Tvinge FTP klient til at bruge et bestemt ~
Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 16:35

Hej.

Jeg har 2 netkort i min maskine, som bar hver sin opgave. Maskinen er
installeret med windows XP pro, SP2.

Nu vil jeg så gerne starte en ftp-klient. Denne benytter hver gang det ene
interface. Har jeg nogen mulighed for at tvinge ftp-klienten til at
benytte det andet interface.

Mvh. Leif.

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/

Fra : Peter Jensen

Dato : 25-11-04 17:31

Leif wrote:
> Nu vil jeg så gerne starte en ftp-klient. Denne benytter hver gang det
> ene interface. Har jeg nogen mulighed for at tvinge ftp-klienten til
> at benytte det andet interface.

Den benytter vel det interface som din route tabel
fortæller den skal bruge for at ramme en server
på en given adresse ?
Det må være den vej igennem problemet skal løses
hvis ikke det er tilfældet. Klienten som sådan
bør ikke have noget at sige.
--
Peter J

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 19:29

> [...]
> på en given adresse ?
> Det må være den vej igennem problemet skal løses
> hvis ikke det er tilfældet. Klienten som sådan

Ok. Det lyder logisk.

Er der nogle steder, hvor jeg kan rette i min route tabel, så der default
bliver benyttet det interface jeg ønsker.

Mvh. Leif.

--
Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Peter Jensen

Dato : 25-11-04 19:42

Leif wrote:
> Er der nogle steder, hvor jeg kan rette i min route tabel, så der
> default bliver benyttet det interface jeg ønsker.

Kommandolinieværktøjet ROUTE er vejen frem.
Skriv route /? for hjælp.
Route print giver dig en liste over nuværende routes.
Alt efter dit setup kan løsningen variere lidt.
Men syntaksen er noget i stil med:
route add -p <ip/netværk der skal nåes> MASK <"passende" netmaske>
<gateway IP> IF <interface nummer>

-p (persistent) gør at routen ligger der fast.
--
Peter J

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 20:15

> route add -p <ip/netværk der skal nåes> MASK <"passende" netmaske>
> <gateway IP> IF <interface nummer>
>
> -p (persistent) gør at routen ligger der fast.

jeg har prøvet:
route -p ADD 195.137.194.128 MASK 255.255.255.255 192.168.2.1 METRIC 1 IF 2
bare som eksempel

Og det virker.

Tak for hjælpen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-11-04 00:10

Leif wrote:
> jeg har prøvet:
> route -p ADD 195.137.194.128 MASK 255.255.255.255 192.168.2.1 METRIC 1 IF 2
> bare som eksempel
>
> Og det virker.

Super :)
Og velbekomme da!