Upload til dir udenfor www...
Fra : Mads Pedersen

Dato : 17-05-01 21:01

SysAdmin på min universitetsserver vil ikke lade mig sætte et dir til
world-writable. Han siger at det kan være et sikkerheds problem. Kan man
uploade til et bibliotek udenfor det directory som webfilerne ligger i -
lidt ligesom mange cgi biblioteker?

// Mads

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 17-05-01 21:03

On Thu, 17 May 2001 22:01:07 +0200, Mads Pedersen <mads@imv.au.dk>
wrote:

>SysAdmin på min universitetsserver vil ikke lade mig sætte et dir til
>world-writable.

sådan har de alle dage været på imv... onde mennesker.

>Han siger at det kan være et sikkerheds problem.

korrekt

>Kan man
>uploade til et bibliotek udenfor det directory som webfilerne ligger i -
>lidt ligesom mange cgi biblioteker?

ja

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Mickey

Dato : 17-05-01 21:17

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

> korrekt

hvorledes ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 17-05-01 21:25

On Thu, 17 May 2001 22:16:41 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>hvorledes ?

Hvordan et dir som er world-writable kan være en sikkerhedsfare??
Vel fordi at det er world-writable, vil jeg tro.

Alle åbninger er vel potentielle sikkerhedshuller.

--
Mvh. / Regards Stefan Bruhn

$email = array(115,116,101,102,97,110,64,98,114,117,104,110,46,116,111);
for ($i=0;$i<=15;$i++) {echo chr($email[$i]);}

Fra : Mickey

Dato : 17-05-01 22:44

"Stefan Bruhn" <news001@3x7.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan et dir som er world-writable kan være en sikkerhedsfare??
> Vel fordi at det er world-writable, vil jeg tro.
>
> Alle åbninger er vel potentielle sikkerhedshuller.

ja - men stadig, at jeg sætter chmod 777 på en dir gør da ikke at du kan
skrive hva du har lyst vel ?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 18-05-01 07:38

On Thu, 17 May 2001 23:44:02 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>"Stefan Bruhn" <news001@3x7.dk> skrev i en meddelelse

>ja - men stadig, at jeg sætter chmod 777 på en dir gør da ikke at du kan
>skrive hva du har lyst vel ?

prøv at poste en url, og vi vil prøve at illustrere

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Mickey

Dato : 18-05-01 14:55

> [...]

http://susie.dk/777test/skriv-her
- jeg forventer en forklaring på hvordan du gør!

Fra : Mads Pedersen

Dato : 17-05-01 21:35

in article ahb8gtk38h4p7gg4l57qc30ho6udmmb14q@4ax.com, Thomas Jensen -
pil.dk at tj@dev.null wrote on 17/05/01 22:02:

> sådan har de alle dage været på imv... onde mennesker.

He he... så slemt er det nu ikke. Den nye server har da fået php og alt
muligt.

> korrekt

Så er det jo ikke det store problem alligevel

Tak for info!

// Mads