Hurtigere fp server
Fra : Anders Lund

Dato : 17-05-01 21:44

Hej, det kan godt være at jeg har spurgt og noget ligende dette før, med jeg
kan ikke lige finde mit indlæg.

Til et netparty opstiller vi en ftp server. Med den bliver desvære lidt
langsom, når der er mange inde på den.
Der sidder 2 netkort i der har hver deres ip adresse.

Hele vores netværk er bygget op at 100 mbits 3com swiche.

Er der nogen der har en ide til hvordan vi kan få noget mere hastighed på
den????

mvh
Anders Lund

Fra : Kim L.T.

Dato : 17-05-01 22:28

Det er lidt nemmere at hjælpe, hvis du kommer med lidt mere info!!!

- Hardware
- Operativsystem
- FTP Applikation
- Antal brugere (ved max-belastning)
- Kabling

Und so weiter...!

/Kim T.

Fra : Anders Lund

Dato : 18-05-01 10:07

Hardware er lidt svært at sige, da det er forskelligt. Med normalt er den
en halv kraftig desktop pc. (Sidste gang var det en PIII 750 Mhz med 512 Mb
ram)

Vi bruger win2000 advange server, og G7 Ftp, men vi tænker på at skifte til
Linux.
Antal bruger kan jeg ikke sige, mem teroretisk kan der være 94 brugere. Med
ved normal belastning ligger den nog omkring 5-10.

Netværeket er bugget til 94 brugere, der alle er koblet til de 3 3com 40
prots 100 Mbits swichse som vi bruger. switchsne er kobler sammen så én er
backboene og han en 400 mbit uplink til hver at de 2 andre swivhse. Normalt
sidder ftpserveren i backboenen med 2 * 100 mbit almindelige netkort.

mvh
Anders Lund

Fra : RpR

Dato : 17-05-01 22:54

> [...]
>
>Hele vores netværk er bygget op at 100 mbits 3com swiche.
>
>Er der nogen der har en ide til hvordan vi kan få noget mere hastighed på

Tjah, altså omkring 22mbyte i sekundet burde den jo kunne spytte ud, det er
nok ca. max på de fleste hd'er =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com