Så har nokia gjort det igen....
Fra : Anders

Dato : 26-11-04 13:15

De har jo lavet en ellers meget dejlig telefon 6630, men da jeg skulle have
et større RS MMC kort i den gik det op for mig hvor meget den enlig stinker.

Original har den jo et 64 mb kort.

Først prøvede jeg så med et 512 mb kort, det kunne den ikke finde.
Så et 256 mb, kunne den heller ikke finde.
Så et 128 mb, kunne den heller ikke finde.

Det vil så sige dig nokia har lavet en telefon med mp3 afspiller, og et
meget godt kamera, der kun understøtter 64 Mb!!!

Hurra for nokia....

/Anders

Fra : RpR

Dato : 26-11-04 13:33

> Det vil så sige dig nokia har lavet en telefon med mp3 afspiller, og et
> meget godt kamera, der kun understøtter 64 Mb!!!

Næh, du har nok bare været uheldigt at få fat i et mærke der ikke dur til
telefonen. Ikke alle typer MMC / RS-MMC dur til Nokia's telefoner har jeg
hørt. Det er ihvertfald tilfældet med 6600.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Anders

Dato : 26-11-04 13:47

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, du har nok bare været uheldigt at få fat i et mærke der ikke dur til
> telefonen. Ikke alle typer MMC / RS-MMC dur til Nokia's telefoner har jeg
> hørt. Det er ihvertfald tilfældet med 6600.

Ok, hvilket mærke kort virker så i en 6600?

/Anders

Fra : RpR

Dato : 28-11-04 13:32

> Ok, hvilket mærke kort virker så i en 6600?

Mit eget kort er et Transcend, og det virker glimrende. Min nabo's er et
Kingston af en art svjh, men om de laver RS-MMC er jeg ikke sikker på.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-11-04 14:17

"Anders" <trashmail@FJERNandos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det vil så sige dig nokia har lavet en telefon med mp3 afspiller, og et
> meget godt kamera, der kun understøtter 64 Mb!!!

Det er nu ikke altid Nokias skyld at MMC kort ikke virker..

Der er 3 mærker jeg vil anbefale til Nokia:

1. RiData
2. Transcend
3. Kingmax

De er næsten 100% sikre på at virke i langt de fleste af Nokias telefoner.
Selv bruger jeg et 256 MB Transcend kort i min N-Gage og det kører
upåklageligt

Mvh
Benjamin

Fra : Anders

Dato : 26-11-04 14:23

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stinker.

> Det er nu ikke altid Nokias skyld at MMC kort ikke virker..
>
> Der er 3 mærker jeg vil anbefale til Nokia:

Ok. hvilke forhandlere har disse mærker?

Og bemærk det skal være RS MMC

Den eneste jeg har fundet er Datatelpartner, og de aner ikke hvornår de har
dem på lager (RiData)

/Anders

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-11-04 15:04

> [...]

> Og bemærk det skal være RS MMC
>
> Den eneste jeg har fundet er Datatelpartner, og de aner ikke hvornår de

Næ de synes aldrig at vide hvornår de har tingene hjemme..
Men en hurtig søgning på Transcend i EDBprisers database fandt frem til
flg.:
http://kortlink.dk/edbpriser/esn

Kingmax findes desværre ikke i deres DB så den søgning kunne jeg ikke hjælpe
dig med.

Mvh
Benjamin

Fra : Christian F

Dato : 27-11-04 17:49

Har hørt at kortene blot skal formateres (på din pc) inden at telefonen kan
læse det....

Fra : RpR

Dato : 28-11-04 13:31

> Har hørt at kortene blot skal formateres (på din pc) inden at telefonen
kan
> læse det....

Alle de kort jeg har haft har været formaterede fra fabrikken, men de skal
stadigvæk formateres via telefonen før de virker ordentligt.

Fra : N_B_DK

Dato : 02-12-04 03:13

Anders wrote:
> De har jo lavet en ellers meget dejlig telefon 6630, men da jeg
> skulle have et større RS MMC kort i den gik det op for mig hvor meget
> den enlig stinker.

Hvor stort et kort siger Nokia selv via manual og evt. online
specifikationer at den understøtter ?

--
MVH.
N_B_DK