CSS: Topstille text i tabelceller?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-11-04 08:52

Jeg har brugt:

td{
font-family:verdana,arial,sans-serif;
font-size:0.8em;
text-align: top;
}

- for at al tekst i tabelceller skal topstilles. Det er bare noget jeg har
improviseret og der virker da heller ikke. Men hvordan hulen gør man så?

Jeg er lidt træt af det CSS, for der er ingen logik i det. Man kan sidde og
rode i diverse oversigter for at finde noget man kan bruge, men det fremgår
ikke hvad der har effekt på hvilke elementer, synes jeg.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 21-11-04 11:34

Kurt Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> rode i diverse oversigter for at finde noget man kan bruge, men det fremgår
> ikke hvad der har effekt på hvilke elementer, synes jeg.

Der er ikke nogetder hedder top i text-align, men selv i en tabel vil teksten
normalt starte i toppen, med mindre du har sat margin/padding ind.

Du er træt af CSS, men måske skulle du overveje om det ikke er Tabeller du
skal være træt af, selvfølgelig alt efter hvad du bruger dem til.
Til design er det dårligt, men til tabulære data er det godt nok.

Det er langt lettere at få hjælp hvis du giver os et link.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-11-04 13:18

Per Rasmussen wrote:

> Der er ikke nogetder hedder top i text-align, men selv i en tabel vil
> teksten normalt starte i toppen, med mindre du har sat margin/padding
> ind.

Det er da vist ikke rigtigt, hva'? Normalt er teksten centreret i højden.

> [...]
> dem til.
> Til design er det dårligt, men til tabulære data er det godt nok.

Jeg bruger CSS i videst mulig udstrækning, men jeg har forstået at tabeller
stadig er acceptabelt til.... netop tabelopstillinger? Jeg arbejder med en
række informationer i 4 kolonner, så der må det væl være ok?

Venlig hilsen
Kurt

Fra : Erik

Dato : 21-11-04 15:21

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg tror denne her dur:

td ( vertical-align: top;
)

Erik Nielsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-11-04 14:34

Erik wrote:

> Jeg tror denne her dur:
>
> td ( vertical-align: top;
> )

Det gør den nemlig. Takker.

Venlig hilsen
Kurt

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-11-04 21:49

Per Rasmussen wrote:

> Der er ikke nogetder hedder top i text-align, men selv i en tabel vil
> teksten normalt starte i toppen, med mindre du har sat margin/padding
> ind.

Nej, default vil tekst i en tabelcelle være lodret midtstillet (og vandret
venstrestillet).

Den rigtige definition er allerede bragt af Erik Nielsen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk