Schubart
Fra : Jørgen Abilfeelt-Mil~

Dato : 27-11-04 00:55

Hej i gruppen.
Jeg er igang med en slægt der hedder Schubart.
De skulle være fra København.
Og jeg har da mødt mange men, det er er ikke de rigtige.
Ham jeg søger hedder. Carl Christian Torkild Schubart.
jeg har ham som død i 1903. Apostel kirken..
Men han siges at være født i København. d. 24 April 1824.
Jeg har været samtlige kirkebøger igennem på Stadsarkivet, men har ikke
kunne finde ham.
Jeg søger selvfølgelig hans Fader og Moder.
Med venlig hilsen
Jørgen Miltø

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 27-11-04 07:42

Hej Jørgen.

Jeg ved ikke om du har disse oplysninger, så sender dem lige:

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

CARL CHRISTIAN THORKELD SCHUBART Marriage: 09 OCT 1857 Glostrup,
Kobenhavn, Denmark

JACOBINE KIRSTINE MARIE CLAUSEN

mvh Anita Siig

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 27-11-04 07:49

Jeg har lige kigget lidt videre, og aldersmæssigt kunne det godt passe med
din person... mvh Anita

København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, , , Toldbodvejen
284,1.Sal, 3, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Andreas Ernst Würst, 35, Gift, , Jæger hos Hs.Mjst.Kongen,
Frederikke Wilhelmine Hansen, 36, Gift, , hans Kone,
Carl Christian Schubart, 11, Ugift, , deres Søn,
Laurine Wilhelmine Schubart, 10, Ugift, , deres Datter,
Wilhelm Johannes Schubart, 5, Ugift, , deres Søn,
Johanne Hansen, 66, Enke, , hans Svigermoder,
Maria Louise Kossuu !!, 23, Ugift, , Tienestepige,

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , ,
Kronprinsessegade 398,1.Sal, 2, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Frederikke Würtz, 47, Enke, , lever af sine Midler, Kjøbenhavn
Carl Schubart, 23, Ugift, , hendes Søn,Snedkersvend, Kjøbenhavn
Laurine Schubart, 21, Ugift, , hendes Datter, Kjøbenhavn
Henriette Würtz, 10, , , hendes Datter, Kjøbenhavn
Frederik Würtz, 9, , , hendes Søn, Kjøbenhavn
Mine Andersen, 20, Ugift, , Tjenestepige, Kjøbenhavn

Fra : Annie & Niels

Dato : 27-11-04 15:34

Hej Jørgen!

Jeg stødte lige på denne forespørgsel i en tysk nyhedsgruppe. Er der måske
en sammenhæng mellem disse personer.
NB! Iøvrigt ville jeg søge i begravelsesprotokollerne på Københavns
Stadsarkiv. De er lettere at overskue da de har alfa numerisk register og
med Schubert er der ikke så mange personer at søge mellem.

Hilsen

Niels

Indlæg fra soc.genealogi.german

"Henriette Elisabeth von Schubarth" was born 23.04.1817 in Denmark.

She moved to Sweden and married "Justus Christoffer Leth". Their first son "
Fredrik Bartolin Leth" was born in 1842

This is so far the Swedish Church records take me.

I found (with help) "Henriette Benedicte Schubart" on
http://www.familysearch.org she is born on the same day.

Father: LUDVIG SCHUBART
Mother: BARTOLINE SCHUBART

Is this the same "Henriette"?

Any help would be most welcomed about the "von Schubarth" family and
Henriette Elisabeth.

Regards

Suzanne