Socket Problemer
Fra : Anders Keldsen

Dato : 24-11-04 09:00

Hey NG!

Har ikke været herinde før, men en gang skal jo være den første, og nu
har jeg en anledning :)

Jeg har siddet og rodet med Sockets og ObjectStreams, og er nu stødt ind
i et problem.

Jeg har et Transfer object som sendes over en ObjectStream fra Server
til Client.

Problemet er at hvis jeg afvikler følgende kode på serveren:

   t.setMoney(100);
   sendObject(t);
   t.setMoney(200);
   sendObject(t);

Så er t.getMoney() == 100 begge gange på client-siden, og ikke 200 anden
gang. Bruger Sockets cache? og hvis ja, kan man nulstille den? eller er
det helt åbenlyst hvad jeg gør galt?

Jeg har vedhæftet koden så folk kan se det hele. Vær lige opmærksom på
at de 4 filer ligger i 3 forskellige packages.

Håber at der er nogen der kan give mig lidt hints.

A.

---
PS: Fjern X'er fra mailadressen

Fra : Filip Larsen

Dato : 24-11-04 16:47

Anders Keldsen skrev

> [...]
anden
> gang. Bruger Sockets cache? og hvis ja, kan man nulstille den? eller

Du er så tæt på, at du uden tvivl vil finde hvad du leder efter hvis du
kigger i dokumentationen for ObjectOutputStream (hint: led efter en
metode der på dansk hedder nulstil :).

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Anders Keldsen

Dato : 25-11-04 02:56

Takker for hjælpen :)

Havde faktisk læst om reset, men havde læst om den under
ObjectInputStream (lidt fjollet set i bakspejlet), og det er så vidt jeg
kan se noget helt andet.

Nå, ikke flere undskyldninger fra mig, men endnu engang tak for hjælpen.

A.