Jeg skal bruge et SIM-kort...
Fra : Jakob G.

Dato : 23-11-04 14:03

....som der kun skal ringes TIL.
Det skal sidde i en fjernstyringsenhed til oliefyret i min bil (Calltronic),
så jeg kan ringe til det og starte det, inden jeg skal afsted.

Kan man få et nummer, der ikke koster noget at have? Nej, vel? Jeg har et
Telmore-nummer, som jo koster et mindre gebyr hvis jeg ikke bruger det i
længere tid. Det ruinerer mig ikke, men findes der et selskab hvor det er
helt gratis?

--
Hilsen Jakob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-04 14:29

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> wrote in message
> [...]
> længere tid. Det ruinerer mig ikke, men findes der et selskab hvor det er

Jo, TDC Mixit Kontant: https://mixit.dk/cgi-bin/po/tilm_step2.cgi

Jeg bruger det til den GPS/GSM overvågningsenhed jeg har på mit pillefyr,
det eneste det koster er de sms'er som jeg får.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Jakob G.

Dato : 23-11-04 14:33

> Jo, TDC Mixit Kontant: https://mixit.dk/cgi-bin/po/tilm_step2.cgi
>
> Jeg bruger det til den GPS/GSM overvågningsenhed jeg har på mit pillefyr,
> det eneste det koster er de sms'er som jeg får.

Aha, det lyder interessant.... Tak for det.

--
Hilsen Jakob

Fra : VIP

Dato : 23-11-04 15:15

Det koster min 50 kr om året med mixit.
kortet virker 360 dage og derefter kan det tilringes i 90 dage

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-04 15:23

"VIP" <netbroker@detteskalfjernesmail.dk> wrote in message
> Det koster min 50 kr om året med mixit.

Det koster intet, det er gratis at oprette her:
https://mixit.dk/cgi-bin/po/tilm_step2.cgi og du får tilmed 10 krs taletid
gratis med.

Fra : VIP

Dato : 23-11-04 15:42

> [...]
> the questioners the question they've been questioning.
> -- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001

citat fra ovenstående link:

8. Gyldighed, genopladning og refusion

Det forudbetalte kort aktiveres første gang kunden foretager et opkald. Det
forudbetalte kort kan benyttes til udgående kald i 360 dage fra aktiveringen
af kortet. Herefter udløber den forudbetalte samtaletid, medmindre kortet
genoplades.
Det forudbetalte kort kan tilringes i 90 dage efter udløbet af den
forudbetalte samtaletid.

citat slut

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-04 15:47

> [...]
> genoplades.
> Det forudbetalte kort kan tilringes i 90 dage efter udløbet af den

OK, det kan jeg godt se. Men stadig....50 kr / år er jo heller intet, og det
første år er det gratis.

Fra : Fischer

Dato : 23-11-04 17:58

> OK, det kan jeg godt se. Men stadig....50 kr / år er jo heller intet,

Nej, det er billigt.

> og det første år er det gratis.

Det gratis SIM-kort fra Mixit har ikke en holdbarhed på 1 år. Det er vist 90
dage så vidt jeg husker?

*Fischer

Fra : mullerman

Dato : 23-11-04 19:14

> [...]
> længere tid. Det ruinerer mig ikke, men findes der et selskab hvor det er

Kig på Unotel.dk - ikke noget minimumsforbrug eller ligende.

Martin

Fra : Jakob G.

Dato : 23-11-04 22:07

> Kig på Unotel.dk - ikke noget minimumsforbrug eller ligende.

Ja, dét ser unægtelig spændende ud - uanset om man nu vil ringe fra det
eller ej. De er ihvertfald billige!

--
Hilsen Jakob

Fra : Fischer

Dato : 24-11-04 06:44

> Ja, dét ser unægtelig spændende ud - uanset om man nu vil
> ringe fra det eller ej. De er ihvertfald billige!

Og efter min overbevisning er de FOR billige. Jeg kan simpelthen ikke se
hvordan Unotel kan køre en rentabel forretning med de priser og vilkår de
tilbyder. Så jeg tror de knækker halsen på et tidspunkt.
Især det med gratis telefoni mellem telefoner tilmeldt samme konto, må koste
dem penge.

Skal man bruge et ekstra SIM-kort til et oliefyr, er der selvfølgelig ikke
så meget at tabe. Man skal bare holde øje med at de ikke lige pludselig
ændrer vilkår og f.eks. indfører et mindsteforbrug.
Personligt tør jeg ikke satse på Unotel som mit primære mobilselskab.
Men lad os se hvad der sker.

*Fischer

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 25-11-04 17:03

> [...]
> tilbyder. Så jeg tror de knækker halsen på et tidspunkt.
> Især det med gratis telefoni mellem telefoner tilmeldt samme konto, må

Jeg tror faktisk ikke de har intentioner om at tjene penge :). Mit bud er,
at de satser på lynhurtigt at opbygge en kundedatabase på f.eks. 75.000
kunder, og derefter sælge selskabet. Det vil give lidt hurtige penge i
kassen, og køberen overtager jo også regnskaberne.

Mange købere giver jo enorme overpriser, hvis man regner prisen ud per
kunde. Et par eksempler er TDC's køb af Telmore samt SONOFONs køb af CBB.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-11-04 18:41

Fischer wrote:

> [...]
> vilkår de tilbyder. Så jeg tror de knækker halsen på et tidspunkt.
> Især det med gratis telefoni mellem telefoner tilmeldt samme konto,

Ja, sådan kan man jo se på det. Man kan også vende den om, og sige at alle
de andre tjener FOR mange penge
på deres vilkår?! Jeg er gået fra Telmor til Unotel fordi det er BILLIGST!
Kundeservice - tjah, man kommer altid igennem
med det samme. Godtnok har de lukket søndag, men hva faen! De er jo fhv. nye
!

> [...]
> pludselig ændrer vilkår og f.eks. indfører et mindsteforbrug.
> Personligt tør jeg ikke satse på Unotel som mit primære mobilselskab.

Så lad os andre om satsningerne :) Vi gør det gerne.

> *Fischer
Thomas

Fra : Mikkel Westh

Dato : 23-11-04 19:49

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> wrote in message

> Kan man få et nummer, der ikke koster noget at have? Nej, vel?

Hvad med et taletidskort? Er dog langtfra sikker på hvor længe det må stå
ubrugt, men det er vel en idé?

Mvh. Mikkel