Forsikring - rabat v. duelighed
Fra : Finn

Dato : 21-11-04 10:38

Hej,

Jeg har min sejlbåd forsikret hos Pantenius. Det er der vel en del af jer
der også har. Er der nogen der har fået rabat på forsikringspræmien efter
bestået duelighedsprøve (teori og praktik) ?
Da jeg tegnede forsikringen, fik jeg (såvidt jeg husker) oplyst at man ville
få rabat, men nu er sangen en anden.
Iøvrigt spørges der på deres blanket for indhentelse af forsikringstilbud,
efter om man har nautisk eksamen, hvilket understøtter min påstand.

Mvh. Finn

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-11-04 15:44

Ja, det reklamerer de fleste med, men prisen på et bådforsikring er et
forhandlingsspørgsmål.

Det er langt de færreste (det er de naive, sorry !!) der betaler
standardprisen for en forsikring så chancen for at forsikringssælgeren
allerede har givet dig rabatten er, selvom du ikke havde eksamen, ganske
stor. - og så har sælgeren jo et problem når du kommer lidt senere og beder
om at få den en gang til.

/Bjarke