højde på et text-inputfelt
Fra : Bedstefar\\4

Dato : 21-11-04 00:21

<input type=text
size=5
maxlength=5
height="20"
name="ext"
value="">
er det ikke muligt at definere højden på et input-tekstfelt?

jeg vil gerne have det til at matche et par knapper, men der er 3-5 pkt
forskel, og jeg kan ikke få ovennævnte til at virke.

finn

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 21-11-04 00:31

On Sun, 21 Nov 2004 00:21:24 +0100, Bedstefar\4 <maybespam@SLETacnord.dk>
wrote:

> er det ikke muligt at definere højden på et input-tekstfelt?

Jo, du kan gøre det med css:
<input type="text" style="height:20px;">

Men måske det ville være smartere at sætte en padding i stedet, så teksten
i tekstfeltet står centreret (vertikalt), f.eks:
<input type="text" style="padding:3px 0;">

--
Ryan Kristensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-11-04 00:41

Bedstefar\4 <maybespam@SLETacnord.dk> skrev:

> er det ikke muligt at definere højden på et input-tekstfelt?

Jo, det kan du med css:

<input id="bedstefar" og en masse andet>

og i din css-fil:

#bedstefar{
height:20px;
}

Du skal sikkert også definere skrifttype og skriftstørrelse
for at få det til at passe sammen.

--
Allan Vebel
Hjælp os til nye aktuelle artikler og faq-svar - skriv til

Fra : Bedstefar\\4

Dato : 21-11-04 15:56

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Jo, det kan du med css:
Tak til jer begge, begge virker!

Har nogen en ide hvorfor img og textfelt ikke aligner horisontalt:
<input type=image name=action_short_jump
src="/icons/go2.gif" height="18"
title="hop til post nummer"
border=0>
<input type=text style="height:18px;"
size=5
maxlength=5
name="jump"
value="">

eks.: http://www.schjott.dk/demo.html

vi har et dynamisk genereret system hvor det ofte er tilfældet, og det er
grunden til jeg forsøger at se problematikken

finn

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-11-04 21:30

Bedstefar\4 <maybespam@SLETacnord.dk> skrev:

> Har nogen en ide hvorfor img og textfelt ikke aligner
> horisontalt:

Prøv at smide de 2 <input> ind i hver sin tabelcelle.

> src="/icons/go2.gif" height="18"

Din knap er i virkeligheden 22 pixels i højden. Lav den
18 pixels i dit grafikprogram, så passer det sammen!