iSync og Nokia 6260
Fra : Lukas Lunow

Dato : 24-11-04 13:14

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-04 21:02

Lukas Lunow <lukas@diku.dk> wrote:

> Sidder og leger lidt med min Nokia 6260 men opdager til min skræk og
> rædsel at den ikke understøttes af iSync (indsæt dit favorit bandeord
> her)!!!!

sågerne, men der er din Nokia du skal bande over.

> Andre "Series 60" telefoner understøttes dog, derfor håber jeg på en
> snarlig oopdatering af iSync. Hvad er jeres erfaringer med
> opdateringsfrekvensen af programmet? Har kun haft min Mac i kort tid, og
> svjh er iSync i den tid ikke blevet opdateret.

Det er sjældent nødvenigt med opdateringer fordi iSync benytter sig af
en åben og veldefineret standart til sync: SyncML.

Deruover har Sybion og Palm bidraget med sync til henholdsvis Palm og
Symbion. I tilfældet Nokia er problemet at Nokia ikke kan hitte ud af at
understøtte en åben standart men forlader sig på et stykke proporitær SW
der syncer med et andet proporitær SW (læs: outlook)

> Er der andre måder hvorpå jeg kan få synkroniseret min kalender med den?

nej.

> Eller skal jeg virkeligt hive min SonyEricsson op ad skuffen igen

ja.

> og vente til Apple udgiver en opdatering?

Kun såfremt din telefon understøtter den åbne syncML standart og/eller
er med symbion OS eller Palm OS. Ellers skal du ikke gøre dig forhåbning
om at telefonen i fremtiden bliver understøttet af isync (med mindre
Nokia selv spytter i udviklingskassen)

Sony-Ericssons telefoner understøtter syncML, det samme gæder de dyere
Motorola og Simens telefoner. mht. Nokia brugers der i udsøgt grad
lukkede standarter til synkronisering. Sidet jeg tjekkede var det vist
kun Nokias mursten (communicator) der understøttede syncML. De fleste
Nokia'er kan kun synkrobnisere via en proporitær Outlook funktion.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-04 21:13

Lukas Lunow <lukas@diku.dk> wrote:

> Er der andre måder hvorpå jeg kan få synkroniseret min kalender med den?

det omfatter ikke kalenderen, men derimod adressebogen:

<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20041122012737911>

Fra : Lukas Lunow

Dato : 24-11-04 21:51