Cisco-fee
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 25-11-04 06:39

Hej!

Er der nogle der kan forklare hvad Cisco Fee omfatter. Jeg synes der er stor
forvirring omkring det, afhængigt af hvem man spørger?

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-11-04 10:39

On Thu, 25 Nov 2004 06:39:16 +0100, "Niels Henrik Egebjerg"
<nhe@nospam.dk> wrote:

> Er der nogle der kan forklare hvad Cisco Fee omfatter.

Ja, det kan din account manager hos din Cisco-partner...

> Jeg synes der er stor forvirring omkring det, afhængigt af hvem
> man spørger?

Det er nok primært, fordi Cisco Fee er noget partneren betaler Cisco
for at kunne give kunden support, men der kan være forskel på, hvad
partneren tager af penge for at supportere kunden.

Men i øvrigt er Cisco Fee en døende ting, fordi Cisco har indført et
betalings-system (årligt/2-årligt/whatever) i stedet for et one-time
fee.

-A

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 26-11-04 23:41

In newsgroup dk.edb.netvaerk wrote, Niels Henrik Egebjerg, this, the
Thu, 25 Nov 2004 06:39:16 +0100:

Hello Niels Henrik Egebjerg,

>Er der nogle der kan forklare hvad Cisco Fee omfatter. Jeg synes der er stor
>forvirring omkring det, afhængigt af hvem man spørger?

Forvirring er normal indenfor dette!

Cisco Fee var en support ydelse indeholdende RMA (Carry In Service),
adgang til Cisco's 1. level TAC og PICA account. En Cisco Partner kunne
derefter bestemme hvilken af disse ydelser, som skulle tilbydes til
kunden. Og havde man købt varen med Cisco fee blev det med varen så
længe at den ikke blev solgt videre til tredjemand.

Forstået på den måde at hvis kunden, der har købt varen med Cisco Fee,
sælger varen videre, bortfalder Cisco fee, og altså retten til disse
ydelser. Hvis du ønsker disse ydelser, skal der igen betales Cisco fee.
Og det er kun en Cisco Partner, der kunne tilbyde disse ydelser.

Sådan var det før 1.7-2004. Idag er det anderledes. Nu betales der pr.
år som en slags fee indeholdende ydelser, som Cisco partneren selv
bestemmer.

Kristian Krautwald