fra mac til PC
Fra : Ernst Kempf

Dato : 22-11-04 19:12

Er det muligt at hente filer, TIFF-filer gemt i Windows format, fra en Mac
over i en PC ?.

Der er et netkort i PC'en med RJ45-stik, AT-2501TX.

Mac'en , model 8600, har samme type netstik, så de kan forbindes med et
almindeligt netkabel, men kan de komme til at snakke sammen ?

Hvis svaret er ja, hvordan skal opsætningen så være.

PC'en bruger Windows XP, Mac'en bruger OS 9.1.

Jeg kender ikke så meget til netværk, men håber på et brugbart vink eller
link.

mvh. ernst

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-11-04 19:24

Ernst Kempf <ernst@kronens-hede.dk> skrev 2004-11-22:
> Er det muligt at hente filer, TIFF-filer gemt i Windows format, fra en Mac
> over i en PC ?.

Det afhænger af om du har et program på PC'en der kan læse TIFF filer. Mon
ikke photoshop kan?!

> Der er et netkort i PC'en med RJ45-stik, AT-2501TX.
>
> Mac'en , model 8600, har samme type netstik, så de kan forbindes med et
> almindeligt netkabel, men kan de komme til at snakke sammen ?

Ja det kan de godt. Måske har du en hub/switch, hvor du kan trække
kabler fra begge maskiner hen til (et knudepunkt om du vil)? Den er evt.
indbygget i din bredbåndsrouter hvis du har bredbånd.

Har du ingen af delene kan du godt forbinde dem alligevel, men så skal du
have fat i et crossover/krydset netkabel.

Thomas

Fra : Ernst Kempf

Dato : 23-11-04 20:20

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du ingen af delene kan du godt forbinde dem alligevel, men så skal du
> have fat i et crossover/krydset netkabel.

Tak - det hjalp med cross-over kablet, der blev kontakt.
Men.......de kan alligevel ikke snakke sammen.
Jeg er meget i tvivl om opsætningerne.
Jeg har oprettet et netværkssted til netkortet.
Hvis jeg starter mac'en efter PC'en viser PC'en at den henter
netværkssteder, men ender med meldingen "begrænset eller ingen forbindelse,
fordi netværket ikke tildelte en netværksadresse til computeren".
På mac'en har jeg tilladt gæster til arkivdeling, men det er i hvert fald
ikke nok.
Mac'en melder også at brugere kan oprette forbindelse via TCP/IP.
Hvordan får jeg en brugbar forbindelse?
mvh. ernst
Jeg ved ikke om du kan hjælpe mig

Fra : Hans

Dato : 25-11-04 15:18

Ernst Kempf wrote:
> [...]
> fald ikke nok.
> Mac'en melder også at brugere kan oprette forbindelse via TCP/IP.

Du skal angive fast IP-adresse på begge maskiner, f.eks. 192.168.1.10 på
PC'en og 192.168.1.11 på MAC'en, begge med Subnetmaske 255.255.255.0, for
ellers kan de ikke se hinanden.

Jeg er ikke sikker, men jeg mener du skal køre MACOS 10 før deling med
Windows virker begge veje.

Hans

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-11-04 02:59

Ernst Kempf <ernst@kronens-hede.dk> wrote:

> Er det muligt at hente filer, TIFF-filer gemt i Windows format, fra en Mac
> over i en PC ?.

Det skulle det da gerne være.

> PC'en bruger Windows XP, Mac'en bruger OS 9.1.

Er begge maskiner på samme tcp/ip netværk?

Brug den indbyggede FTP server i Windows XP og send TIFF-filerne som
binær filer med en FTP client som f.eks Network Browser i MacOS 9.1.

--
A: Because it changes the order you read a conversation
Q: Why is top-posting so annoying?