positionering igen og igen
Fra : J.K.Arning

Dato : 23-11-04 13:03

Det er til at få grimme sproglige vaner af det her men jeg sidder igen
og bikser med et positionerings problem.

http://www.barcu.com/new_site/

Det er kun en en ret grov skitse laves mens jeg venter på at grafikeren
ankommer. Problemet er "menuen" ( der er ingen links endnu ).

Positioneringen af teksten ser ens ud i Opera og IE ( nyeste versioner )
men afviger i FireFox ( nyest eversion ).

Som det er lige nu er det kodet til Firefox hvor det ser rigtigt ud og i
IE samt Opera ser dte forkert ud.

Er det IE/Opera der viser det korrekt og FireFox der er forkert på den ?

Koden er valid strict xhtml 1.0 ifølge w3c.

Har i nogle tips til hvordan jeg kommer videre herfra ?

--
Regards
J.K.Arning :: 23-11-2004 12:57:12 :: http://arning.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-04 13:30

J.K.Arning skrev:

> Koden er valid strict xhtml 1.0 ifølge w3c.

Nej - du har glemt et html-element.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : J.K.Arning

Dato : 23-11-04 13:37

On Tue, 23 Nov 2004 13:29:38 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen in
newsgroup dk.edb.internet.webdesign.html wrote:

> Nej - du har glemt et html-element.

Du har ret .. den var der da jeg postede mit indlæg .. kom til at klippe
den ud da jeg rettede noget andet til.

Men den er på plads igen og mit problem er stadigt det samme.

Tak for respons

--
Regards
J.K.Arning :: 23-11-2004 13:35:34 :: http://arning.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-04 13:52

J.K.Arning skrev:

> Men den er på plads igen og mit problem er stadigt det samme.

Prøv at kigge på margen/padding på din div og (specielt) dit p-element.
Firefox har ifølge DOM Inspector en standard top og bund-margen på 1em
(beregnet til 10px) - jeg gætter på at det er her skoen trykker.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : J.K.Arning

Dato : 23-11-04 14:23

On Tue, 23 Nov 2004 13:52:15 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen in
> [...]

> Firefox har ifølge DOM Inspector en standard top og bund-margen på 1em
> (beregnet til 10px) - jeg gætter på at det er her skoen trykker.

Helt og aldeles genialt .. det var det.

men jeg er ikke med på hvordan du fandt den omtalte oplysning i Dom
inspector .. jeg har set siden igennem og kan ikke finde det ?

--
Regards
J.K.Arning :: 23-11-2004 14:21:38 :: http://arning.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-04 14:31

J.K.Arning skrev:

> men jeg er ikke med på hvordan du fandt den omtalte oplysning i Dom
> inspector .. jeg har set siden igennem og kan ikke finde det ?

- Ctrl-Skift-i kalder DOM Inspector frem.
- Klik på ikonet med en pil og en cirkel ("Find a node to inspect by
clicking on it")
- Klik på "teknologi" (p-elementet inde i div#teknologi vælges)
- Vælg CSS Style Rules
- Ved at klikke på linjerne i øverste halvdel af vinduet kan man se at
du ikke har tildelt værdier for margen og padding, samt at
margen/padding-værdier hentes fra Firefox' standard-css
(resource://gre/res/html.css).
- Man kan også tjekke de beregnede værdier ved at vælge Computed Style.

--
Jens Gyldenkærne Clausen