Søger en initstreng til Lasat SpeedII
Fra : Madsen

Dato : 17-05-01 19:30

Hej,

Jeg har lige skiftet min Zyxel Omninet Plus ud med en Lasat
SpeedII her i dag fordi min Zyxel-adapter mildest talt kørte
elendigt under Win2k. Her kører Lasat'en jo herligt og uden
problemer overhovedet. (Men først efter en firmwareupdate!)

Dog er der en ting der undrer mig lidt. Jeg har TDC og WOL
som udbyder og når jeg ringer op til WOL med Lasat'en, så
bliver jeg verificeret i løbet at 1-2 sec. men når jeg ringer op
til TDC, så tager det 5-7 sec. hvor der bare står "Kontrollerer
brugernavn og adgangskode" Findes der en eller anden god
initstreng der kan få det til at gå lidt hurtigere?
Samtidig er jeg lidt træt af at den viser hastigheden imellem
computer og adapter frem for hastigheden "ud af huset"
Det gjorde min Zyxel også, men her skulle man bare skrive
X8 i initstrengen, men det virker tilsyneladende ikke for denne
adapter.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Commander Keen

Dato : 17-05-01 20:06

On Thu, 17 May 2001 20:30:07 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote:

> Hej,
>
> Jeg har lige skiftet min Zyxel Omninet Plus ud med en Lasat
> SpeedII her i dag fordi min Zyxel-adapter mildest talt kørte
> elendigt under Win2k.

Nejdå, ZyXEL omni.net Plus fungerar mycket bra under Windows 2000!
Jag har inga problem alls och prestanda är perfekta,
allt fungerar perfekt med ZyXEL omni.net Plus under Windows 2000.
Ditt exemplar är kanske trasigt eller har fel programvara?

http://w1.857.telia.com/~u85704001/docs/isdn42se.html

--
CK

Fra : Madsen

Dato : 17-05-01 20:55

"Commander Keen" <inteni@nospam.telia.com> skrev:

> [...]
> allt fungerar perfekt med ZyXEL omni.net Plus under Windows 2000.
> Ditt exemplar är kanske trasigt eller har fel programvara?

Jeg har snart kommunikeret med Zyxel support igennem halvandet
år nu med jævne mellemrum og det sidste de sagde var, at deres
driver ikke var helt perfekt til Win2000, men kunne samtidig ikke
sige noget om en bedre eller nyere driver og tidspunktet for dens
komme. Jeg må nok hellere skynde mig at sige at det drejede sig
om en Zyxel Omninet LCD Plus forbundet via USB.

For det første var den evigheder om at reagere når jeg ringede
op til nettet og når jeg så afbrød forbindelsen, stod den og blinkede
som en gal hvorefter den så endelig smed forbindelsen efter ca.
30 sec.
Ca. hver anden gang jeg afbrød forbindelsen så gik Win2k ned med
en fejlbeskrivelse som altid endte med en blå skærm med følgende:
"IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" som jeg har fået snuset mig frem
til at være en dårlig eller inkompatibel driver.

For det andet har jeg altid haft problemer med at den skal slukkes
og tændes flere gange om dagen for at kunne køre bundling og selv
på min klippestabile Win98SE kunne den meget sjældent koble op
med begge kanaler og det var både mod WOL og TDC. Den forsøgte
at koble B2 på, men efter 2 til 3 forsøg stoppede den med at forsøge
og prøvede først igen når jeg afbrød for forbindelsen og tændte og
slukkede for adapteren. Hardware-reset blev også forsøgt et par
gange om dagen og det hjalp heller ikke. Hvis jeg endelig fik den
igang med to kanaler, så kunne den finde på at standse midt i et
download med total flowstop til følge og fortsatte ikke før mine
indstillinger i initstrengen fortalte den at den skulle smide B2. (BOD)
I samme sekund B2 blev smidt, begyndte den så først at hente data
igen.

Nu har jeg kæmpet med det dagligt og har mistet tålmodigheden.
Lasat SpeedII derimod ringer op og så er jeg på forholdsvis hurtigt,
men hurtigst med WOL-frobindelsen. Når jeg afbryder forbindelsen
under Win2k bliver forbindelsen afbrudt med det samme og ikke
først efter 30 sec. som med den gamle, så jeg er godt tilfreds med
byttet. :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Commander Keen

Dato : 17-05-01 22:26

On Thu, 17 May 2001 21:55:29 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote:

> [...]
> komme. Jeg må nok hellere skynde mig at sige at det drejede sig
> om en Zyxel Omninet LCD Plus forbundet via USB.

Kanske USB-modellen inte går bra med sina drivrutiner?

Jag kör min ZyXEL omni.net Plus på en snabb COM-port (230400 bit/s)
med den driver som redan finns i Windows 2000.
Att köra bundlat med 2 kanaler och BOD-funktion och Call Bumping
fungerar också mycket bra med min ZyXEL omni.net Plus (serial COM-port).
Faktiskt så fungerar alla funktioner väldigt bra.
14,9 KByte/s har jag varit uppe i med dubbla kanaler (inte komprimerat).
Jag är mycket nöjd med min ZyXEL och har kört den i nästan 3 år nu
och tidigare under Windows NT4 och sedan ett år tillbaka i Windows 2000.

--
CK