Abit AI7 spørgsmål/problem
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-11-04 17:25

Hejsa.
Jeg har lige anskaffet mig overstående bundkort, men der er et problem som
jeg ikke ved hvad er eller betyder.
Jeg var igår ved at lave rode med nogle film klip som skulle konventeres om,
da pcen begyndte at bippe som om en alarm gik igang. Lyden forsvandt ikke
før jeg var færdig med at konvetere, og det var belastende at høre på.
Er der nogen som har kendskab til det problem eller hvordan det løses.
På forhånd tak.
Jesper

Fra : K E Nielsen

Dato : 22-11-04 18:24

CPU'en for varm?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-11-04 18:40

Måske det tjekkede jeg ikke.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-11-04 00:20

Jeg har fundet fejlen på mit problem nu skal det bare løses. Nu prøvede jeg
igen at konventere et filmklip, og en alarm gik igang igen. Det viste sig at
være PWM temp der kom for højt op.
Hvad står PWM temp for og hvordan løses det problem.

Mvh.
Jesper

Fra : K E Nielsen

Dato : 24-11-04 11:56

Det står for Pulse Width Modulation - i dette tilfælde kredsløb (som er
placeret ved siden af CPU soklen - og forsyner CPU'en med strøm.
Prøv evt. at se faq nr. 13 på følgende side:
http://www2.abit.com.tw/page/uk/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=AI7&fMTYPE=Socket%20478&pPRODINFO=FAQs&fSEARCHTEXT=AI7

Fra : K E Nielsen

Dato : 24-11-04 11:59
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-11-04 23:29

Tak, jeg kigger lige på det.Så vender jeg tilbage...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-11-04 00:35

Nu har prøvet at rippe en film for at teste hvor varm cpu/pwm blev. De to
første forsøg lukkede pcen ned pga for høj varme. I 3 forsøg blev cpu sat
70grd mens pwn sat til 80. Samtidig skiftede jeg min 350w strømforsyning ud
med en 550w dual strømforsyning. Det gav det resultat at ripningen af film
blev gjort til ende med en cpu på 61grd og pwm på 78.
Nu vil jeg imorgen igen forsøge med min oprindelige strømforsyning.
Bundkortes fejlkode indikator vist fejl 26, og her er hvad det betyder:
26
1. If Early_Init_Onboard_Generator is not defined Onboard clock generator
initialization.
Disable respective clock resource to empty PCI & DIMM slots.
2. Init onboard PWM
3. Init onboard H/W monitor devices

Dene fejlkode forstår jeg ikke helt så her må gerne komme lidt hjælp udefra.

Det var alt for nu.

Jesper

Fra : K E Nielsen

Dato : 26-11-04 11:32

Hvilken CPU/Køler har du?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-11-04 13:58

Intel Pentium 4 3.2 GHz Processor.

Fra : K E Nielsen

Dato : 27-11-04 09:30

Måske du får varmeproblemet med CPU + PWM på grund
af utilstrækkelig CPU køling?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-11-04 17:29

Det er snart osse kun det jeg kan se er problemet.