Norsk skov kat -killing
Fra : Tyfon

Dato : 23-11-04 22:14

Ja har fået sådan en lille pelstot

12 uger gammel og 180kmt rundt i stuen op i gardiner m.m. lige det der
skulle til for at aktivere men nu 9 mdr gamle huskat (helt sort) dog ikke
som jeg havde håbet
Hun væser konstant af den lille og knure oss selvomn den lille intet gør
bare den gamle kan se den ... Ændre det sig ? det er begge hun katte

Det andet er hun virker meget lille i forhold til den str. min anden mis
havde
Hun spiser normalt vilel jeg mene måske lidt over i ædeflip hun r jo oss
vant til der er 4 andre killinger der vil ha noget
Hun får killinge tør og våd foder hvilket hun spiser med stor appetit
Hun har fået ormekur

Maj-Britt

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-11-04 23:00

"Tyfon" <tyfon@hotmail.com> writes:

> Ja har fået sådan en lille pelstot

Tillykke

> [...]
> Hun væser konstant af den lille og knure oss selvomn den lille intet gør
> bare den gamle kan se den ... Ændre det sig ? det er begge hun katte

Ja det lyder da som en sund og rask killing
Men det er nu meget normalt at den voksne ~ den som boede der først
vil stille sig på bagbenene over at den territorie er blevet invaderet
af en ny kat.
Det er også helt normalt og det kan vare alt fra et par dage til meget
længere tid før hun accepterer den nyankomne, som regel går det dog
hurtigt = mindre end en uges tid, når den ene part er en killing, men
det er umuligt at generalisere med katte...

> [...]
> vant til der er 4 andre killinger der vil ha noget
> Hun får killinge tør og våd foder hvilket hun spiser med stor appetit

Jamen det er ret svært at kunne sige noget om lige det, men så hut jeg
visker skulle normalen alt efter linier mm være på ca 12 - 1500 gram
for en killing på den alder. Meen det kan svinge en del, de er jo ret
aktive i den størrelse og så længe den ikke ser direkte udmagret ud
ville jeg ikke være nervøs.
Men hvordan var størrelsen i forhold til de andre killinger i kuldet ??

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Tyfon

Dato : 24-11-04 11:21

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men det er nu meget normalt at den voksne ~ den som boede der først
> vil stille sig på bagbenene over at den territorie er blevet invaderet

Mine forældres hund også katten har aldrig kunne fidne ud af det sammen
Hunden forguder iøvrigt killingen

> [...]
> ville jeg ikke være nervøs.
> Men hvordan var størrelsen i forhold til de andre killinger i kuldet ??

De er alle ca samme str.

> --
> Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
> Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen
>
> http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Håber den bliver større .. selv om den er nuser nu

Maj Britt

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-11-04 11:55

"Tyfon" <tyfon@hotmail.com> writes:

> Men hvordan var størrelsen i forhold til de andre killinger i kuldet ??
>
> De er alle ca samme str.

Så ville jeg nu tage det stille og roligt, igen hvis den ikke virker
udmagret, så skal det nok komme med størrelsen også hvis den får noget
fornuftigt foder = ej brugsens/faktas osv den billige...

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-04 07:55

Tyfon wrote:
> [...]
> jo oss vant til der er 4 andre killinger der vil ha noget
> Hun får killinge tør og våd foder hvilket hun spiser med stor appetit

Hej Maj-Britt

Det skulle da meget gerne ændre sig hurtigt, når det er en killing, men det
lyder helt normalt, så tag det bare roligt

Hvor stor (hvor meget vejer) din nye skovkat ? og hvilken race er din anden
kat ? Der kan jo være forskel fra race til race, men jeg vil sige, at en
vægt på omkring 1200 gr. er fin for en 12 ugeres killing, og hunkatte er
altid lidt mindre end hankatte - også som killinger

Held og lykke !!!

Mvh

Tina
--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Tyfon

Dato : 24-11-04 11:23

"Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
> Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Den anden er hvist bare en alm. huskat .. helt 100% sort iøvrigt ikke så
meget som et hvidt hår eller negl
Killingens moder er 100% norsk skovkat og far er halvt skovkat og halvt
noget andet husker uikk lige hvad det var men han er FOLT

Maj Britt

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 24-11-04 12:35

Min skovkat er altså også ret lille i forhold til hvad man normalt ser men
hun er sund og rask og absolut ikke tynd. Hun er bare ikke så høj og er ret
sikker på at hun uden pels vil se MEGET lille ud. Men sårn er det jo også
med os mennesker, vi er jo heller ikke lige store.

Linda