Min Hund kan ikke svømme???
Fra : Morten Holst

Dato : 23-11-04 22:26

Hej NG...

Jeg har en Amerikansk Bulldog på 4... Hun elsker vand både når vi går en tur
til stranden og når hun er med i båden...
MEN... I sommers da vi sejlede en tur på fjorden blev hun frygtelig
interesseret i en flok måger og faldt over bord... og væk var "Fedesen".

Jeg måtte selv i for at hente hunden op og heldigvis er hun ikke blevet
bange for vand.

Dagen efter gik vi en tur til stranden for jeg havde sgu aldrig hørt om en
hund der ikke kunne svømme. der gjorde vi som vi plejede... jeg kastede
dunken og Fedesen løb ud og hentede den.
Men denne gang gik jeg med ud og kastede dunken tilsvarende længere ud... Og
da Fedesen ikke længere kunne bunde... Sank hun :)

Nu var jeg overbevist. Hun KAN ikke svømme. Men elsker stadig at løbe og
lege i vandet og at sejle.

Jeg har nu besluttet mig for at købe en ordentlig redningsvest til hende i
julegave så hun er klar når det bliver vejr til at tage til/på vandet igen.

Er det normalt at der findes hunde der ikke kan svømme?

Jeg vil da også lige benytte lejligheden til at hører om der skulle være en
herinde der ligger inde med en redningsvest så han/hun vil af med.

Morten Holst

Ligger lige et billede i dk.binaer af vandhunden :)

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-04 08:38

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej NG...
>

> Er det normalt at der findes hunde der ikke kan svømme?

Det tror jeg ikke, men jeg vil tro at de på hundesvømmehallen www.solvang.dk
kan give dig langt mere kvalificerede råd.

Mvh
Jimmy

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-11-04 07:56

> [...]
> interesseret i en flok måger og faldt over bord... og væk var "Fedesen".
>
> Jeg måtte selv i for at hente hunden op og heldigvis er hun ikke blevet
snip...
> Morten Holst

Nå, det har du også prøvet!

Da min yngste hund strøg i vandet første gang, gik han til bunds, og
jeg måtte også en tur i baljen, det var midt i Maj, trods alt. Der gik
han på bunden af vandet med et forbavset blik og bobler ud af næsen.
Senere gik det bedre, og nu svømmer han godt, med hovedet højt hævet
over vandet.

Den gamle har altid ligget dybt i vandet, han svømmer derfor heller
ikke gerne. Hvis jeg går ud, går han med, og så skyller vandet ind
over øjnene, og snuden ligger 2 cm over vandet. Der er ikke meget
fribord her. Havde han stadig været chipmærket var han sunket.

Hilsen Kim

Fra : Gl

Dato : 25-11-04 22:46

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message

næsen.

Grin -grin...
Ville jeg godt havde set..

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-11-04 11:01

"Gl" <Pruttegøj@fisaf.com> wrote in message news:<41a651f7$0$46244>

> næsen.
>

> Grin -grin...
> Ville jeg godt havde set..

ja, ud over alt det andet man sådan skal have med når man er på tur
med hunden ved jeg nu at et undervandskamera ville have fået et sjovt
billede. Men hvad nytter det nu, hvor han jo kan svømme?

Hilsen Kim