Brugt mobil, hvor?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-11-04 06:34

Hej

Jeg vil gerne have fat i en billig gammel brugt mobiltelefon der bare dur.

Folk har dem vil liggende i skufferne når de køber nye 1krs abonnementer?
eller smider dem ud?

Og hvordan sikrer mig sig at den ikke er stjålet?

Jesper

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 25-11-04 07:04

> Folk har dem vil liggende i skufferne når de køber nye 1krs abonnementer?
> eller smider dem ud?

De bliver solgt i dk.marked.privat.telefon.mobil, på www.mobildebat.dk under
Køb/salg og i Den Blå Avis.

> Og hvordan sikrer mig sig at den ikke er stjålet?

Beder sælger om IMEI-nummeret, og ringer til politiet og spørger.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : N_B_DK

Dato : 25-11-04 07:48

Jeppe Vestergaard wrote:

> Beder sælger om IMEI-nummeret, og ringer til politiet og spørger.

Og det er tvivlsomt at de svarer om den faktisk er stjålet, i tilfælde den
er og de siger nej, vil tyven / hæleren jo kunne identificeres (såfremt det
ikke er taletidskort, så mød op på stationen med EMEI nr, og elelr telefon,
så vil du få et mere brugbart svar)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Michel Christensen

Dato : 25-11-04 09:15

N_B_DK wrote:

> [...]
> (såfremt det ikke er taletidskort, så mød op på stationen med EMEI nr,
> og elelr telefon, så vil du få et mere brugbart svar)

Man kan næppe skældes ud for hæleri, hvis man kontakter politiet med
IMEI nummeret, før evt. handel.

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Anders

Dato : 25-11-04 09:48

Man kan sku' ikke blåstemple folk, for at være hælere, hvis de reelt ikke er
det !

Man kan kræve at sælger sender IMEI nr på telefon,
via en SMS el. en mail. Så kan køber få den checket,
om den skulle være meldt stjålet.

Det er også en god ide at få en kvittering fra sælger,
hvor vedkommende kan stå inden for at telefonen ikke
er meldt stjålet.

Normalt skal man (efter min mening) holde sig fra at
købe brugte mobiltelefoner, med mindre det er en
man kender meget godt og kan stole på.

Mvh
Anders

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 25-11-04 16:57

> Normalt skal man (efter min mening) holde sig fra at
> købe brugte mobiltelefoner, med mindre det er en
> man kender meget godt og kan stole på.

Ahh, nu synes jeg du strammer den lige groft nok. Præcist det samme kan da
være gældende med alt andet - f.eks. PC-hardware. Jeg gør af princip ikke
folk til hælere, bare fordi de har noget til salg, og jeg ikke kender dem.

Derudover har jeg faktisk endnu ikke hørt om nogen, som har købt en brugt
telefon, der har vist sig at være stjålet.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 25-11-04 20:04

> Normalt skal man (efter min mening) holde sig fra at
> købe brugte mobiltelefoner, med mindre det er en
> man kender meget godt og kan stole på.
>
> Mvh
> Anders

dem har jeg da ellers købt en del af. Hvis der følger en kvittering med,
eller originalembalage, er man jo ret sikker på, den ikke er hoppet op af
den forkerte lomme. Bare fordi, man kan være uheldig, skal man jo ikke være
paranoid.

/Ole

Fra : Anders

Dato : 25-11-04 07:54

Det vil med stor sansynlighed være smartere at gå i den rigtige gruppe
(dk.marked.privat.telefon.mobil). Denne gruppe er mere til tekniske
spørgsmål vedr. mobiltelefoner.

Men ellers kan du kigge forbi www.qxl.dk eller Den Blå Avis på nettet
(www.dba.dk).

mvh
Anders

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 25-11-04 09:42

> Og hvordan sikrer mig sig at den ikke er stjålet?

Be om originalkvitteringen. Hvis sælgeren ikke har den, så lad være med at
købe.

Niels Dybdahl

Fra : Anders

Dato : 25-11-04 10:04

Det er ingen garanti for at den evt. er stjålet. Sælger kan
jo have smidt den ud ved en fejl, eller den kan være bortkommet ved anden
måde....

Mvh
Anders

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-11-04 18:49

> Jeg vil gerne have fat i en billig gammel brugt mobiltelefon der bare dur.

Jeg har en splinterny Alcatel One Touch 320 til at ligge hvis det er...

Brugt - er den ikke

Gammel - njae.. det er ikke nyeste model på markedet, men helt oldnordisk er
den da ikke.

Billig - det synes jeg :) 400 kr. så er den leveret på din adresse.

Der bare dur - det skulle jeg da mene, og der er i hvert fald stadig næsten 2
års garanti (well, reklamationsret er det vel) på den, så helt galt går det
ikke...

Den er naturligvis ikke simlåst.

> Og hvordan sikrer mig sig at den ikke er stjålet?

Du kan få en kopi af følgesedlen fra Dangaard Telecom samt IMEI-nummeret
tilsendt inden et eventuelt køb.

Ring til mig på 36947644 eller mail usenet[på]vindenand.dk

Pga. OT i denne gruppe er der sat

FUT: dk.marked.privat.telefon.mobil

--
Michael