..

Brian Knudsen

BRUTAL - Now your playing with power