Japanske dafnier.. Findes de?
Fra : Henrik Rathje

Dato : 16-05-01 22:30

Jeg har hørt et par rygter om disse dafnier.. de skulle være gode til fode,
og lette at få til at yngle. Så man altid har friskt foder til fiskene.når
man ikke gider afsted med nettet. Er der nogen der kender/har dem?

MVH
Henrik Rathje

Fra : Carsten Gall

Dato : 17-05-01 23:03

Henrik Rathje <Hrathje@paradis.dk> skrev i en
> [...]
> og lette at få til at yngle. Så man altid har friskt foder til fiskene.når
> man ikke gider afsted med nettet. Er der nogen der kender/har dem?

Jo, de findes da også her i landet.
Ham jeg kender der laver dem, plejer selv at læse med her, så hvis han
ikke har givet lyd fra sig
i løbet af et par dage, kontakter jeg ham.
Selvom du altid vil have levendefoder, så er mængderne ikke så store at du
kan undlade på fangsttur.

Carsten

Fra : Arild Madsen

Dato : 18-05-01 09:22

Henrik Rathje wrote:

> [...]
> og lette at få til at yngle. Så man altid har friskt foder til fiskene.når
> man ikke gider afsted med nettet. Er der nogen der kender/har dem?

Er det Moina macropoda du tenker på ?
Sender med en link om hold av disse. Den er på norsk men jeg håper at
det går bra.
http://www.finnaas.com/jak/Klubbavis/For/art3.htm
Selv fant jeg ut at disse setter krav på vannet, desverre .
Arild Madsen