Ny telefon til ca. 2000,-
Fra : Martin P.

Dato : 24-11-04 16:46

Heysa,

Jeg skal invistere i en ny telefon til CIRKA 2000,- (uden abbonnements
pris).

Krav :

- Bluetooth
- Den skal ikke veje meget over 100g.

Ikke de store krav vel?

Har kigget lidt på Motorola E398 og SE K700i, men har ikke prøvet dem i
praksis.

Har i nogle ideer til hvad jeg skal vælge?

- Martin

Fra : Anders

Dato : 24-11-04 16:53

Jeg vil nok holde mig til SE K700i, den er bare for fed.
Den kan også godt lave MegaPixel (1MP) billeder.
Hvis man sætter den til 'Udvidet under kamera funktionen.

Så får du også en MP3 afspiller med i prisen, det er jo heller ikke at gå i
vejen for vel.

Bluetooth'en kan du bruge til at overføre ringetoner med bl.a.
Anders

Fra : Martin P.

Dato : 24-11-04 17:08

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil nok holde mig til SE K700i, den er bare for fed.

Men Motorolaen kommer med 64MB ram modsat SE'ens 32MB.

> Den kan også godt lave MegaPixel (1MP) billeder.
> Hvis man sætter den til 'Udvidet under kamera funktionen.

Kan Motorolaen også det?

> Så får du også en MP3 afspiller med i prisen, det er jo heller ikke at gå
> i vejen for vel.

Det er ikke så vigtigt med mp3 afspiller og det er jo også begrænset hvad
man kan have på 32MB. Kan SE udvides med memory kort?

Hvor meget kan Motorolaen udvides til?

> Bluetooth'en kan du bruge til at overføre ringetoner med bl.a.

Jep :)

- Martin

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 24-11-04 17:16

> [...]

> vejen for vel.

> Bluetooth'en kan du bruge til at overføre ringetoner med bl.a.

Motorola E398 kan også disse ting - og har plads til hukommelseskort.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 24-11-04 17:15

> Har kigget lidt på Motorola E398 og SE K700i, men har ikke prøvet dem i
> praksis.
>
> Har i nogle ideer til hvad jeg skal vælge?

Du må have lidt flere krav. Hvad skal den bruges til? Opkald, SMS, MMS,
email, WAP? Hvad skal den erstatte?

Fra : Martin P.

Dato : 24-11-04 17:18

"Jeppe Vestergaard" <read@mysignature.com> skrev i en meddelelse
> Du må have lidt flere krav. Hvad skal den bruges til? Opkald, SMS, MMS,
> email, WAP? Hvad skal den erstatte?

Den skal bruges til opkald, GPRS data fra bærbar PC via bluetotth, SMS/MMS.

Den skal erstatte en Nokia 6610

Jeg tror valget pt. står mellem SE K700i, Motorola E398 og Siemens S65.
Andre forslag?

- Martin

Fra : John

Dato : 24-11-04 17:36

> [...]
SMS/MMS.

> Den skal erstatte en Nokia 6610
>
> Jeg tror valget pt. står mellem SE K700i, Motorola E398 og Siemens S65.

Jeg stod lidt i samme situation som dig og sammenlignede blandt andet K700i
med S65.

Valget faldt på K700i da jeg syntes S65 er en kende for stor samt at jeg
syntes der har været for mange historier om softwarefejl og langsomme
telefoner fra Siemens.

Valget faldt på K700i for mit vedkommende og den har ikke skuffet.

Lyden er god i den, batteritiden er fornuftig (typisk en uge) og menuerne
fungerer logiske og er hurtige.

De 41 MB er rigeligt til mit forbrug, men jeg regner så heller ikke med at
den skal bruges ret meget som MP3 afspiller.

Motorola'en kender jeg ikke så meget til.

Mvh

John

Fra : Martin P.

Dato : 24-11-04 18:00

"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De 41 MB er rigeligt til mit forbrug, men jeg regner så heller ikke med at
> den skal bruges ret meget som MP3 afspiller.

Jeg er også gået væk fra S65 efter at have læst mere om den.

Så vidt jeg kan læse mig frem til kan K700i ikke udvides med mere memory,
vel?

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 24-11-04 20:02

> Så vidt jeg kan læse mig frem til kan K700i ikke udvides med mere memory,
> vel?

Nej, det kan den ikke. Af samme årsag vælger mange Nokia 6230 istedet.

Fra : Martin P.

Dato : 24-11-04 20:03

> Nej, det kan den ikke. Af samme årsag vælger mange Nokia 6230 istedet.

Jeg vil prøve noget andet end Nokia, så det bliver nok sådan en Motorola
E398 ..

- Martin

Fra : Flemming

Dato : 24-11-04 21:13

Martin P. wrote:
> [...]
> i praksis.
>
> Har i nogle ideer til hvad jeg skal vælge?

Du skal da have en : SPV C500

http://orange.dk/privat/telefoner/orange/spvc500/

Hvis du først har haft en i hånden er du solgt.

--
Mvh. Flemming