Validering
Fra : Kenneth Bergmann

Dato : 23-11-04 23:25

Hej Gruppe,

Min side validerer på validator.w3.org, men ligner noget der er løgn i
mozilla firefox. Hvad kan der være galt? Hvem overholder ikke hvad?

sorry, har ingen link.

Kenneth

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-11-04 23:59

Kenneth Bergmann <bergmann@XXgoodies.dkX> skrev:

> sorry, har ingen link.

Sorry, ingen link - ingen hjælp

Find en testside at lægge det ud, så vi kan se det! Du må
have noget plads hos din internetudbyder, hvor du kan lægge
en testside ud med dit problem.

--
Allan Vebel
Hjælp os til nye aktuelle artikler og faq-svar - skriv til

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-11-04 00:01

Kenneth Bergmann skrev:

> Min side validerer på validator.w3.org, men ligner noget der
> er løgn i mozilla firefox.

Validering er ingen garanti for at siderne ser ens ud i forskellige
browsere - det sikrer bare at alle browsere har mulighed for at
vise siderne efter fastsatte regler i stedet for at skulle gætte
sig til meningen.

> sorry, har ingen link.

Så er det svært at hjælpe dig. Der er masser af steder hvor man kan
lægge en side op gratis - prøv fx frac.dk.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kenneth Bergmann

Dato : 24-11-04 17:36

Så se her:

Http://www.goodies.dk/tst/ <-- ingen links virker, kun forside.
Håber I kan hjælpe mig

PS. og ja, jeg arbejder i tables. og ja, jeg har hørt om div, og nej, jeg
arbejder videre i tables. (indtil videre)

Kenneth

Fra : jopa

Dato : 24-11-04 18:52

Kenneth Bergmann skriblede bla følgende:
> PS. og ja, jeg arbejder i tables. og ja, jeg har hørt om div, og nej,
> jeg arbejder videre i tables. (indtil videre)

Synd du ikke er moden for nytænkning

Måske dit problem er fordi du definerer din tabel i procenter
Prøv med fast størrelse "px" i stedet.

--

..............Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-11-04 00:16

Kenneth Bergmann skrev:

> Http://www.goodies.dk/tst/ <-- ingen links virker, kun
> forside. Håber I kan hjælpe mig

Godt. Din html-kode validerer, men du har mange fejl i css-koden.

Der er bl.a. html-kommentarer, anførselstegn om størrelsesværdier
og flere forkerte værdier.

Skriv hvis du har brug for hjælp til at få css-koden valideret.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kenneth Bergmann

Dato : 25-11-04 12:53

> Der er bl.a. html-kommentarer, anførselstegn om størrelsesværdier
> og flere forkerte værdier.

Tak for det. Er rettet og ser nu meget bedre ud i firefox...

Kenneth

Fra : from south

Dato : 24-11-04 18:41

Hej Kenneth.
"Kenneth Bergmann" <bergmann@XXgoodies.dkX> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min side validerer på validator.w3.org, men ligner noget der er løgn i
> mozilla firefox. Hvad kan der være galt? Hvem overholder ikke hvad?

Ja, du har ret. Det er noget katten har slæbt gennem hækken. Men hvorfor
bruger du 56 linier på at beskrive noget rod i tabeller? Kunne den tanke
at <div> og <css> måske var en mulighed? Der er op til flere som bruger
den slags ting her i år 2004. Dem som mener at hjemmesider stadig skal
laves i tabeller, har også den ide at man stadig vasker sit tøj i
nærmeste å, vi andre bruger en vaskemaskine. Ja, sådan er der jo så
meget. Mvh Knud

Fra : Kenneth Bergmann

Dato : 25-11-04 12:54

> [...]
laves i tabeller, har også den >ide at man stadig vasker sit tøj i
> nærmeste å, vi andre bruger en vaskemaskine. Ja, >sådan er der jo så

Vaskemaskine?? Er den opfundet

Kenneth