Float ved siden af liste, skubber nogle pu~
Fra : Peter Anskjær

Dato : 21-11-04 17:49

Hej Ng
Jeg har en liste med en venstre margin, derudover har jeg et link som er
float left og derfor ligger sig på venstre side af listen, det virker meget
fint i Opera og Mozilla, men i IE bliver punkterne ud for linket skubbet
lidt, jeg kan ikke finde ud af hvorfor (udover det er IE) og kan heller ikke
finde en løsning andet end at floate listen også, men det er jeg ikke
rigtigt interesseret i.
http://www.nskjaer.dk/float.html
Jeg ved godt jeg er i quirksmode, det kan jeg desværre ikke komme ud af da
resten af layoutet kræver det for at blive vist korrekt i IE.

Mvh
Peter

Fra : from south

Dato : 21-11-04 19:46

Hej Peter.
"Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved godt jeg er i quirksmode, det kan jeg desværre ikke komme ud
> af da resten af layoutet kræver det for at blive vist korrekt i IE.

Start med denne http://validator.w3.org/ der er 10 fejl nu, når du får
mere på siden, så bliver der mange.
Dit problem kan løses med en <div> til din ul, så skubber din liste ikke
på LOGO. Mvh Knud

Fra : Peter Anskjær

Dato : 21-11-04 20:10

"from south" <and@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere på siden, så bliver der mange.
> Dit problem kan løses med en <div> til din ul, så skubber din liste ikke
Det var nu bare en side jeg lige hurtigt flækkede sammen for at illustrere
problemet uden alt muligt forvirrende, fejlene havde ingen indflydelse, det
var hovedsagligt endtags der ikke var lukket korrekt i forhold til xhtml.
Jeg kigger lige på at smide listen ind i en div, tak for forslaget.

Mvh
Peter

Fra : Peter Anskjær

Dato : 21-11-04 20:18

> [...]
> mere på siden, så bliver der mange.
> Dit problem kan løses med en <div> til din ul, så skubber din liste ikke
Jeg har lagt listerne ind i en div, siden kan stadigvæk ses på
www.nskjaer.dk/float.html, det løste ikke problemet.
Jeg antager det er en bug i ie der giver problemet, så dit forslag omkring
en div, var det bare et gæt eller kender du til problemet?
Det øverste af listen er jo ikke trykket hele billedets bredde ind, kun
nogle få pixels, hvis det var trykket hele billedets bredde ind kunne jeg
sagtens forstå det, men det er det jo ikke.

Mvh
Peter

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 21-11-04 21:24

"Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> wrote:

> Jeg har lagt listerne ind i en div, siden kan stadigvæk ses på
> www.nskjaer.dk/float.html, det løste ikke problemet.
> Jeg antager det er en bug i ie der giver problemet

Korrekt. Det er en lille (men ganske irriterende) bug i IE:

<http://positioniseverything.net/explorer/threepxtest.html>

Et lille eksempel, hvor buggen optræder:

<http://thorsenholm.dk/webdesign/floatbug.html>

og en side, hvor den ikke gør:

<http://thorsenholm.dk/webdesign/floating.html>

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Based on the sheer number of panty shots in anime, my wife has

Fra : Peter Anskjær

Dato : 21-11-04 21:53

"Anders Thorsen Holm" <usenet@thorsenholm.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> <http://positioniseverything.net/explorer/threepxtest.html>
>
> Et lille eksempel, hvor buggen optræder:

Ahh, havde ikke lige tænkt på at det kunne være 3px buggen, jeg tror jeg
vælger at floate listen også, det vil nok være det mest elegante.
Tak for hjælpen.

Mvh
Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-11-04 22:26

Peter Anskjær wrote:

> Jeg har lagt listerne ind i en div, siden kan stadigvæk ses på
> www.nskjaer.dk/float.html, det løste ikke problemet.

Så prøv at give den div en padding-left lidt større end billedets bredde.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Peter Anskjær

Dato : 21-11-04 23:08

> Så prøv at give den div en padding-left lidt større end billedets bredde.

Det skulle da ikke hjælpe noget at ændre padding, margin er allerede sat en
del større end billedets bredde.

Mvh
Peter