Batteri til Nokia 3310 - BLC-2 eller BMC-3~
Fra : John

Dato : 25-11-04 19:57

Hej NG!

Jeg har besluttet mig for, at denne gang vil jeg have et originalt Nokia
batteri til min 3310. Det seneste fra T. Hansen går fra 3 til 0 streger på
10 sek. Og det er efter mindre end et halvt år gammelt, så det gider jeg
ikke mere.

Men jeg kan se, at der er 2 originale modeller: Et liIon-batteri BLC-2 og et
NiMh BMC-3. Jeg går ud fra at LiIon-batteriet er en nyere model (vistnok
standard til 3310), men er det bedre? Det er ikke så meget standby-tiden jeg
er interesseret i, men mere levetiden totalt. Altså holder lion-batteriet
også længere?

Jeg kan se følgende på Nokias hjemmeside:

Internt batteri (BLC-2) 850 mAh, Li-Ion, 107g, standbytid: 55 t - 245 t,
taletid: 2t20min - 4t15m
og
Internt batteri (BMC-3) 900 mAh, NiMH, 133g, standbytid: 55 t - 260 t,
taletid: 2t30 min - 4t30m.

Dvs. at det "gamle" Nimh-batteri har en højere standbytid (260 timer mod 245
på LiOn)?

Hvad vil I anbefale? Om jeg skal give en halvtredser fra eller til er
ligegyldigt.

Vh. John

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 28-11-04 20:49

"John" <johnlafjerndette@get2net.dk> wrote:

>Men jeg kan se, at der er 2 originale modeller: Et liIon-batteri BLC-2 og et
>NiMh BMC-3. Jeg går ud fra at LiIon-batteriet er en nyere model (vistnok
>standard til 3310).

Der var BMC-3 med i pakken til min N3310 - købt for to måneder siden.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : John

Dato : 06-12-04 19:09

"Ove Kjeldgaard" <ReadMyEmail@The.Signature> skrev i en meddelelse

> Der var BMC-3 med i pakken til min N3310 - købt for to måneder siden.

Nu har jeg købt et BLC-2 til 139 kr + 9 i porto. Så må vi om det holder
længere end T. Hansens til 99.

Vh. John