JDBC driver til MSSQL
Fra : Jonas Kongslund

Dato : 17-05-01 20:50

Hej

http://industry.java.sun.com/products/jdbc/drivers finder man
unægteligt en hel del JDBC driver til MSSQL, men hvilken een vil _du_
anbefale, såfremt det skal være en type 3 eller type 4 driver?

Det skal bruges til et forskningsprojekt, så jeg er primært på udkig
efter non-kommercielle udgaver, men vil også meget gerne høre om
kommercielle udgaver.

--
Jonas Kongslund, http://kongslund.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 17-05-01 21:10

Jonas Kongslund <jonas@dev.null> wrote:

> [...]
> unægteligt en hel del JDBC driver til MSSQL, men hvilken een vil _du_
> anbefale, såfremt det skal være en type 3 eller type 4 driver?

Fra arbejde har jeg gode erfaringer med Opta2000 udviklet af
http://www.inetsoftware.de/
Den understøtter hele JDBC 2 Optional pack og er forrygende hurtig.
Deres support af driveren er også fremragende.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You read all this way? Okay then, have a signature.

Fra : James Olsen

Dato : 17-05-01 21:18

"Jonas Kongslund" <jonas@dev.null> wrote in message
> [...]
> unægteligt en hel del JDBC driver til MSSQL, men hvilken een vil _du_
> anbefale, såfremt det skal være en type 3 eller type 4 driver?

Tag et kig på i-net OPTAT 2000
http://www.inetsoftware.de/English/Produkte/OPTA/default.htm

> Det skal bruges til et forskningsprojekt, så jeg er primært på udkig
> efter non-kommercielle udgaver, men vil også meget gerne høre om
> kommercielle udgaver.

Den er ikke gratis - men det bliver også mere end svært at finde - det
eneste jeg har kunne støve op er FreeTDS http://www.freetds.org/ Jeg har
ikke selv mødt nogen som har anvendt den så jeg kan ikke sige dig om det er
godt eller skidt.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 18-05-01 22:55

> [...]

> unægteligt en hel del JDBC driver til MSSQL, men hvilken een vil _du_
> anbefale, såfremt det skal være en type 3 eller type 4 driver?

Lige en lille opfølgning til dette. Hvilken driver bruger "folk" til
Oracle? Mit indtryk er, at Oracles egen tangere det umanerligt dårlige.
Den skal understøtte JDBC 2.0 inkl. datasource og connection pooling.
Afprøver i æjeblikket inets Seropto, men den er endnu i et meget tidligt
stade, hvilket også har vist sig her. Så hvilken vil læserne anbefale?