Cpu kølere til socket 775 - hvad findes de~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-11-04 00:42

Hey

Hvad er der af cpu kølere til socket 775 ?

Zalman 7700 kender jeg
Thermal Right X120 skulle være på vej til 775.

Hvad er der ellers af gode solide alternativer ?

Kørte før med Thermal Right SP94 på min socket 478 - denne køler var
SUVERÆN !

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-11-04 16:29

> Hvad er der af cpu kølere til socket 775 ?

Det var sku' ikke mange svar :(

Hvad sker der med jer ?

Har selv opdaget, at Swiftech kommer med en MCX775 køleprofil, der passer
til socket 775, og som tilsyneladende IKKE fylder et halvt bundkort i
diameter og så fastgøres den til bundkortets bund, hvilket jeg langt bedre
kan lide end Zalman måden, hvor man fastspænder den ovenpå et stativ på cou
soklen - blot den køler nogenlunde som Zalman og Thermal Right, så køber
jeg sku' den, når en DK butik får taget sig sammen til at bestille den
hjem.

http://www.swiftnets.com/products/mcx775-V.asp

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Brian Lund

Dato : 25-11-04 22:19

> Hey
>
> Hvad er der af cpu kølere til socket 775 ?
>
> Zalman 7700 kender jeg

Hvad med den almindelige 7000?

Der er vist rigeligt med kølere hvis du kigger på forskellige sider der
sælger hardware ;)

Brian

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-11-04 22:34

> Hvad med den almindelige 7000?

Bemærker du overhovedet, at jeg spørger efter kølere til socket 775 ?

Zalman 7000 understøtter ikke socket 775, så den er ret ringe at foreslå
mig :(

Jeg vil holde mig til Swiftech MCX775, da den ikke er vildt
overdimensioneret og kan fastgøres på bundkortet - det kan hverken Thermal
Right XP120 eller Zalman 7700.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Brian Lund

Dato : 25-11-04 23:16

> Bemærker du overhovedet, at jeg spørger efter kølere til socket 775 ?
>
> Zalman 7000 understøtter ikke socket 775, så den er ret ringe at foreslå
> mig :(

Ja det lå jeg mærke til, men uden lige at have de nye socket navne i hovedet
gik jeg ud fra at det var det nye socket til AMD du snakkede om, altså
socket 754 som jeg lige fandt ud af... Undskyld :)

Hvem vil da også køre Intel når man kan få en A64 til samme pris?

Brian

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-11-04 23:32

> [...]
> socket 754 som jeg lige fandt ud af... Undskyld :)
>
> Hvem vil da også køre Intel når man kan få en A64 til samme pris?

Har altid kørt Intel - men er da åben over for nye forslag.

Hvordan kører A64, hvilke fordele har den over Intel ?

Er der stadig varmeproblemer med AMD A64 - Intel begyndte jo at få
varmeproblemer med Precotten, men stadig ikke helt på på niveau med de
varme problemer AMD har haft igennem årene.

Har stadig hørt, at Intel kører en tand mere stabilt end AMD.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : kenzo

Dato : 26-11-04 16:23

> Hvem vil da også køre Intel når man kan få en A64 til samme pris?

Eller hvem vil da køre med A64 når man kan få intel til samme pris

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-11-04 23:36

> Jeg vil holde mig til Swiftech MCX775, da den ikke er vildt
> overdimensioneret og kan fastgøres på bundkortet - det kan hverken Thermal
> Right XP120 eller Zalman 7700.

UPDATE

Køber nok denne her fra Coolermaster i ren kobber, der i design minder om
min gode gamle Thermal Right SP94 - Studiedata har den, men har ikke fået
taget sig sammen til at prissætte den endnu - vi ER sløve her i DK:

Coolermaster Hype 48:

http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACCM021&Fane=COLD,COCOCP

--
Kind Regards/Venlig hilsen