dawn of the dead 2004 dvd udgaver
Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-11-04 17:33

http://www.axelmusic.dk/productDetails/4988013768703

ved nogen om denne dotd er nøjagtig den samme som Dansk R2 mht. længde og
uncut status?
Som jeg kan læse mig frem skulle de være ens - dvdcompare anbefaler dog den
japanske fordi den osse har commentary og det er årsagen til at den
"vinder" - er der nogen der ejer den der kan slå fast at filmen på de to
udgaver er den samme?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-11-04 17:51

> http://www.axelmusic.dk/productDetails/4988013768703

jeg har så lige set at den ikke er udkommet endnu, men info ønskes da
alligevel

Fra : Morten DH

Dato : 24-11-04 12:57

> http://www.axelmusic.dk/productDetails/4988013768703
>
> ved nogen om denne dotd er nøjagtig den samme som Dansk R2 mht. længde og
> uncut status?

Jeg kan ikke svare på dit sprøgsmål; men gøre opmærksom på at R1 directors
cut er censoreret en smule, man han nemlig lagt CGI blod over nogle bryster
så vi ikke udsætte for den slags - R3 udgaven er uden denne censur og jeg
ved ikke med R2 desværre - venter selv på den info før jeg køber

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-11-04 19:37

> Jeg kan ikke svare på dit sprøgsmål; men gøre opmærksom på at R1 directors
> cut er censoreret en smule, man han nemlig lagt CGI blod over nogle
> bryster så vi ikke udsætte for den slags

helt vanvittigt - blod i stedet for bryster er bedre?!

- R3 udgaven er uden denne censur og jeg
> ved ikke med R2 desværre - venter selv på den info før jeg køber

Jeg HAR skam R2 udgaven fra Danmark, som er en perfekt udgave - jeg var bare
nysgerrig om der var tilsat yderligere til den japanske end bare
kommentarer - jeg tror det dog ikke.

Du kan roligt købe den danske version - ikke nok med at den er totalt
ucensureret, den er osse med DTS ES (matrix) - pigen er IKKE iført cgi
blod - hun er som gud har skabt hende. Den ahr ingen kommentar, men dts'en
er osse vigtigere imo - det er vistnok kun den amerikanske R1 der har
tilføjet cgi blod.

Køb den idag!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-11-04 22:07

Morten DH wrote:
> man han nemlig lagt CGI blod over nogle bryster
> så vi ikke udsætte for den slags

Det er da en fucked up holdning at foretrække blod frem for bryster!

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 25-11-04 00:18

Lars Hoffmann wrote:

> Det er da en fucked up holdning at foretrække blod frem for bryster!

Lidt OT:

Jeg har aldrig rigtig forstået, hvorfor man mere end gerne viser nøgne
mandeoverkroppe, men ikke kan vise en nøgen kvindeoverkrop.
Jeg troede ellers, at de fleste gik ind for ligestilling?
Hvilket signal sender man ikke ved kræve et par kvindelige bryster
tildækket?

Fra : Morten DH

Dato : 25-11-04 11:00

> Det er da en fucked up holdning at foretrække blod frem for bryster!

Det var nu også ironisk ment, har da godt nok en enkelt zombiefilm med
bryster og HC i (Zombie Holocaust); men jeg er modstander af enhver for for
censur, hvor lille den end måtte være - og især når det er på en udgivelse
man kalder unrated director's cut... om det er så er blod eller bryster man
snydes for er mig ligegyldigt, jeg vil ha filmen som den var tiltænkt

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 24-11-04 17:32

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message news:<41a36644$0$86939$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> japanske fordi den osse har commentary og det er årsagen til at den
> "vinder" - er der nogen der ejer den der kan slå fast at filmen på de to

Jeg har hørt den gamle version var udemærket, men den dersens 2004
version er da for elendig, selv for en zombie horror elsker .

Fra : Morten DH

Dato : 24-11-04 19:23

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt den gamle version var udemærket, men den dersens 2004
> version er da for elendig, selv for en zombie horror elsker .

Jeg er selv kæmpefan af den originale; men synes absolut også den nye har
fortjent at stå i samlingen...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-11-04 19:46

> Jeg er selv kæmpefan af den originale; men synes absolut også den nye har
> fortjent at stå i samlingen...

helt og holdent totalt fuldstændig enig.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-11-04 19:45

> Jeg har hørt den gamle version var udemærket, men den dersens 2004
> version er da for elendig, selv for en zombie horror elsker .

Jeg elsker den gamle - jeg vil næsten gå så vidt, som at sige, at jeg er
lidt overnostalgisk på grænsen til det nørdede, omkring den gamle (ja, jeg
ville gerne have en rundtur i monroeville mall af Ken Foree)

MEN den nye er bestemt et remake der holder - det er den bedste zombiefilm i
nyere tid. Selvom filmen kun ligner sin forgænger i grundhistorien er man
ikke i tvivl om hvilken gammel film den fejrer og det gør den med maner.

Jeg havde bange anelser da jeg satte mig i biografsædet og mine
forventninger var på det absolut laveste, men da jeg forlod biografen var
jeg en oplevelse rigere jeg ikke vil være foruden - den havde alt det den
gamle havde - action, en god historie, voldsom splat i den gamles ånd og
ikke mindst - atmosfære!

Den nye får nok ikke samme kultstatus som den gamle, i hvert fald ikke for
min generation (barn i 70'erne), men for en ny generation skal det nok blive
en klasiker - det håber jeg da.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 25-11-04 13:16

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message news:<41a4d6a8$0$56251$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]
> min generation (barn i 70'erne), men for en ny generation skal det nok blive

Der er da også et par giga flops i den, nogle ting som i 70'erne ville
være overset eller direkte en charme, men idag virker komplet
utåleligt.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-11-04 21:23

> Der er da også et par giga flops i den, nogle ting som i 70'erne ville
> være overset eller direkte en charme, men idag virker komplet
> utåleligt.

helt enig - at hende tåben løber over for at redde hunden (som zombierne i
forvejen ikke er interesseret i) er mildest talt for tåbeligt! Ikke desto
mindre er filmen en perle.

jeg har svært ved at finde noget skidt om den gamle, men skal man være
kritisk og ikke lade sin kærlighed til filmen forblænde, så må jeg indrømme
at den "kage i fjæset" scene for mig er unødvendig - filmen er satirisk og
ikke uden humor - men den scene er for dum - men igen, filmen er perfekt og
sådanne småting kan ikke ødelægge oplevelsen for mig - hverken i den nye
eller den gamle