2 DIV ovenpå hinanden ?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 26-11-04 09:52

Spørgsmålet er nærmest det modsatte af

Jeg har 2 DIV, den ene i toppen og den anden i bunden.

Når vinduet bliver lille (eller indholdet stort) glider de ind i hinanden -
og jeg vil hellere have en scrollbar...

Hvordan klarer jeg det ?

mvh Michael

Demokode:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE> New Document </TITLE>
#tree {
position: relative;
top: 5px;
}
#bundtekst {
position: absolute;
bottom: 9px;
}
</HEAD>

<BODY>

<b>Her kommer en menu</b>
godt blive lidt<br>
lang...</p>
jeg at<br>
teksten i bunden<br>
kommer til at stå<br>
oveni denne menu<br>
når vinduet bliver for småt ???</p>

Mandag-fredag kl. 08.30-12.00<br>
Torsdag tillige kl. 15.30-17.45

</BODY>
</HTML>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-04 10:22

Michael Schrøder skrev:

> Spørgsmålet er nærmest det modsatte af

Det modsatte af hvad?

> Jeg har 2 DIV, den ene i toppen og den anden i bunden.

Har du et link til din side. Det er lettere at hjælpe hvis man kan se
siden online.

Se evt. <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Schrøder

Dato : 26-11-04 13:17

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Det modsatte af hvad?
Det modsatte af subject...

> Har du et link til din side. Det er lettere at hjælpe hvis man kan se
> siden online.

Nu havde jeg jo "vedlagt" koden, men jeg har fundet et sted jeg kunne smide
siden
http://www.schroeder.dk/prob-div.htm

mvh Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-04 13:41

Michael Schrøder skrev:

> Det modsatte af subject...

Det fremgik ikke ret tydeligt. I øvrigt, hvorfor angiver du en
overskrift som er modsat det du vil spørge om?

> Nu havde jeg jo "vedlagt" koden, men jeg har fundet et sted jeg kunne smide
> siden
> http://www.schroeder.dk/prob-div.htm

Start med at validere din kode (se forklaring i min signatur). Kig
derefter på position fixed, padding og z-index.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Standardlinks om validering - hvordan og hvorfor: