om Maine-coon katte
Fra : Lene Nielsen

Dato : 24-11-04 01:51

hejsa jeg har 4 maine-coon katte og kan kun sige at jeg er utrolig glade for
dem alle sammen hver og en jeg sidder her på dette her forum og læser om alt
muligt men savner lidt at finde andre der også har maine-coon katte og dele
oplevelser med og advarelser med da jeg igennem tiden er stødt på en
opdrætter som desværre ikke behandler sine maine-coon katte pænt og grunde
til jeg ved det er fordi jeg har "købt" en killing hos opdrætteren og
opdager først dagen efter at min killing ikke er helt rask og ikke har fået
den vacciner den skal have og har kronisk diarré og kronisk gummebetændelse
og i samråd med dyrlægen får han I/D kost og antibiotika og det skal han
have i 3 uger og han er 5 mdr
så sidder du der ude på den anden side af skærmen og har oplevet nogen ligne
eller har ting du mener jeg og andre maine-coon opdrætter kan få glæde af så
skynd dig da og skriv til os
hvis i sidder der ude og ville dele oplevelser og ider med mig så skriv *ss*

knus lene

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-11-04 08:18

Hej Lene

Det er da en kedelig oplevelse, jeg håber at din killing bliver rask. Har
du overvejet at lægge sag an mod opdrætteren, gennem diciplinær-nævnet ? I
følge
Felis Danicas regler _skal_ en killing være fuldt vaccineret før den
sælges, og selvfølgelig skal man ikke sælge syge killinger

Det er så trist når opdrættere ikke lever op til deres ansvar, både for
kattenes og de nye ejeres skyld.

Jeg har ikke Maine Coon, men jeg ved at der er en del
ejere og opdrættere af dem her på listen.
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-11-04 08:31

Lene Nielsen wrote:
> [...]
> har maine-coon katte og dele oplevelser med og advarelser med da jeg
> igennem tiden er stødt på en opdrætter som desværre ikke behandler

Hej Lene...

jeg kan da anbefale dig at stikke næsen forbi:
www.felisforum.dk
og
www.mainecooninfo.dk

begge steder er for alle typer katte, men jeg ved der er flere coon ejere
derinde ;)

--
Knus, Sabina
DK Shadowfax

Fra : Denise

Dato : 24-11-04 10:59

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message
> jeg kan da anbefale dig at stikke næsen forbi:
> www.felisforum.dk
> og
> www.mainecooninfo.dk

Hej

Endnu nogle flere fora . Der er jo også dekatten. Hvilke er bedst og er
de ellers ens, det er vel Helle der har dekatten ikke ? Kender du flere ?
Er bare nysgerrig, kan selv kun overkomme denne her

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-11-04 20:39

On 2004-11-24 10:58:42 +0100, "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> said:

> Endnu nogle flere fora . Der er jo også dekatten. Hvilke er bedst og er
> de ellers ens, det er vel Helle der har dekatten ikke ? Kender du flere ?

Jeg tror det er en smagssag hvad der er "bedst". Hvor man føler sig
mest hjemme..
Jeg har prøvet at "gabe over" alle de nævnte fora (dog minus
Mainecooninfo, som siam-fan Og jeg har indset at jeg ikke har tid /
overskud til at leve med i 4 fora. Ikke fordi nogle nødvendigvis er
bedre end andre, men fordi det var - for mange, for tidskrævende, man
bliver jo afhængig af at leve med i folks glæder og sorger Jeg har
så valgt de to, jeg har kendt længst og måske derfor føler mig mest
hjemme i. Denne NG og Dekatten. Der er en del af dem, vi har kendt her,
der nu er på Dekatten.

> Er bare nysgerrig, kan selv kun overkomme denne her

Du ville ellers ganske sikkert være meget velkommen

--
Knus fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 24-11-04 21:14

Ann Rudbeck wrote:
> On 2004-11-24 10:58:42 +0100, "Denise"

> Du ville ellers ganske sikkert være meget velkommen

Det var da rigtig sødt sagt, tak skal du have

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-11-04 23:22

On 2004-11-24 21:13:36 +0100, "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> said:

> Det var da rigtig sødt sagt, tak skal du have

Og så mener jeg det endda
--
Knus fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 29-11-04 11:34

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote in message

> Og så mener jeg det endda
> --

Ok tak Så derfor er jeg nu registreret, så må jeg se om jeg får tid til
at finde ud af, hvordan det i det hele taget virker med billeder, giffer osv

--
Hilsen Denise

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-11-04 23:29

Denise wrote:
> [...]
> og er de ellers ens, det er vel Helle der har dekatten ikke ? Kender
> du flere ? Er bare nysgerrig, kan selv kun overkomme denne her

Jeg vil som Ann sige det er en smags sag.... jeg har selv luret på flere af
grupperne gennem tiden, men har først nu fået overskuddet og "drive" til at
være i mere en denne gruppe, men jeg må da indrømme at min engagement
herinde også er faldet siden jeg begyndte at komme på felisforum...

selv kan jeg heller ikke overskue ret mange steder, fordi jeg samtidig har
1000 ting i ilden...

jeg er selv glad for felisforum, og deltager deruover ikke aktivt andre
steder end her..... min generelle opfattelse er at der på den slags fora
ofte er mange gode informationer at hente, men det kræver at man har
overskuddet til at holde sig rimelig opdateret....

på FF (felisforum) kigger jeg mindst en gang dagligt på deres "seneste
indlæg".... og det samme her, så det er ikke fordi jeg nærstuderer det hele,
men læser kun hvad jeg finder relevant....

håber det gav dig lidt mere en ide om hvad der ellers er derude*G*

Fra : Denise

Dato : 25-11-04 09:41

> [...]
> være i mere en denne gruppe, men jeg må da indrømme at min engagement
> herinde også er faldet siden jeg begyndte at komme på felisforum...

Fy da

> håber det gav dig lidt mere en ide om hvad der ellers er derude*G*

Tak

--
Hilsen Denise

Fra : Lene Nielsen

Dato : 25-11-04 09:45

puha og mange gange puha
takker for alle jeres svar og ider til det jeg har skrevet og jeg ville tage
alt det i har skrevet til mig og det er da dejligt at se at der er betænkene
medmennesker der ude

jeg kan nu fortælle jer at min lille maine-coon han er ved at have det bedre
i hans lille mave og det samme med ham tandkød
og endnu engang tak til jer alle sammen

knus

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-11-04 10:24

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> wrote in message
> [...]
> glæde af så skynd dig da og skriv til os
> hvis i sidder der ude og ville dele oplevelser og ider med mig så skriv

Hej Lene - fra en Maine Coon opdrætter.
Sikke da en historie. Det er HELDIGVIS ikke almindeligt, men der findes
mange opdrættere af Maine Coon da det er en meget populær race ... og ind i
mellem er der desværre nogle der ikke opfylder deres forpligtelser.
Har du købt din Maine Coon med stamtavle? Hvis så, så er der nogle
muligheder for at gøre noget. For at opdrætte med stamtavle, skal man være
medlem af en klub og overholde nogle regler. Blandt andet reglen med at
killingen skal vaccineres første gang, inden den må sælges ud. Desuden skal
den være rask ved overdragelsen til de nye ejer. Og enhvert kattemenneske
SKAL da behandle sine katte ordentligt, det kan der slet ikke være tvivl om.
Så du har muligheder for at gøre noget ved sagen, og jeg synes det er din
pligt som killingekøber at gøre noget. Ellers kommer der bare flere
killinge-købere med dårlige oplevelser.
Jeg kender mange Maine Coon folk og sætter dig gerne i forbindelse med
nogle, så i kan snakke Maine Coon Bare sig til. Ellers kan jeg anbefale
dig www.felisforum.dk Der er flere af slagsen, og omgangstonen er rigtig
rar

Mht din missekat med den dårlige mave. Har du fået undersøgt afføringen for
parasitter? Eventuelt prøvet ormekur?
Du er velkommen til at skrive privat til mig, hvis du hellere føler for det.
Min adresse står på min hjemmeside.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pernille

Dato : 24-11-04 10:25

Hej lene

Håber at din lille kat har fået det bedre. Er det fra et registreret
opdræt du har købt katten ( er den med stamtavle?) - der burde du have
en eller garanti. Men har du købt den privat står sagen nok mere uvis.
jeg ville da selv under alle omstændigheder tage kontakt til sælger -
som jeg syntes skal refundere ihvertfald noget af dyrlægeudgiften. Har
du fået en sundhedsbog med på den?

Mille

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-11-04 10:25

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> writes:

> [...]
> hvis i sidder der ude og ville dele oplevelser og ider med mig så skriv *ss*

Kan også kun anbefale http://www.mainecooninfo.dk

Der er også en del MCO slaver på http://www.dekatten.dk
Og på http://www.tumling.dk - godt nok et "lukket" forum, med
"ansøgning" om medlemskab

Og så er jeg næsten ikke misundelig over at du har hele fire
CoonBamser, hvor jeg bor må jeg kun have en, men det er selvfølgelig
også en CoonBamse *SS*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin