Krigsfilm
Fra : Kim Riber

Dato : 21-11-04 20:41

Jeg faldt lige over "intet nyt fra vestfronten" den "nye" udgave på det
lokale bibliotek. Glimrende film !!!!

Er det den mest kendte film om 1. verdenskrig, for lige nu er min hukommelse
helt blank, desangående.

Håber I andre kan hjælpe

Kim Riber

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-11-04 21:13

On Sun, 21 Nov 2004 20:41:27 +0100, "Kim Riber" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>lokale bibliotek. Glimrende film !!!!
>
>Er det den mest kendte film om 1. verdenskrig, for lige nu er min hukommelse

Ja, det er det jo nok, selv om der nok er flere, som har hørt om den,
end der har set den.

Min egen WW1-favorit er Kubricks "Ærens vej". Den er fra perioden før
The Shining", hvor han stadig lavede udødelige mesterværker.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 21-11-04 22:06

On Sun, 21 Nov 2004 21:12:49 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Min egen WW1-favorit er Kubricks "Ærens vej". Den er fra perioden før
>The Shining", hvor han stadig lavede udødelige mesterværker.
>

>Mvh
>Niels Søndergaard
Nu er jo The Shining hans største mesterværk sammen med Full Metal
Jacket og 2001
Jeg er enig at han har næsten kun lavet gode film og Dr. Strangelove
er også en ret god en.
Men The Shining er nok hans bedste 8af dem jeg har set), dog har jeg
ikke set de første par film han har lavet ej heller Eyes wide shut og
A Clockwork orange.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 21-11-04 22:25

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men The Shining er nok hans bedste af dem jeg har set), dog har jeg
> ikke set de første par film han har lavet ej heller Eyes wide shut og

Sjovt... Jeg er vild med Kubrick og har - så vidt jeg ved - set alt fra hans
hånd på nær "Eyes Wide Shut". Alligevel er det helt åbenlyst for mig at "The
Shining" er blandt hans svageste film!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-11-04 22:34

On Sun, 21 Nov 2004 22:05:32 +0100, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Men The Shining er nok hans bedste 8af dem jeg har set), dog har jeg
>ikke set de første par film han har lavet ej heller Eyes wide shut og

The Shining bliver vi nok aldrig enige om, men jeg er helt misundelig
på dig over, at du ikke har set Clockwork Orange endnu. Det er en
forunderlig oplevelse, du har til gode dér.

Jeg har i øvrigt aldrig set Full Metal Jacket, men jeg har købt den og
glæder mig til at se den en dag, hvor jeg er i stemning til det.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 21-11-04 23:18

On Sun, 21 Nov 2004 22:33:55 +0100, Niels Søndergaard
> [...]

>Jeg har i øvrigt aldrig set Full Metal Jacket, men jeg har købt den og
>glæder mig til at se den en dag, hvor jeg er i stemning til det.

Ja jeg har mange "store" film i samlingen jeg aldrig har set, har også
først fornyligt set Godfather trilogien for første gang, men jeg kunne
ikke forstå at det skulle være den bedste film nogensinde, når man nu
har Donnie Darko og Oldboy :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-11-04 14:01

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg har i øvrigt aldrig set Full Metal Jacket, men jeg har købt den og
> glæder mig til at se den en dag, hvor jeg er i stemning til det.

Her har en en god oplevelse til gode.. Jeg vil mene, at FMJ er den bedste
Kubrick film jeg har set. Der er også en masse gode citater fra den film
The Shining synes jeg er langtrukken og kedelig og jeg får det dårligt når
jeg ser konen, ved ikke hvad det er der gør det, men jeg krummer tæerne når
jeg ser hende..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-11-04 15:13

> [...]
> jeg får det dårligt når jeg ser konen, ved ikke hvad det er der gør
> det, men jeg krummer tæerne når jeg ser hende..

Det er fordi hun ligner udskidt æblegrød. Din reaktion er helt normal. Hun
ligner lort, og det bliver ikke bedre, når hun bliver mere og mere presset i
løbet af filmen. Et af filmens store problemer for mig er, at hun har fundet
sammen med Jack Nicholson. Det er svært at tro på.

Hun er nu meget sød i "Roxanne", men ikke væsentlig kønnere.

Mark

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-11-04 22:45

Mark Thomas Gazel wrote:

Stadig spoilere i indlægget hvis folk ikke har fattet det :)

> [...]
> at tro på.
>
> Hun er nu meget sød i "Roxanne", men ikke væsentlig kønnere.

Hehe helt enig.. Og så var jeg ved at hive håret af hovedet da hun står og
svinger med baseball battet på trappen.. Hun kan slet ikke svinge det
ordentligt, og hun holder på midten af det.. Jeg har allergi over for folk
der ikke kan betjene værktøj ordentligt, og ser jeg en person bruge en
hammer hvor han/hun holder helt oppe ved hovedet skal jeg godt nok tage mig
sammen for ikke at irettesætte/hjælpe dem.. På samme måde har jeg det med
battet.

At jeg så blev tvunget til at se filmen i dansk undervisningen på HTX gjorde
det ikke ligefrem bedre.. At sidde og se film i et klasseværelse på et æld
gammelt tv og på vhs holder jeg bare ikke til.. At vores dansklærer også
ANDEN GANG vi så filmen var nødt til at sidde med hænderne oppe foran
hovedet og gemme sig når "det uhyggelige" fandt sted.. Hun blev også
forskrækket på samme steder som hun blev forskrækket første gang vi så den
(og på det tidspunkt var det nok ikke engang første gang hun så den).... Hun
var jo godt nok blondine..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk