Ang. censur
Fra : outdoor

Dato : 22-11-04 20:02

Det viser sig at på flere nyheds og debat sider bruges censur, når man
kommer med vigtige oplysninger omkring sikkerhed...

Hvorfor ??? Er folk ligeglade med om at deres famile brænder inde ??

Men jeg vil anbefale at alle der har vigtige oplysninger, henvender sig
direkte til Campingbranchen.. ( Hvis deres logo sider på det firma hvor
i har fået jeres cv rep. )

Som de fleste nok ved her inde har jeg langet lidt ud til højre og
venstre, men det er ikke uden grund, for det er fordårligt at
sikkerheden bliver skubbet til side, pga. at det koster penge for
forhandlerne at dygtig gøre sine folk så arbejdet kan udføres på lovlig
og sikker vis..

Hmm,, Hvorfor laver man ikke bare en udd. for caravanteknikere ??

Mht. Caravanhuset i Hvlsø er jeg ikke en harm medarbejder. Men en
medarbejder der prøvede på at få et værksted op på erhvervsmæssig
standard.

Det ved vi alle at sådan noget koster penge, og så blev jeg luet væk.

men nu må vi se hvad de højre instandser har at sige til min fremlægning
i denne sag..

VÆLG JERES VÆRKSTED MED OMHU !!

Hilsen Outdoor.

http://www.kandu.dk/

Fra : Sten Bo

Dato : 23-11-04 09:37

"outdoor" <outdoor.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ved vi alle at sådan noget koster penge, og så blev jeg luet væk.
>
> men nu må vi se hvad de højre instandser har at sige til min fremlægning

Brænder inde?

Det her er for u-konkret og kryptisk til at kunne bruges til noget og
virker temmelig almindeligt.

Jeg forstår at man er blevet uenige om et par ting (lovede kursus?) og måtte
skilles.

Har campingbranchen et ankenævn? Eller prøver du at flytte kunder? Hvor
arbejder du nu?

Er de højere instanser din fagforening? - Eller, er der konkrete arbejde,
der (med kunders vidende og billigelse?) er blevet anmeldt til
myndighederne. Jeg går ud fra at værksteder har en eller flere personaler
der er faglærte og har cerfikat til arbejder der omhandles på siderne
http://www.sikkerhedsstyrelsen.dk/ ,
vand el og gas. Har man udført mekanisk arbejde der ikke er
sikkerhedsmæssigt i orden? Har du/ kollegaer udført opgaver der går uden
for jeres fag, altså uden passende uddannelse, vejledning og tilsyn- altså
i manglende overensstemmelse med beskrivelserne der findes på linket?
Spændende, fortæl? Du må komme med noget konkret!

Angående censur (hvor har du prøvet? bla.DCU har nogle vilkår du hakker af
som læst) - så har man måske andre steder skønnet, at dine indlæg ikke er
tilstrækkelig underbyggede eller er diffust formuleret - og dermed til
skade
for både dig selv og stedet du arbejdede.

Et godt råd er da aldrig af vejen selv om det måske virker lidt banalt.
Beklager, at det er gået skævt for en aktiv og loyal medarbejder.

Mvh Sten Bo

Fra : claus b. p.

Dato : 05-12-04 14:46

"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
altså
> i manglende overensstemmelse med beskrivelserne der findes på linket?

Det er jo netop hans påstand i en tidligere tråd, at værkstedet trods
certificering ikke har uddannet medarbejdere til dette, så vidt jeg læser
det. Det kan jeg faktisk godt forstå hvis han er harm over.
Selv om fx. en elektriker er dygtig, er han jo ikke nødvendigvis
kvalificeret til at foretage en gastest.

/Claus

Fra : Sten Bo

Dato : 05-12-04 16:05

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Selv om fx. en elektriker er dygtig, er han jo ikke nødvendigvis
> kvalificeret til at foretage en gastest.

Måske på konen
jeg forstår ikke, at han ikke gentager hvis han er sikker, eller
selvfølgelig forstår jeg det godt.
også svært at eftervise. Det er vist kun relevante myndighedder der skal se
papirer - jeg ved ikke hvordan det foregår.
Skal cerfikaterne ikke slå op på synligt sted? - det syns jeg at ha set hos
den lokale - og når man hører navnene ringer der vel et eller andet.
Her er en elektriker og også nogle stykker med det gascerfikat.

Om el-arbejde på CV siger man fra Sikkerhedsstyrelsen

citat;
Tak for henvendelsen
Biler til normal brug blander vi os ikke i. Campingvogne ( og campingbiler)
er som du selv nævner omfattet af stærkstrømsbekendtgørelsen afsnit 6,
kapitel 708. Installationerne behøver ikke at udføres af aut. elinstallatør,
men kan udføres af firmaer og personer som erhvervsmæssigt beskæftiger sig
med sådanne arbejder. Se undtagelserne til elinstallatørloven, hvor de
nærmere betingelser herfor er anført. Elinstallatørloven kan findes på vores
hjemmeside www.sik.dk.

Med venlig hilsen

Poul V. Andersen

citat slut.

Hilsen Sten Bo

Fra : claus b. p.

Dato : 06-12-04 01:54

> [...]
> med sådanne arbejder. Se undtagelserne til elinstallatørloven, hvor de
> nærmere betingelser herfor er anført. Elinstallatørloven kan findes på

Nu var det med elektrikeren jo kun et eksempel. Jeg føler mig selv helt
fortrolig med mange ting, også el og vvs, men der ting som jeg ikke rører
ved, og en af disse er gas. El kan være farligt, men el, gas og manglende
fagkundskab er en farlig blanding. Jeg regner heller ikke med at det er en
murer der skal syne min bil.
Bortset fra det kender jeg ikke noget til det cv værksted han omtaler, eller
branchen som helhed. Det ville være rigtig fint, hvis nogen fra branchen
ville give svar på tiltale.

/Claus

Fra : Sten Bo

Dato : 06-12-04 07:24

Det ville være rigtig fint, hvis nogen fra branchen
> ville give svar på tiltale.
>
> /Claus

Det tror jeg bestemt ikke man skal regne med.

Af flere grunde

Jeg har aldrig set branchen kommenterer på noget som helst.
Hvorfor sku de det? Hvert svar ville blive vendt og drejet og måske også
fordrejet. Man passer sin forretning og spiller ikke tiden på Internettet.
Er der noget helt vildt, kommer der måske en "andenhånds" kommentar der
prøver at få en ny vinkel på sagen.

Det vil desuden være komisk hvis man fra forskelligt hold begyndte at
forsikre, at man overholder myndighedskrav og har det personale der skal
til. Det har man selvfølgelig. Punktum.

Mon ikke at man mener det utilstedeligt at kommenterer i en konkret
personsag, (Hvilket man nok opfatter den som.)

Der findes et sæt "vedtægter" for denne nyhedsgr. der bla. siger om
hovedgruppen. dk.fritid _"Privatpersoner udveksler tips og snak om
fritidssysler"_ man kan læse de konkrete formuleringer for gr. på
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.camping

mvh Sten Bo