CSS accepterer ikke "snyd"
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-11-04 15:18

http://www.towle.dk/kulturcenter-ostsalling/index.html (som er en
testversion med mange mangler) har jeg på forsiden en kolonne i en tabel med
klokkeslæt, f.eks."19:00-21:00".
Der har jeg sat <td style="white-space:nowrap;">16:00-21:00</td> og det
virker fint.

I den komplette kalender under menupunktet "Kalender", vil jeg jo gøre det
samme, men her er det p.t. ingen forekomster af "fra-og-til klokkeslæt". Jeg
har sat følgende:
style="color:white;">-21:00</div></td>
-men når den der "color" kommer ind, virker det ikke. Så laver den et
linieskift.

Hvad foregår der og hvorfor?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 21-11-04 16:20

Kurt Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> har sat følgende:
> style="color:white;">-21:00</div></td>
> -men når den der "color" kommer ind, virker det ikke. Så laver den et

Lav det med span således:

Sættes ind i css:

span.farve {color:#FFF;}

og i html koden skal

style="color:white;">-21:00</div></td>

erstattes med:

Derudover så i toppen af siden står der:

den dersens / hører til xhtml og skal fjernes når du laver siden i html

Prøv derefter at validere din side på:
http://www.w3schools.com/site/site_validate.asp
så vil der nok dukke nogle små kodefejl op.
Det er et godt værktøj til at finde sine fejl.

Forøvrigt så syntes jeg at hvis det er en kalender der skal opdateres jævnligt,
så kan du med fordel lægge alle informationer i en database, og lade noget ASP
eller PHP styre indholdet, så f.eks. der altid vises hvad der sker de næste 7
dage.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne