Kan ikke browse ITMS
Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-04 23:36

Jeg kan ikke få lov at gå ind på iTunes Music Store i dag. Normalt kan
man godt få lov at se sig omkring i butikken, men man kan naturligvis
ikke købe noget her i Danmark. I dag kommer jeg ikke forbi advarslen om,
at ITMS ikke findes i mit land. Jeg har prøvet iTunes 4.7 på både Mac og
Windows. Har andre oplevet det samme?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 24-11-04 23:43

> [...]
> ikke købe noget her i Danmark. I dag kommer jeg ikke forbi advarslen om,
> at ITMS ikke findes i mit land. Jeg har prøvet iTunes 4.7 på både Mac og

har virket hele dagen her, også for 2 min. siden :)
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-11-04 00:17

> [...]
> ikke købe noget her i Danmark. I dag kommer jeg ikke forbi advarslen om,
> at ITMS ikke findes i mit land. Jeg har prøvet iTunes 4.7 på både Mac og
Jeps, jeg oplever det samme.
Måske sker der noget?!.....

/Thomas

--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Michael Holm

Dato : 25-11-04 10:51

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> Jeps, jeg oplever det samme.
> Måske sker der noget?!.....
>
> /Thomas

http://www.macfixit..com skriver også om det, tyder på en serverfejl,
eller en ide der blev prøvet (af Apple) og droppet igen :)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 25-11-04 13:46

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> http://www.macfixit..com skriver også om det, tyder på en serverfejl,
> eller en ide der blev prøvet (af Apple) og droppet igen :)

Det lader desværre til at være sådan Apple vil behandle os i fremtiden:
Ingen Music Store: Ingen adgang. Nedenstående er sakset fra macfixit:

"Once I noticed the behavior, I emailed Apple and was told, at first, to
make sure I upgrade to version 4.7 of iTunes. I responded that I had
already done so. Apple then responded that this is expected behavior of
iTunes 4.7. iTMS logs your IP address and if it is not in one of the
countries where there is an established iTMS, your access is denied. You
can no longer even browse unless you are physically in a country with an
established iTMS."

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Michael Holm

Dato : 25-11-04 16:31

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> countries where there is an established iTMS, your access is denied. You
> can no longer even browse unless you are physically in a country with an

nu løber du jo med halve vinde :) længere inde står der at det ikke kan
være rigtigt - hvad det heller ikke her, da vi er mange der godt kan
komme ind på iTMS

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-11-04 21:21

In article <1gntf5h.1ygla4r8qg4faN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> nu løber du jo med halve vinde :) længere inde står der at det ikke
> kan være rigtigt - hvad det heller ikke her, da vi er mange der godt
> kan komme ind på iTMS

OK, så er det heller ikke rigtigt, at nogle har fået slettet deres
e-mail af Virex 7.5. Den har altid virket fint hos mig, så de andre må
være nogle fjolser til at betjene en computer.
Jeg kan altså stadig ikke komme ind på iTMS hverken her eller på
arbejdet på en Windows-computer. Jeg kan i øvrigt heller ikke se, hvor
på Macfixit der står, at det ikke er rigtigt, at man ikke kan komme ind.
Der er en, der skriver, at nu kan han igen. Han har et creditcard fra et
iTMS-land og har formentlig en konto hos iTMS. Det kan vi andre jo ikke
få lov til at oprette.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-11-04 22:47

On 2004-11-25 21:21:29 +0100, "Henrik =?ISO-8859-1?Q?M=FCnster?="
<news@muenster.dk> said:

> Jeg kan altså stadig ikke komme ind på iTMS hverken her eller på
> arbejdet på en Windows-computer.

Heller ikke jeg - på sædvanlig vis. Men hvis jeg skriver navnet på en
kunstner (eller bare f.eks. "rock") i søgefeltet øverst i vinduet og
trykker på returtasten - så kommer jeg ind Men kan selvfølgelig
stadig ikke købe noget.

--
Mvh Ann Rudbeck

Fra : Michael Holm

Dato : 26-11-04 10:01

du misforstår mig, det var slet ikke det jeg skrev (eller mente :)

> [...]
> Der er en, der skriver, at nu kan han igen. Han har et creditcard fra et
> iTMS-land og har formentlig en konto hos iTMS. Det kan vi andre jo ikke

Det er vel kun mig der kan komme ind på iTMS ?

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-11-04 22:19

In article <1gnurqh.5subs7vgvimN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> du misforstår mig, det var slet ikke det jeg skrev (eller mente :)

OK, jeg opfattede det lidt som om, du ikke anerkendte problemets
eksistens. Der er i hvert fald sket et eller andet med iTMS. På to
Mac'er og en pc kan jeg pludselig ikke komme ind i iTMS ved at klikke på
pilen, når man får at vide, at iTMS ikke findes i ens land. Og der står
endda, at man kan se sig omkring og høre smagsprøver. Indtil for nylig
var der ingen problemer.

> Det er vel kun mig der kan komme ind på iTMS ?

Det er altid svært med den slags. Ved f.eks. opgraderinger er der altid
nogen, der har problemer. Nogle gange er det så mange, at producenten
udsender en rettelse kort efter. Personlig plejer jeg at være ret
heldig, men derfor eksisterer problemerne jo alligevel, da der er andre,
det ikke virker for.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 26-11-04 23:47

> [...]
> pilen, når man får at vide, at iTMS ikke findes i ens land. Og der står
> endda, at man kan se sig omkring og høre smagsprøver. Indtil for nylig

Det er noget pjat af apple, så lige en på macfixit som foreslog at det
var et båndbrede problem som apple løste på den måde :(

> [...]
> udsender en rettelse kort efter. Personlig plejer jeg at være ret
> heldig, men derfor eksisterer problemerne jo alligevel, da der er andre,

Helt enig og har samme erfaring. har nu lige prøvet en anden mac der
ikke har haft itunes åben før, og den kunne ikke komme ind :(
kun via link fra f.eks. en hjemmeside direkte til en kunster eller via
Browse i højre hjørne af iTunes.

Her er et link hvis man vil se musik video på iTMS
http://tinyurl.com/4rpl9

Fra : Michael Holm

Dato : 26-11-04 23:56

> [...]

> Det er noget pjat af apple, så lige en på macfixit som foreslog at det
> var et båndbrede problem som apple løste på den måde :(

og nogen foreslår at det er pga. at de forbereder canada's iTMS..
http://tinyurl.com/4mp4v

håber apple komemr med en forklaring på et tidspunkt..

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-11-04 15:44

> [...]
> pilen, når man får at vide, at iTMS ikke findes i ens land. Og der står
> endda, at man kan se sig omkring og høre smagsprøver. Indtil for nylig

Jeg har præcist samme problem både hjemme og på arbejde, både på Mac
og Windows. Hvis de bevidst har lukket for adgangen synes jeg det er
unfair overfor os danskere. Så kan vi ikke engang browse rundt og
finde musik, eller se musikvideoer.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Jan Rene Seliger

Dato : 25-11-04 18:15

Henrik Münster <news@muenster.dk> skrev:
>Jeg kan ikke få lov at gå ind på
> [...]

Hej Henrik!Ja vi må ikke lege med,du er ikke den eneste!

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 27-11-04 09:36

Henrik Münster wrote:
> [...]
> ikke købe noget her i Danmark. I dag kommer jeg ikke forbi advarslen om,
> at ITMS ikke findes i mit land. Jeg har prøvet iTunes 4.7 på både Mac og

Det er et problem for alle med iTunes 4.7 Jeg ved ikke hvorfor man har
valge at lukke for lande som ikke er med, men det tager jo båndbredde
uden nogen salg og desuden er det let at finde navn og numre samt at
høre om det nu er det rigtige musik, inden der hentes fra
Limewire....bare et gæt.

Men det er stadig muligt at gå i iTunes Music Store, blot skal du kunne
huske hvor du var i butikken sidst. Hvis du var i UK så gå ind på
http://www.apple.com/uk/itunes af den vej kan du gå ind via et link
fra hitlisterne. i iTMS må du ikke gå tilbage til home, for så opstår
problemet igen.
Det ser ikke længere ud til at man kan browse mellem lande, jeg har ikke
fundet en metode endnu.

http://www.macfixit.com/article.php?story=20041124030740156

Fra : Ole Jensen

Dato : 27-11-04 19:20

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> uden nogen salg og desuden er det let at finde navn og numre samt at
> høre om det nu er det rigtige musik, inden der hentes fra

Jeg har også problemet, og jeg kører med iTunes 4.6, og system 10.3.5,
så det er ikke opgraderingen der er skyld i det.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan