øv havde håbet på lidt respons
Fra : Christina Jensen

Dato : 20-11-04 23:43

det er ikke meget folk herinde har at sige...

Fra : Nana Sørensen

Dato : 21-11-04 00:37

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
> det er ikke meget folk herinde har at sige...

At sige til hvad?
Jeg syntes det er supersjældent at man ikke får svar her. Jeg har spurgt en
trillion gange og altid fået kvalificerede og gode råd. Folk bliver ikke
rigtig træt af mig, og det er skønt. De fleste ved vist efterhånden også
godt hvem jeg og Peanut er. LOL

Mvh. Nana

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-11-04 00:51

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en trillion gange og altid fået kvalificerede og gode råd. Folk bliver
> ikke rigtig træt af mig, og det er skønt. De fleste ved vist efterhånden

ja Nana og nu får du jo snart en hundevaps mere, du kan spørge og ikke
mindst fortælle om *GG*
Jeg har ikke selv hund, men læser med herinde dagligt, og jeg hygger mig
rigtig meget med dine sjove fortællinger om Peanut.
Har også kigget på billederne og han er da en søde lille hund.
Desværre kan jeg ikke længere se binaer - øv!

mvh Eva

Fra : Christina Jensen

Dato : 21-11-04 11:15

det er mig med tæve søges

Fra : Winther

Dato : 21-11-04 11:36

> det er mig med tæve søges

Og så er der os der mener, at der er blandingshunde nok rundt på
internaterne,

"snip"
hvis der er nogen der er interesseret
i at de skal lave små hvalpe, han har ikke prøvet det før, men vi kunne godt
tænke os at prøve, vi har ingen erfaring for dette, "snip slut"

Vil I have hvalpe, så få en tæve, husk stambogen, hanhunde får ikke hvalpe,
de laver dem kun og er det det i gerne selv vil prøve, så gå dog i gang, men
der kommer nok kun et menneskebarn ud af det

Vh. Winther

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 21-11-04 11:56

On Sun, 21 Nov 2004 11:36:06 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

> [...]
>de laver dem kun og er det det i gerne selv vil prøve, så gå dog i gang, men
>der kommer nok kun et menneskebarn ud af det

ad skal de nu parre sig med deres hund eller hvad ?

Fra : Winther

Dato : 21-11-04 14:48

"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse

> ad skal de nu parre sig med deres hund eller hvad ?

Fyy Punish det var da med hinanden, hunden havde ikke prøvet det før, det
havde de heller ikke, - så kunne det da ikke være for tidlig...

Vh. Winther

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 21-11-04 16:38

On Sun, 21 Nov 2004 14:48:11 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

> [...]
>
>Fyy Punish det var da med hinanden, hunden havde ikke prøvet det før, det
>havde de heller ikke, - så kunne det da ikke være for tidlig...

nå ok .-) man ved jo aldrig herinde måske nogen havde skrevet et fint
stykke papir om man godt måtte gøre det på den måde, det ville jo
sikkert ikke være indavl så

Fra : Mus

Dato : 21-11-04 12:59

Christina Jensen <ung24@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41a06aa8$0$11360$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> det er mig med tæve søges
> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Det er jo nok fordi der ikke er nogen der har en tæve det enten kan eller
vil lægge til.

LN

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 21-11-04 06:30

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
> det er ikke meget folk herinde har at sige...

Personligt har jeg valgt ikke at svare da jeg har en meget firkantet
holdning til parringer uden stamtavle, så i det tilfælde er det jo nok bedre
jeg ikke siger noget!

--
Rinnie Ilsøe
Litter planned Summer 2005

Fra : Ulla Ipsen

Dato : 21-11-04 08:41

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Rinnie Ilsøe
> Litter planned Summer 2005
> NordJv-03 DJGCH Starworkers Double Trouble X Starworkers Event of the

Kan kun tilslutte mig Rinnie's svar -
Ulla

Fra : Christina Jensen

Dato : 21-11-04 11:16

det er jo jeres holdning, og mig noget pikant, det er der sgu da ej noget
galt i at gøre, du får tit bedre hunde ud af det

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 21-11-04 12:01

> det er jo jeres holdning, og mig noget pikant, det er der sgu da ej noget
> galt i at gøre,

Svarer blot på hvorfor du ikke får noget respons her fra!

> du får tit bedre hunde ud af det

Haha... Jaja, så siger vi det...

Fra : Louise

Dato : 21-11-04 20:18

Ditto her. SOm jeg har skrevet ved dit første indlæg inden jeg læste
det her, så har du vel fået ham røntgenfotograferet for
hofteledsdysplasi, albue arthrose samt fået ham øjenlyst inden han
skal sætte hvalpe til verden?

Og du kender hans afstamning så du ikke risikerer han parrer en
helsøster? Vi ved jo at indavl er noget værre noget....

Louise

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 22-11-04 02:18

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og du kender hans afstamning så du ikke risikerer han parrer en
> helsøster? Vi ved jo at indavl er noget værre noget....

Man må også formode at hun kende HD og AA status nogen led tilbage og
ligeledes finder ud af det ved tæven, for den kan jo være bærer...

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 21-11-04 11:42

On Sun, 21 Nov 2004 06:30:29 +0100, "Rinnie Ilsøe"
<gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote:

> [...]
>>

>Personligt har jeg valgt ikke at svare da jeg har en meget firkantet
>holdning til parringer uden stamtavle, så i det tilfælde er det jo nok bedre

nå hvordan firkantet ? er det ikke fint nok uden stamtavle ? bliver
hunden så ikke indavlet nok, bliver den måske for sund ?

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 21-11-04 12:02

> On Sun, 21 Nov 2004 06:30:29 +0100, "Rinnie Ilsøe"
>
> nå hvordan firkantet ? er det ikke fint nok uden stamtavle ? bliver
> hunden så ikke indavlet nok, bliver den måske for sund ?

PLONK

Kom igen når du er færdig med folkeskolen.

Fra : qfha

Dato : 21-11-04 11:11

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> wrote in message news:<419fc84c$0$86925$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> det er ikke meget folk herinde har at sige...

----------

Sommetider er tavshed også et svar.
Hvorfor skulle nogle med en tæve have lyst til at bruge din hanhund
fordi DU synes han er alletiders.
Der findes et utal af hunde som er præmiereret, altså vurderet af
andre på såvel eksteriør, arbejdsevne og mentalt, hvor man i et vist
omfang kan konkludere hvad hunden har at byde på, og hvordan hvalpene
kan falde ud.
Ikke dermed sagt, at din hund ikke repræsenterer alle disse
egenskaber, men har du fået det bevist og bekræftet af udenforstående.
Samt fået papir på det så du kan vise det til en evt. parringstæves
ejer. Sikkert ikke.
Det er det vi "tossede" og meget aktive hundefolk render rundt og
foretager os. Således vi får mulighed for at lave de bedste hvalpe til
kommende hundeejere, der igen vil noget med deres hunde. Disse bliver
forhåbentlig aktive og fortsætter udviklingen.
Men du har ret i, at når man har en dejlig hund får man lyst til mange
ting med den. Derfor kan jeg råde dig til næste gang du skal have en
hund, at købe en raceren DKK reg. hvalp, så du får mulighed for at
deltage i hele hundeverdenes herligheder.
mvh
qfha
Læs også indlægget om indavl/linieavl.

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 21-11-04 11:54

On 21 Nov 2004 02:10:31 -0800, bt_s2002@yahoo.dk (qfha) wrote:

>----------
>
>Sommetider er tavshed også et svar.
>Hvorfor skulle nogle med en tæve have lyst til at bruge din hanhund
>fordi DU synes han er alletiders.

tjae det kunne jo være at der herinde også var andre ikkesnoppede
mennesker som hende selv som bare var glade for deres hunde, og ville
se hendes hund an

> [...]
>andre på såvel eksteriør, arbejdsevne og mentalt, hvor man i et vist
>omfang kan konkludere hvad hunden har at byde på, og hvordan hvalpene

ja hvis det altså ikke er indavlede hunde med fine papirer, så giver
jeg dig ret

> [...]
>hund, at købe en raceren DKK reg. hvalp, så du får mulighed for at
>deltage i hele hundeverdenes herligheder.

sikke noget pis, jeg har selv en DKK stamtavle den har da ikke givet
mig nogle herligheder, stamtavler andre steder fra kan være lige så
gode, nej det man skal se på er de mennesker man køber hvalpe fra og
ikke "fine" papirer, man skal bruge stamtavlen til at undgå
indavl/linieavl med, og når man har den indstilling så kan man avle
gode racehunde, men man kan også sagtens avle gode hunde uden papirer,
man skal jo bare som med stamtavle være lidt sikker på at kunne komme
af med hvalpene på forhånd ellers er det for egoistisk.

alt for mange avlere fra DKK tænker kun på at tjene penge på deres
hvalpe, nogle indavler dem enda for at blive populære i disse kredse,
så man skal være meget skeptisk selv om man får en hund med stamtavle
fra DKK . Det er ikke bare en åbning for hundeverdens herligheder.

Fra : Mus

Dato : 21-11-04 13:07

> tjae det kunne jo være at der herinde også var andre ikkesnoppede
> mennesker som hende selv som bare var glade for deres hunde, og ville
> se hendes hund an

Men der har jo ikke været nogen der har reageret, det betyder jo nok bare
der ikke er nogen der vil stille en tæve til rådighed.
Det har jo ikke nødvendigvis noget med snobberi at gøre. Men det er da
ganske naturligt at man måske ikke lige stiller sin racerene tæve til
rådighed.
Det behøver ikke betyde man har noget mod blandingshunde.
Nu er jeg feks vild med boxeren og havde jeg en boxertæve ville jeg ikke
stille den til rådighed.
Men havde jeg en blandingshund, jamen så ville jeg da gladeligt have stillet
den til rådighed - måske i hvert fald - det er jo lidt hårdere for tæven og
dennes familie end for hannen og dennes familie. Så der er nok generelt
nemmere, hvis der havde været søgt en hanhund.

LN

Fra : Christina Jensen

Dato : 21-11-04 12:15

jeg forstår ikke hvorfor folk herinde skal være så skide snobbet, alle hunde
er vel lige dejlige??? eller er det ikke godt nok, jeg har haft en ren race
den døde 13 uger gammel, på grund af indavl, derfor vælger jeg gadekryds,
det er min tredje ham her, det er jeg fuldt ud tilfreds med.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 21-11-04 12:20

> [...]
race
> den døde 13 uger gammel, på grund af indavl, derfor vælger jeg gadekryds,

Så skulle du måske ha' lært at læse en stamtavle og undersøge hvad det er
det betyder alt det der står på den. Stamtavle er ikke lig med at du kan
handle med hovedet under armen. Stamtavle giver dig mulighed for at
undersøge ting du ikke kan undersøge ved hunde uden papirer. Hvis du bare
kan gå hen og købe en hund med stamtavle og, uden at kigge på papirerne,
være sikker på at den er sund og rask, så er der jo ikke nogen pointe i at
der er papirer på!

Fra : Christina Jensen

Dato : 21-11-04 12:44

er der en grund til at tale grimt??? man lærer vel af sine felj, vi kan jo
ikke alle være lige så "kloge" som dig vel??????????????

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 21-11-04 13:37

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
> er der en grund til at tale grimt??? man lærer vel af sine felj, vi kan jo
> ikke alle være lige så "kloge" som dig vel??????????????

Hvem er det der lægger en grim tone for dagen?
Jeg forklarer dig bare hvordan det hænger sammen siden du tydeligvist ikke
vidste det!
Jeg sidder absolut ikke og kalder dig for "klog" og bruger en masse
spørgsmålstegn!
Tror du ikke liiiige du skulle ta' en kop kaffe og køle lidt ned?

Så skulle du måske læse lidt på
http://www.usenet.dk og bla.a. lære at quote.
Det ville gøre det noget nemmere at læse dine indlæg og se sammenhænget i
tråden!

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 21-11-04 16:24

On Sun, 21 Nov 2004 13:37:19 +0100, "Rinnie Ilsøe"
> [...]

>Hvem er det der lægger en grim tone for dagen?
>Jeg forklarer dig bare hvordan det hænger sammen siden du tydeligvist ikke

det er jo ikke alle der ved at der findes folk der indavler med vilje
vel ! der er garanteret mange der ikke tror at nogle mennesker kunne
finde på den slags

men det er jo åbenbart lovligt ifølge jeres højt elskede DKK at avle
fætter og kusiner, tjae og det skulle så være DKK der åbner dørene for
alle hundeverdens herligheder som en anden skrev hmm

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 13:09

> [...]

> være sikker på at den er sund og rask, så er der jo ikke nogen pointe i at

Sådan burde det jo ikke være....
En stamtavle skulle jo gerne give en hvalpekøber en eller anden form for
sikkerhed for, at hunden er sund og rask ( medmindre det er en stamtavle fra
DRU ).

Derudover mener jeg, at det er enormt vigtigt, at man som hvalpekøber finder
et sted, hvor hvalpene er godt præget og har haft god kontakt til mennesker,
andre dyr osv. Det uanset om man vælger en hvalp med eller uden stamtavle.

Nu er jeg ikke modstander af hunde uden stamtavle eller blandningshunde.
Jeg kan sagtens følge Christinas ønske om, at hendes hund skal prøve at
have( lave et kuld hvalpe...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 21-11-04 13:34

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> En stamtavle skulle jo gerne give en hvalpekøber en eller anden form for
> sikkerhed for, at hunden er sund og rask ( medmindre det er en stamtavle

Ja, sådan burde det være, men verden er ikke tømt for idioter og bliver det
nok aldrig, så er vil altid være folk der laver tåbelige kombinationer og
parrer på hunde med skavanker. Et enkelt kig i stamtavlen samt på
HD-papirerne fra Kennelklubben kan hjælpe en til ikke at falde i synlige
faldgruber.

> [...]
mennesker,
> andre dyr osv. Det uanset om man vælger en hvalp med eller uden stamtavle.

Der findes steder der opdrætter hvalpe med stamtavle og også præger dem
godt!

> Nu er jeg ikke modstander af hunde uden stamtavle eller blandningshunde.
> Jeg kan sagtens følge Christinas ønske om, at hendes hund skal prøve at
> have( lave et kuld hvalpe...

Jeg er heller ikke modstander af blandings-hunde, for de er lige så søde og
dejlige som hunde med papirer, men jeg er modstander af at man bevidst avler
videre på dem! Det er fint man selv ved at hvalpene kommer af sunde
forældre, men hva med bedsteforældrene og oldeforældrene? Hvad med dem der
får hvalpene? Parrer de så med en knapt så sund og hvad ved de om
forfædrene, for nu er man pludselig oppe på hunde med flere generationer af
ukendte aner!

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 21-11-04 16:32

On Sun, 21 Nov 2004 13:34:11 +0100, "Rinnie Ilsøe"
<gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote:

>"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

>fra
>
>Ja, sådan burde det være, men verden er ikke tømt for idioter

nej du er her jo ! det er sku da dig der indavler hundene, som om du
er professor i genteknologi ?

> [...]
>parrer på hunde med skavanker. Et enkelt kig i stamtavlen samt på
>HD-papirerne fra Kennelklubben kan hjælpe en til ikke at falde i synlige

det er sku da sådan nogle som dig der laver faldgruperne, det vil du
bare ikke fatte fordi du tror at lige præcis dig selv er supergod til
at indavle hunde

>Jeg er heller ikke modstander af blandings-hunde, for de er lige så søde og
>dejlige som hunde med papirer, men jeg er modstander af at man bevidst avler
>videre på dem!

hvor er du bare lagt ude ! jeg ville da 1000 gange heller købe et
gadekryds end jeg ville købe en af dine indavlede hunde

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 17:16

> finder
> mennesker,
>
> Der findes steder der opdrætter hvalpe med stamtavle og også præger dem
> godt!

Selvfølgelig og heldigvis da Men der findes også det modsatte, både
inden for hunde med eller uden stamtavle.
Den første tid er jo meget vigtig for hvalpen, derfor er der ikke meget ved,
at skaffe hund fra et sted, hvor hvalpene ( eller hunden ) bare har været
overladt til sig
selv....

> [...]
> videre på dem! Det er fint man selv ved at hvalpene kommer af sunde
> forældre, men hva med bedsteforældrene og oldeforældrene?

Der er selvfølgelig en større usikkerhed omkring det at videreføre en
blandningshund / hund uden stamtavle, men jeg mener stadig ikke, at det er
forkert.
Vi ville f.eks gerne have haft chancen for, at kunne have fået og beholdt en
hvalp fra vores labrador Buffy, men det nåede vi jo aldrig, da hun desværre
fik hjernehindebetændelse, før hun fyldte et år.
Det er så en af de ting, man ikke kan gardere sig imod, uanset om hunden har
stamtavle eller ej.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Christina Jensen

Dato : 21-11-04 17:26

tak for de enkeltest støtter

Fra : Leyna

Dato : 22-11-04 11:03

> [...]

>parrer på hunde med skavanker. Et enkelt kig i stamtavlen samt på
>HD-papirerne fra Kennelklubben kan hjælpe en til ikke at falde i synlige

Nu har jeg ikke nærlæst denne tråd, men lige præcis den med at parre
på hunde med skavanker falder mig altså for brystet. Der er jo masser
af racehunde med skavanker så det basker, og her tænker jeg ikke på HD
eller lignende arvelige ting, men alene på et udseende der bliver
fremelsket uden hensyntagen til hvordan hunden vil trives.
Jeg tænker på de flade næser, som kan give vejrtrækningsbesvær -
hængeøjne, som inviterer til øjeninfektioner - folder i pelsen, der
kan give hudproblemer - gravhundens lange ryg, som ofte giver store
problemer osv. osv.
Er dette ikke tåbelige kombinationer, hvis vi kigger helt nøgternt på
det?

>Jeg er heller ikke modstander af blandings-hunde, for de er lige så søde og
>dejlige som hunde med papirer, men jeg er modstander af at man bevidst avler
>videre på dem!

Hvis ikke man avler på gadekrydsene, hvordan har man så fået de meget
forskellige racekarakteristika frem? Der må da være tale om at blande
noget for at få det ønskede resultat?

Jeg har selv været den lykkelig ejer af et gadekryds, som mere lignede
et kartoffeldyr end noget andet. Hun havde en gavaldig stor krop og
kraftig brystkasse og så have hun små tynde tændstikdsben. (Chihuahua
og dværgpincher har der muligvis været i hende, men det vides ikke med
sikkerhed.) Dette besynderligt udseende dyr blev beundret af en dame
med 3 små absolut racerene tæppetissere (de dér hårbolde, der som
regele er udstyret med en sløjfe i pandehåret så man kan kende forskel
på for og agter) og hun udbrød..."Jamen, det er jo DEN race vi gerne
ville frem til i klubben." Hvad det var for en "klub" kan jeg ikke
huske mere, men hvis man ville frem til at avle seriøst på mit
kartoffeldyr, så måtte der sg* da et blandingsforhold til!

Jeg elsker hunde generelt, og er frygtelig ligeglad om de har
stamtavle eller ej, men som enhver anden hundeejer ser jeg da helst at
mine hunde slipper igennem livet uden sygdomme og skavanker, og her
forstår jeg godt at der bliver talt varmt for stamtavlen, men at
hunden er harmonisk bygget synes jeg faktisk er langt vigtigere. At
fremelske hunderacer blot for at tilfredsstille vores øjne med et
specielt udseende finder jeg direkte frastødende, og at ønske at avle
et kartoffeldyr som mit finder jeg også forkasteligt. Nu levede min
tæve godt nok et langt og lykkeligt liv, men med sådan en stor krop og
så tynde ben, så beder man da næsten selv om skavanker, ikk'?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 21-11-04 16:26

On Sun, 21 Nov 2004 13:08:44 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

> [...]
>sikkerhed for, at hunden er sund og rask ( medmindre det er en stamtavle fra

nå som om en stamtavle fra DKK skulle være bedre når de aksepterer
indavl ? så kan det sku da være ligemeget hvor stamtavlen er
udskrevet, det som det gælder om er bare at kunne lse den hvis man
altså godt vil undgå indavlede hunde.

> [...]
>andre dyr osv. Det uanset om man vælger en hvalp med eller uden stamtavle.

enig

>Nu er jeg ikke modstander af hunde uden stamtavle eller blandningshunde.
>Jeg kan sagtens følge Christinas ønske om, at hendes hund skal prøve at
>have( lave et kuld hvalpe...

ja hvorfor skulle den ikke det, bare der er aftagere til hvalpene

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 17:27

> [...]
> indavl ? så kan det sku da være ligemeget hvor stamtavlen er
> udskrevet, det som det gælder om er bare at kunne lse den hvis man

Ja, nu er jeg heller ikke tilhænger af indavl / linieavl, men DKK har
alligevel nogle gode krav til deres opdrættere, når det kommer til sundhed,
sygdom, hd status osv., så man burde være sikret en sundere hund, hos den
rette opdrætter hos DKK.

DRU har ingen krav svjv., derfor nævnte jeg dem. Der er selvfølgelig nogle
opdrættere i DRU, der gør deres bedste for, at sikre sunde hunde, men alt
andet lige, er hd-status, fejlfarver osv. ikke noget, som DRU går så meget
op i, så der er stamtavlen ikke altid meget værd imo.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Mus

Dato : 21-11-04 13:13

Christina Jensen <ung24@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41a078b7$0$11373$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> den døde 13 uger gammel, på grund af indavl, derfor vælger jeg gadekryds,
> det er min tredje ham her, det er jeg fuldt ud tilfreds med.

Det bunder jo ikke nødvendigvis i snobberi fra alles side, at de ikke
stiller en tæve til rådighed. Det kræver jo noget af tæven og dennes
familie.

Selv har jeg en boxer med stamtavle og havde han været en tæve *SS* så have
jeg heller aldrig stillet den til rådighed. De få parringer den i så fald
skulle have skulle helt klart være fra gode racerene boxer hanhunde.

Men det betyder jo ikke nødvendigvis at man ikke bryder sig om
blandingshunde

Og havde jeg selv en blandingstæve ville jeg da måske have stillet den til
rådighed - hvis min tid havde været til det. Det kræver jo lidt med sådanne
små hvalpe.

Så jeg tror altså ikke du absolut skal tage det som at alle er snobbede
herinde eller at de bare ikke vile hjælpe dig. Der er nok bare ikke nogen
der er i stand til at hjælpe dig.
Havde du søgt efter en hanhund og selv havde haft tæven, tror jeg det havde
været lettere.

LN

Fra : BC

Dato : 21-11-04 13:28

> Havde du søgt efter en hanhund og selv havde haft tæven, tror jeg det
> havde
> været lettere.

Nej, det har vi også set før, hvordan det ønske er blevet sablet ned af
"race fanatikerne"

/Brian

Som foretrækker mit problemfrie gadekryds

Fra : Mus

Dato : 21-11-04 13:49

BC <den.dur.slet@ikke.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cnq1jl$n8b$1@news.cybercity.dk...

> Nej, det har vi også set før, hvordan det ønske er blevet sablet ned af
> "race fanatikerne"

Ignorer det da bare.

LN

Som foretrækker min problemfrie racerene boxer - men ikke har noget mod
gadekryds

Fra : Bodil Clausen

Dato : 21-11-04 12:39

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> wrote in message news:<419fc84c$0$86925$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> det er ikke meget folk herinde har at sige...
Hej Christina
Jeg er da ikke i tvivl om at det er en sød og rar hund du har, du er
da tydeligvis glad for den.
Hvad skulle få en tæve ejer til at bruge den?
Hvad har den vist?
Hvis man vælger at få hvalpe og dermed påtage sig det store ansvar det
er, så er det resultater som tæller.
Det er da muligt at din hund er sød, men der er mindst 10 hanhunde af
samme type som har bevist at de er gode, fx. i agility, lydighed osv.
og som samtidig er gode familiehunde.
Hvis du som jeg jævnligt kikker på dyrenes beskyttelses hjemmeside og
ser de hunde som søger nye hjem, eller kikker i den blå avis, så ville
du tænke dig om to gange, inden du avlede endnu et kuld gennemsnits
hvalpe til det fri marked.
Hvis jeg skal have hvalpe så skal det være fordi der er interesse for
at købe nogle af netop den slags.
Der er nok behov for søde familie hunde men der er også masser af dem.

Fra : Christina Jensen

Dato : 21-11-04 12:49

jeg ville aldrig gå i gang uden købere på hånden

Fra : Winther

Dato : 21-11-04 14:51

> jeg ville aldrig gå i gang uden købere på hånden

Vil det sige, at hvis tæven får 12 hvalpe, har du så alligevel købere nok på
hånden?

Vh. Winther

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 21-11-04 14:59

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Vil det sige, at hvis tæven får 12 hvalpe, har du så alligevel købere nok

> hånden?

....og er du sikker på at finde en tæve-ejer der vil lade dig vælge køberene?

Var det min tæve der blev brugt skulle jeg også nok finde de kommende ejere!
(Nu bliver det jo så heller aldrig min, for jeg er jo et "snob" med
papir-hunde!)

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 21-11-04 16:36

On Sun, 21 Nov 2004 14:59:14 +0100, "Rinnie Ilsøe"
> [...]

>Var det min tæve der blev brugt skulle jeg også nok finde de kommende ejere!
>(Nu bliver det jo så heller aldrig min, for jeg er jo et "snob" med

hvorfor har du ikke reklame på din hjemmeside om at du vil sælge
indavlede hunde ? ville det ikke være fair at oplyse eventuelle købere
om at du linie/indavler ?

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 21-11-04 16:34

On Sun, 21 Nov 2004 14:51:28 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

>"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Vil det sige, at hvis tæven får 12 hvalpe, har du så alligevel købere nok på
>hånden?

det er jo samme problem selv om man har en racehund ikke

Fra : Winther

Dato : 21-11-04 17:55

> det er jo samme problem selv om man har en racehund ikke

Jo, men normalt er det jo ikke hanhundeejeren der har fundet alle
hvalpekøbere på forhånd, vel?

Vh. Winther

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 22-11-04 16:40

On Sun, 21 Nov 2004 17:54:30 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

>"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse

>på

>Jo, men normalt er det jo ikke hanhundeejeren der har fundet alle
>hvalpekøbere på forhånd, vel?

næe det er jo nok rigtig nok

Fra : Henriette Lund Larse~

Dato : 22-11-04 10:42

> [...]
>
> "Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vil det sige, at hvis tæven får 12 hvalpe, har du så alligevel købere nok

Jeg vil lige indskyde her, at man altså godt kan finde gode hjem til
blandingshvalpe ! Vores tæve var i sommer på udflugt på egen hånd, hvilket
resulterede i 7 skønne bandittter ! Vi valgte selv at beholde én, men resten
blev solgt UDEN problemer, og den sidste flyttede hjemmefra som 9 1/2 uge
gammel. Alle køberne var velovervejede og "egnede" hundeejere, og kom både
fra Sydjylland, vestjylland og Sjælland ( vi bor i østjylland) for at hente
en sund og velplejet blandingshvalp.
Og ja tæven er vores, men "afsætningen" af hvalpene var et samarbejde med
faderens familie... Det kan man nemlig godt ...

Mvh Henriette

Fra : Bodil Clausen

Dato : 21-11-04 17:48

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> wrote in message news:<419fc84c$0$86925$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> det er ikke meget folk herinde har at sige...

Lidt oplysninger: der er i øjeblikket på DBA 74 annonce om
labradorblandinger til salg, mange af dem er gengangere dvs. de har
været i flere uger.
Hundene er fra 8 uger til 5 år, mange af dem skifter hjem for 2-3
gang.
Vil du virkelig mene at endnu et kuld labrador krydsninger kan finde
gode stabile hjem ?
Jeg tror simpelthen ikke på det.
Hvis der skal laves hvalpe skal det være fordi de skal bruges, lad os
sige der et sted derude går en eminent god lydighedshund, dens gener
er måske hver at avle videre:
Men der skal i mine øjne noget mere til, end bare at være sød og god
familiehund, det kan stort set alle hunde blive, samtidig med at de så
også kan bruges til så meget andet.

Bodil

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 18:17

> "Christina Jensen" <ung24@mail.dk> wrote in message
>
> Lidt oplysninger: der er i øjeblikket på DBA 74 annonce om
> labradorblandinger til salg, mange af dem er gengangere dvs. de har
> været i flere uger.

Der er jo også mange hunde med stamtavle til salg på dba og deres alder
svinger også meget...

> Hvis der skal laves hvalpe skal det være fordi de skal bruges, lad os
> sige der et sted derude går en eminent god lydighedshund, dens gener
> er måske hver at avle videre:

De fleste hunde kan blive så lydige, som ejeren formår at gøre dem.
Hvad hjælper det med en eminent god lydighedshund, hvis ejeren ikke har
forstand på hundeopdragelse og omvendt kan man have en rigtig dygtig
hundetræner, der kan få en kanondygtig og veltrænet hund ud af næsten,
hvilken som helst hund.
Altså vil jeg påstå, at det meste ang. lydighed afhænger af den / de
personer, der træner med hunden.

Den sværeste opgave for folk, der har et kuld hvalpe må imo være, at finde
nye gode hjem til hvalpene. Man skal jo kunne sige fra over for de folk, som
man kan se ( af den ene eller anden grund ) ikke vil passe sammen med de
hvalpe (race eller blandning ), som man har.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : lunadc

Dato : 22-11-04 20:03

> [...]
> hvilken som helst hund.
> Altså vil jeg påstå, at det meste ang. lydighed afhænger af den / de

Det er i mine øjne noget vrøvl, hvis du vil have en hund til
konkurrence, så skal materialet være i orden.
Det kan ikke nytte noget at komme med en hund, hvis eneste kvalifikation
er, at dens far er sød og en god familiehund, det er bestemt ikke
sikkert at den hvalp, har de drifter der skal til, ok du kan være
heldig, men det er noget af et lotteri.
Så er det da alt andet lige, bedre fra starten og købe en hund med
afstamningen i orden, for at få en god hund skal du have et godt grund
materiale at starte med,.
Jeg træner i DcH så for mig er en stambog ikke et must, men det er da
noget nemmere at følge linierne når der er papirer at kikke i.
Dvs. hvis hvalpene har forældre og gerne bedsteforældre som er gode
arbejdshunde, så er chancen for at hvalpene også vil være det så meget
des større.
En hund som bruges til noget har i mine øjne, et meget bedre liv end en
hund som kun er familiehund.
Min påstand vil være at hunde som bliver købt efter nøje overvejelse og
som bliver købt til et bestemt formål, fx lydighed, agility eller lign.
Har meget mindre chance for at skulle skifte hjem senere.
Dvs. hvis man bevist skal lave hvalpe, så skal det være hunde til et
formål, der er ingen grund til at lave flere familiehunde, dem er der
rigelig af, fx 74 labradorkrydsninger på dba.
Ja der er også hunde med papirer, men prøv nu igen og tænk 74 af den ene
krydsning, er det ikke lige som om der må være nok af dem?
Bodil

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 22-11-04 16:40

>Men der skal i mine øjne noget mere til, end bare at være sød og god
>familiehund,

hvorfor det ? det er der altså mange der har en hund til !? men det er
helt sikkert at man skal have afsat hvalpene inden man laver dem
ellers kommer der jo bare flere til salg i DBA

Fra : Bodil Clausen

Dato : 21-11-04 20:27

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 22:51

> Det er i mine øjne noget vrøvl, hvis du vil have en hund til
> konkurrence, så skal materialet være i orden.

Jeg kan se din pointe, hvis det drejer sig om udstillingshunde, men ikke
vedr. lydighed.

Der er selvfølgelig enkelte undtagelser, men jeg mener stadig, at selvom
hundefar og hundemor "bare" er familiehunde, så betyder det ikke, at deres
hvalpe ikke kan lærer noget. Labradorkrydsene fra dba, kan sikkert både
trænes op til jagt, agillity osv. med den rette træning også selvom
forældrehundene ikke har været brugt til arbejde...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Heidi Jensen

Dato : 22-11-04 13:10

> [...]
> trænes op til jagt, agillity osv. med den rette træning også selvom
> forældrehundene ikke har været brugt til arbejde...

Det er der vist heller ikke blevet sagt - der er blevet nævnt, at det er at
"gamble"... der findes selvfølgelig også en stribe gode Lp og AG gadekryds -
helt sikkert! Måske også nogen, som er på top plan!

En vennepar købte for nogen tid siden et gadekryds, de søgte en lab. men
ingen havde hvalpe lige når de ville have hund, så den første og bedste
annonce på brune lab. lign. kryds, så slog de til! Totalt uovervejet! De
står nu med en meget dygtig spor hund, LP og snart sikket også AG, men når
de kommer til hundetræning og ser på alle de racerene hunde, som har opnået
en vis titel, ærger de sig gule og grønne, fordi de ved at deres hund er
bedre end deres, men til hvad nytte! De er helt syge med weimaranere, men
man kan jo ikke bare bytte sin hund, fordi man handler dumt! Den type folk
er der jo så en masse af der gør, derfor så mange gadekryds på DBA, dyrenes
b. osv. osv. Det er billigt og nemt at få fat på et kryds, og det er synd
for de stakkels hunde! Hvis man satte prisen på et kryds op til 6000-8000
kr. så vil der helt sikkert heller ikke blive lavet så mange, og der ville
gå flere racerene hunde rundt, om det så er DRU, DHL eller DKK!

Jeg har intet imod gadekryds, men folk der "laver" dem, burde prøve at sælge
dem til en "rigtig hunds" pris, og så se hvordan markedet er!

Heidi

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 22-11-04 16:58

>Det er i mine øjne noget vrøvl, hvis du vil have en hund til
>konkurrence, så skal materialet være i orden.

materialet ?? slap dog af det er en hund vi snakker om

> [...]
>Dvs. hvis hvalpene har forældre og gerne bedsteforældre som er gode
>arbejdshunde, så er chancen for at hvalpene også vil være det så meget

træner du egentlig for din egen skyld eller for din hunds skyld ?

>En hund som bruges til noget har i mine øjne, et meget bedre liv end
>en hund som kun er familiehund.

haha noget pis at fyre af, hvor har du fået den ide fra ? er det din
træner der har sagt det, eller har du læst det i en bog ? en
familiehund der bliver leget med, aktiveret kastet pinde spillet med
bold med, kælet med, har mindst et lige så godt liv som en
træningshund, måske enda bedre da den ikke oplever de skuffelser dens
træningsliderlige ejer kommer med når den ikke er lydig nok ikke
kommer på plads på helt den korekte måde, ikke dækker af ved det
rigtige håndtegn, eller ikke henter aborttingen rigtigt, det må da
være belastende at have en ejer der altid er utilfreds og altid
stiller større krav kun for at han/hun kan vinde en præmie og føle sig
stor overfor sine træningspartnere.

hvad så før alle træningsbanerne blev plantet rundt omkring så alle
folk kunne komme om søndagen og træne bidetræning og andet
fuldstændigt ligegyldigt pis, hvad så var hundene ikke glade den gang
?

den gang en hund "kun" hyggede sig med familien legede med børnene var
med i skoven og ellers bare legede med bolde og pinde hvad så var de
ikke glade den gang ?

hvad sker der med din tankegang ? hmm ja der findes jo mange mennesker
som mener at de har fundet den gyldne vej inden for alt, og du har
åbenbart fundet vejen til at få en gladere hund hmm hvordan kan man
være så snævertsynet ? du tænker jo kun på de resultater du selv kan
opnå igennem din hund, istedet for at tænke på hvad der gør hunden
glad ! din hund ville være præcis lige så glad hvis du tog i skoven
med den med en fodbold som hvis du tog til træning med den ! så kom
ikke og sig at hunde der trænes bliver gladere det er vist kun ejerne
der bliver glade for resultaterne, selvfølgelig skal en hund lystre
sit navn og kunne et par komandoer, men hvis man går videre end det så
er man fanatiker som du lyder som og når man er fanatiker så kan man
ikke forstå hvad andre siger hmm

>Min påstand vil være at hunde som bliver købt efter nøje overvejelse
>og som bliver købt til et bestemt formål, fx lydighed, agility eller
>lign. Har meget mindre chance for at skulle skifte hjem senere.

efter nøje overvejelse vil jeg give dig ret i, men det andet er
simpelthen for dumt skrevet !

Fra : Allan Hansen

Dato : 22-11-04 19:35

> [...]
> Ja der er også hunde med papirer, men prøv nu igen og tænk 74 af den
> ene krydsning, er det ikke lige som om der må være nok af dem?

Kunne det ikke tænkes at bare at hunden er sort eller gul, så tror de fleste
at det er en lab blanding.
Allan

Fra : Heidi Jensen

Dato : 22-11-04 21:40

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Bodil Clausen" <leifcla@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne det ikke tænkes at bare at hunden er sort eller gul, så tror de
> fleste at det er en lab blanding.

......... eller omvendt! Det er en skam at labben er blevet brugt på den
måde! Jeg kan flå mit hår ud af hovedet, når nok så kloge folk står der med
deres gadekryds, og siger at den næsten er ren lab. hvordan kan den være
næsten ren? enten er den ren eller ikke! Nårh ja, men mange folk siger
"sikke en fin lab du har der", ja så er det altså gået over gevind! Mine
sviger forældrer snakker ofte om deres gadekryds, som næsten var så ægte at
man kunne have haft stamtavle på..... Og Ihhh hvor jeg kan blive tosset! Jeg
synes at labberne er nogle rigtig skønne hunde, men langt størstedelen af de
labber uden stambog er der noget bla. i, så er det ligemeget hvad den
ligner! Jeg kunne aldrig finde på, at købe eller avle en lab. uden stambog,
for folk kan ikke vide hvad de får!

Heidi

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 22-11-04 18:11

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
> det er ikke meget folk herinde har at sige...

Hold da helt kæft, det har jeg sgu da ikke tid til, med en Aussie i løbetid,
og en mere end villig Hovawart. Så selv om begge er med stamtavler, så
spæner jeg rundt og leger fødselskontrol )))
Så med mindre det er en rigtigt smuk Aussie han, du er i besiddelse af, med
en rimelig god stamtavle, må du gerne lade den blive hjemme, hvis du kommer
på besøg.

M.V.H.....Benny..

Fra : Allan Hansen

Dato : 22-11-04 21:35

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med
> en rimelig god stamtavle, må du gerne lade den blive hjemme, hvis du

Gad vide hvordan at de forskellige racer er fremkommet for mange år siden.
Jeg ved at arveligheds lære er svær at forklare, men det begyndte en gang
for længe siden.....

Til jer med racerene hunde I gør et stykke arbejde forhåbentlig fordi I kan
lide det og bliv ved med det.
Og til Christina, hvis din hanhund en dag møder den eneste ene tja.... hvem
ved måske opstår der en ny race?

Blandingshunde kan også være gode brugs og familiehunde.

Mvh Allan

Fra : Pwh

Dato : 22-11-04 21:50

Allan Hansen wrote:
> Gad vide hvordan at de forskellige racer er fremkommet for mange år
> siden. Jeg ved at arveligheds lære er svær at forklare, men det
> begyndte en gang for længe siden.....

Der er nok ikke mange af de såkaldte "racehunde" der ligefrem har
aner tilbage fra stenalderen
Jeg mener at det kræves at blandingen kan føres 8 generationer tilbage
før den bliver anderkendt som en racehund, i Politikens hundebog har de
flere eksempler på gamle "racehunde" som man ud fra fotografier har prøvet
at genskabe. Og i mine øjne er mange af "racehundene" et klart udtryk for
menneskets dårlige smag som har resulteret i nogle stakkels kræ som ikke
burde have eksisteret, og som sikkert ikke ville kunne overleve på naturlig vis.
Så føler nogle sig friske på at skabe sin egen race er det i princippet bare at
gå i gang )

/Jens (med 2 sunde og raske blandingshunde)

Fra : Allan Hansen

Dato : 22-11-04 21:59

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare at
> gå i gang )
>
> /Jens (med 2 sunde og raske blandingshunde)

Mvh Allan

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-11-04 07:23

>At tie er at samtykke.

....eller at ha' andet at lave end at sidde her. Feks. træne 2 jagthunde,
passe 3 børn og passe et fulædtids nat-arbejde.
Vender dog gerne tilbage når jeg har tid til at svare, for jeg samtykker
ikke! Jeg har bare et liv!

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-11-04 09:26

rinnie er for mærkelig

Fra : Heidi Jensen

Dato : 23-11-04 10:08

> rinnie er for mærkelig

......Måske du skulle holde den slags bemærkninger for dig selv! Ingen har
udtalt sig om dig, at du var dum og egoistisk, selvom nok nogen tænker
sådan! Den slags ting er der andre grupper til for!

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-11-04 10:14

jeg er måske ikke blevet kaldt noget direkte, men mellem linierne er der
talt grimt til mig

Fra : Jimmy

Dato : 23-11-04 10:54

> jeg er måske ikke blevet kaldt noget direkte, men mellem linierne er der
> talt grimt til mig

Jeg skal da gerne tale direkte til dig.
Jeg synes du er en uansvarlig idiot.

Du kommer med din gamle blanding og siger "Jeg ved intet men har I ikke en
tæve der vil have hvalpe med min hund, som I intet ved om og som jeg ikke
aner om har HD eller AA (jeg ved i øvrigt heller ikke hvad HD og AA er for
noget). Det eneste I skal gøre er at lægge tæve til og lade den føde mine
hvalpe, fodre dem og vaccinere dem mm. til de er 8 uger og så sørger jeg for
at finde nogle købere jeg synes er gode og så henter vi hvalpene når det
passer mig. Jeg mener ikke at jeg behøver at beskrive min hund eller lægge
billeder eller noget. I skal bare springe til dette - specielt for jer -
fantastiske tilbud."

Ærligt talt - Du er da for arrogant og dum at du på den måde så naivt tror
at det er sådan det foregår.

Nu behøver du ikke længere føle dig ramt over at folk siger ting mellem
linierne.

/Jimmy

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-11-04 11:32

jeg har skrevet at han er blevet undersøgt fra top til tå, det var også mere
en forspørgsel, men tak for de direkte svar

Fra : Jimmy

Dato : 23-11-04 11:59

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> wrote in message
> jeg har skrevet at han er blevet undersøgt fra top til tå,

Hvad er hans HD og AA-tal?

> det var også mere
> en forspørgsel, men tak for de direkte svar

Intet problem.

/Jimmy

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 17:24

On Tue, 23 Nov 2004 10:54:14 +0100, "Jimmy" <bla@bla.bla> wrote:

> [...]
>at det er sådan det foregår.
>
>Nu behøver du ikke længere føle dig ramt over at folk siger ting mellem

haha tror du ikke at det kunne forklares på en pænere måde ? hvis hun
spørger så kan i jo bare svare pænt ikke hvor svært kan det være ? der
er da ting hun ikke ved eller vidste, men det er altså en del sværere
at tage viden til sig fra folk der spiller helt vildt smarte ikke det
kender man vel fra sig selv

Fra : Winther

Dato : 23-11-04 16:36

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er måske ikke blevet kaldt noget direkte, men mellem linierne er der
> [...]
Det er ok at være uenig i folks meninger, men at udtale sig negativ om
personerne er ikke godt. (Altså lige bortset fra Punish - han er undtagelsen
sagt på en anden måde, gå efter bolden, ikke manden.

Vh. Winther

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 17:21

On Tue, 23 Nov 2004 10:14:24 +0100, "Christina Jensen" <ung24@mail.dk>
wrote:

>jeg er måske ikke blevet kaldt noget direkte, men mellem linierne er der
>talt grimt til mig

jeg kan godt lide dig du er bare en almindelig person der er glad
for sin hund der kommer engang imellem almindelige mennesker forbi
her, men de bliver vist hurtigt skræmt væk igen af fanatikerne, men
sådan er det bare, du skal også huske på at selv om der er mange der
siger at du er forkert på den og indavl er den eneste rigtige vej, så
er det her forum heldigvis ikke representativt for den danske samfund,
langt de fleste hundeejere hygger sig bare med deres familiehunde og
gidder da slet ikke skrive herinde og da slet ikke til
hundefanatikerne

Fra : Heidi Jensen

Dato : 23-11-04 18:47

> jeg kan godt lide dig du er bare en almindelig person der er glad
> for sin hund

Så folk, der går op i sin hund, er ikke alm. ? Jeg vil ellers betragte mig
selv, som ret alm. dog har jeg en interesse, som er mine hunde! Er det ikke
alm. at man har en hoppy, som man går op i? Hvis ikke, så er der f.... ikke
mange alm. menneker til!

der kommer engang imellem almindelige mennesker forbi
> her, men de bliver vist hurtigt skræmt væk igen af fanatikerne,

Det kunne være, at man skulle lave en gruppe for alm. hundefolk så! Det er
folks egen sag, om de lader sig skræmme!

men
> sådan er det bare, du skal også huske på at selv om der er mange der
> siger at du er forkert på den og indavl er den eneste rigtige vej,

Ej nu må du fanme stoppe! Vi har vist alle hørt din mening om linjeavl, du
behøver ikke at skrive det i hvert af dine indlæg! Budskabet er gået ind!

> [...]
> langt de fleste hundeejere hygger sig bare med deres familiehunde og
> gidder da slet ikke skrive herinde og da slet ikke til

Heldigvis bestemmer folk selv, om de vil læse med!

Hilsen en stolt "indavls" hundeejer!

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 20:19

> [...]
>alm. at man har en hoppy, som man går op i? Hvis ikke, så er der f.... ikke

Hvis man går op i og støtter indavl af hunde så er man IKKE almindelig
!!! så er man primitiv

>der kommer engang imellem almindelige mennesker forbi
>
>Det kunne være, at man skulle lave en gruppe for alm. hundefolk så! Det er
>folks egen sag, om de lader sig skræmme!

tjae men når der er fyldt op med fanatiske hundeejere der indavler
deres hunde så bliver almindelige mennesker sku da skræmt, så måske
man skulle lave en gruppe for indavlere og andre uden respekt for
hunde, og kun med øje for præmier og styrkelse af eget ego på sin
hunds bekostning

>Heldigvis bestemmer folk selv, om de vil læse med!
>
>Hilsen en stolt "indavls" hundeejer!

haha vær du bare stolt af din egen dumhed og manglende respekt for
dyrene

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-11-04 15:10

> rinnie er for mærkelig

Jammen det glæder jeg mig da til at få uddybet i privat mail!

Jeg mener ikke det er så mærkeligt at ta' sig af sine børn, hunde og ha' et
job?!

Men har svaret på den mail du også sendte mig privat, så du kan jo svare på
den der (privat) da du _igen_ brydder netiketten, med mindre du mener min
"underlighed" er hunde-relateret og relevant for alle i gruppen!

Læs nu på http://www.usenet.dk
Mere konkret:
http://www.usenet.dk/netikette/
http://www.usenet.dk/netikette/forklaring.html
http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html
http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html (læg mærke til "Brug evt.
email til personlige opgør" - "Bolden og manden" samt "indlæg der henvender
sig til enkeltpersoner")
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html (om hvordan du svarer på
indlæg i nyhedsgruppen)

Disse link er sendt for at hjælpe dig da der på usenet er noget man kalder
netikette.
Bliver denne ikke overholdt begynder folk at blive irriteret på dig og du
risikerer at få nogen knapt så pæne henstillinger.

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 17:27

On Tue, 23 Nov 2004 15:10:13 +0100, "Rinnie Ilsøe"
<gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote:

>"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>Jammen det glæder jeg mig da til at få uddybet i privat mail!

hohohoh hvor skal det nu være privat ? så kan vi andre jo ikke se det
?

med mindre du mener min
>"underlighed" er hunde-relateret og relevant for alle i gruppen!

jeg mener at din underlighed er hunderelateret ! det er sørgeligt at
nogle mennesker i det 21århundrede stadig indavler hunde ! det er
underligt at folk ikke er blevet klogere ! skal jeg også sende det til
dig privat ?

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 17:16

On Tue, 23 Nov 2004 09:25:46 +0100, "Christina Jensen" <ung24@mail.dk>
wrote:

>rinnie er for mærkelig

haha det kan du sku nok have ret i

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-11-04 16:15

> Gad vide hvordan at de forskellige racer er fremkommet for mange år siden.
> Jeg ved at arveligheds lære er svær at forklare, men det begyndte en gang
> for længe siden.....

Ja og så er jeg måske enig alligevel. Kan kun udtale mig om min race,
Flatcoated Retriever.
Så vidt vides begyndte det hele tilbage i omkring 1830 hvor jægere begynte
at opdrætte jagthunde som apportørere. 20 år efter begyndte man at krydse
rundt i forskellige waterdogs, setter og enkelte hyrdehunde.

Et ønske om forædlig gjorde opdrætteren opmærksom på den Amerikanske Sct.
John hund (som ikke længere eksisterer).

År 1870 fik racen sit nuværende navn.

Sammenkogningen af de forskellige racer ligger så heldigvis nu så langt
tilbage at jeg ikke er bekymret for om evt. kommende hvalpe skulle få nogen
arvelige lidelser fra deres ukendte forfædre! (spøg!)

Idéen med at lave en ny race er et eller andet sted spændende og ja, det
kræver sammenblanding af arcer, -altså blandingshunde, til man opnår det
ønskede resultat. For at gøre avlsmaterialet bredt nok skal man så lave en
del af samme blandinger før man kan gå ind og parre dem. I teorien skulle
det være muligt at holde papirer på hver enkelt hund, således at der følger
en stamtavle på hver enkelt hund i hvert led af avlen helt frem til det
færdige resultat hvor man (hvis alt går vel) kan få sin hund godkendt som
race. Hvordan man så beviser at man med sikkerhed ved at hunden så og så
mange led tilbage er den samme slags blanding ved jeg ikke?

Det jeg mener er at man sagtens kan lave sunde blandingshunde hvis man
sørgede for at disse også kunne få en stamtavle som fulgte dem. At moderen
så er en Labrador og faderen en Chihuahua skulle vel i princippet ikke ha'
indflydelse på navnene på stamtavlen. Man kunne så indføre nogen
avlsrestriktioner på blandingshunde også.

Vi slipper aldrig af med blandigshunde og der er egenlig heller ikke nogen
grund til at slippe af med dem, for de er også søde og dejlige, men ved at
fornægte dem papirer gør man et problem ud af noget der egenlig ikke burde
være et problem!!
I stedet burde man indse at blandingshunden er en "race" der bliver og så
ta' konsekvensen af dette og lave en klub for blandingshunde hvor de kan
blive stambogsførte, så opdrætteren af dem havde mulighed for at holde lidt
kontrol med indavl, arvelige sygdomme osv. som os med racehunde også har.

Mit "problem" med blandingshunde er nemlig ikke at jeg ikke synes om det.
Det er simpelthen det at man kke har kontrol med helbredet. Jeg synes jo
ikke at hundene er dumme! Jeg synes det er syndt for dem! Det problem ville
man komme til livs ved at gøre det evt. lovpligtigt for samtlige blandinger
fra nu og frem at bære en stamtavle samt sætte nogen avlsrestriktioner på.
Ikke noget med eksteriør eller arbejdsegenskaber, men kun helbredsmæssige
restriktioner. Det skulle så være muligt for blandingshunde også at opnå
titler i forbindelse med konkurrencer så folk også ud fra det kan få en idé
om hvad deres hund indeholder af egenskaber.

En lille drøm fra mig... Dansk Blandingshunde Klub

Det skal være økonomisk overskueligt og hjælpe folk til at gøre en indsats
for at lab/beagle/chihuahua/grand danois/ridgeback Fido, der er kernesund,
også så vidt muligt giver kernesundt afkom!

Selvfølgelig skal hele idé-grundlaget gennemtænkes lidt mere, men jeg tror
næppe det er utopi at indføre en Dansk Blandingshunde Klub der, i hvert fald
til at starte med, tilbyder stanmtavle på blandinger samt gi dulighed for at
deltage i konkurrencer og få resultaterne (de bedtse) på som titler.

Langt... POuha, det er vel de fææreste der nåede her ned, så de færreste har
vel også næppe opdaget at jeg faktisk ikke er så meget imod blandingshunde
som jeg har givet udtryk for!:D

Rinnie
-Der undskylder eventuelle underlige fejl med et tastatur der næsten er
løbet tør for batterier.

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 17:43

klip > en masse om flatcoat som man ville læse i en hundeleksikon hvis
man var intereseret

>En lille drøm fra mig... Dansk Blandingshunde Klub

en lille drøm fra mig, forbud imod indavl/linieavl tænk at et forbud
skal være nødvendigt, men ak ja der er stadig mennesker der har
skyklapper på og ikke vil lytte til andre, folk der er fanatikere og
ikke har respekt for hundene

Fra : Jimmy

Dato : 23-11-04 17:56

"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> wrote in message
> [...]
> skal være nødvendigt, men ak ja der er stadig mennesker der har
> skyklapper på og ikke vil lytte til andre, folk der er fanatikere og

Er din egen hund en blanding?
Nej vel - Det er en ren SBT.

Er den også skør af alt det indavl?

Hvis du læser en stamtavle vil du jo kunne se, at der ikke er indavl i alle
linier. Der er f.eks. ikke i min den ene hund.

Mvh
Jimmy

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-11-04 18:07

"Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

<snip>
Så ikke det var et svar til Punish. Da han er i mit killfilter kom det til
at stå som svar til mig her, men har slettet mit svar da jeg så nu forstår
dit svar på indlæget!

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 18:23

On Tue, 23 Nov 2004 18:06:44 +0100, "Rinnie Ilsøe"
> [...]

>at stå som svar til mig her, men har slettet mit svar da jeg så nu forstår

flot winnie på med skyklapperne når nogen siger dig imod flot klaret,
så kan du leve videre i din egen verden hvor indavl er helt i orden, i
killfiltret med alle der er imod indavl, på den måde findes de jo slet
ikke længere vel, som strudsen der stopper hovedet i jorden, den ved
bare ikke at den er til grin

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 18:20

On Tue, 23 Nov 2004 17:56:07 +0100, "Jimmy" <bla@bla.bla> wrote:

>"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> wrote in message

>Er din egen hund en blanding?
>Nej vel - Det er en ren SBT.
>
>Er den også skør af alt det indavl?

nej for jeg er bevidst gået efter en hund der ikke er indavl i ! det
er hvad jeg har brugt stamtavlen til ! jeg syntes bare at det er
sørgeligt at nogle avlere stadig indavler bevidst, det er der ikke
grund til, det var der da der var meget få af en race men ikke længere

>Hvis du læser en stamtavle vil du jo kunne se, at der ikke er indavl i alle
>linier. Der er f.eks. ikke i min den ene hund.

nej det er da rigtigt nok men det er da sørgeligt at nogle indavler
hunde med vilje så man skal være ekspert for at læse en stamtavle

Fra : Jimmy

Dato : 23-11-04 18:29

> nej for jeg er bevidst gået efter en hund der ikke er indavl i !

Ja, og det er der da mange andre der også gør.
Hvorfor er det at du i hvert af dine indlæg i denne tråd, at du snakker om
bevidst indavl?

Har Rinnie skrevet noget om at hun dyrker indavl siden du hele tiden nævner
hende i den sammenhæng? Hvis ja, har du et link?

> jeg syntes bare at det er
> sørgeligt at nogle avlere stadig indavler bevidst, det er der ikke
> grund til, det var der da der var meget få af en race men ikke længere

Enig, men hvorfor siger du det hele tiden i denne tråd?
Handler denne tråd ikke om en naiv pige der vil lade andre taget slæbet og
derefter nyde frugten uden at sætte sig det *mindste* ind i avl?

Mvh
Jimmy

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 20:10

On Tue, 23 Nov 2004 18:29:17 +0100, "Jimmy" <bla@bla.bla> wrote:

> [...]
>
>Har Rinnie skrevet noget om at hun dyrker indavl siden du hele tiden nævner
>hende i den sammenhæng? Hvis ja, har du et link?

ja det har hun du kan bare læse tilbage i tråden hvis du ikke har set
det, jeg gidder ikke bruge tid på at finde det til dig

>Enig, men hvorfor siger du det hele tiden i denne tråd?
>Handler denne tråd ikke om en naiv pige der vil lade andre taget slæbet og
>derefter nyde frugten uden at sætte sig det *mindste* ind i avl?

der er vist forskellige meninger om hvad tråden handler om, jeg bliver
forarget over at en som indavlerrinnie kan finde på at kritisere og
tale nedladende til crhristinna som bare er en almindelig hundeejer
der kommer med et spørgsmål, hun skal da have svar på sit spørgsmål
også hvis man syntes at hun er forkert på den, men at en hundeindavler
taler ned til hende syntes jeg at er for meget.

Fra : Leyna

Dato : 23-11-04 18:38

On Tue, 23 Nov 2004 16:14:46 +0100, "Rinnie Ilsøe"
> [...]

>vel også næppe opdaget at jeg faktisk ikke er så meget imod blandingshunde

Tjaeh, jeg var en af dem der nåede hele vejen, og dit forslag/drøm er
faktisk helt fin. Den ville jeg gerne være med på. Problemet opstår jo
så for os med en hund hvor man kun kender moderen.
Vaks's mor er en raceren Flatter, men hvad der har været i faderen tør
jeg ikke engang gætte på... Jo, jeg vover sg* det ene øje... Jeg tror
der er Rotte i ham, men han ligner en lab og så er han den kærligste
hund jeg nogensinde har oplevet. Helt forskellig fra Hansen (min anden
hund). Hansen ved vi til gengæld intet om da han er en genbrugshund,
og at gætte på hvad han er sammensat af er en helt umuligt opgave, men
dejlig er han da.

Men du har ret. Det er et lotteri at ha' blandingshunde, og medmindre
din drøm kunne virkeliggøres, så vil det altid være det.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-11-04 18:50

Rinnie Ilsøe wrote:
> Langt... POuha, det er vel de fææreste der nåede her ned, så de
> færreste har vel også næppe opdaget at jeg faktisk ikke er så meget
> imod blandingshunde som jeg har givet udtryk for!:D

Jeg læste det hele, har jeg så vundet noget )
Jeg har faktisk ikke på noget tidspunkt opfattet dig som værende
imod blandingshunde, og dine argumenter mht helbredsproblemerne
er da også rimeligt gode. Men jeg har bare selv efterhånden mødt en
del racerene hunde fra gode forældre, købt af meget drevne hundefolk
som har fået den ene eller anden besynderlige skavank. Så personligt
tilægger jeg ikke den "garanti" der burde værer ved at købe racehunde
den helt store værdi, at man måske er bedre økonomisk sikret ved køb
af en racehund synes jeg i den forbindelse er af mindre betydning.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 19:29

> [...]

har
> vel også næppe opdaget at jeg faktisk ikke er så meget imod blandingshunde

Det er faktisk ingen dårlig ide, du har fået der...

Den bliver desværre nok lidt svær, at gennemføre for hvis det hele skal gå
rigtigt til, så skal man jo nok starte med stambogsførte hunde og så arbejde
videre derfra. ( Hvilket jo ikke kan lade sig gøre på lovlig vis i dag )
Eller i hvert fald hunde, hvor man kender deres baggrund et stykke tilbage.

Men hvem ved, det kan da være, at det bliver aktuelt engang i fremtiden...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Allan Hansen

Dato : 24-11-04 18:56

> [...]
>
>Det behøves egentlig ikke, man kan godt begynde fra nul, det der kræves er
>at man oplyser sin hunds chipnr eller tatoveringsnr til et stamblad.
Når så hunden parres laves der et stamblad til hver af hvalpene med
forældrene's nr på og vupti så er du igang. men det koster jo penge for der
er ikke noget der er gratis.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-04 19:33

>Det behøves egentlig ikke, man kan godt begynde fra nul, det der kræves er
>at man oplyser sin hunds chipnr eller tatoveringsnr til et stamblad.

Nu spørger jeg nok dumt, men hvad er et stamblad og hvor skulle man evt. få
sådan et lavet ?

> Når så hunden parres laves der et stamblad til hver af hvalpene med
> forældrene's nr på og vupti så er du igang. men det koster jo penge for
der
> er ikke noget der er gratis.

Jeg har svjv. ikke skrevet nogle steder, at det skulle være gratis...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-11-04 10:43

jeg synes det hele er løbet lidt løbsk, jeg ville såment bare have svar på
spørgsmål jeg gik med, men blev istedet angrebet næsen fra alle sider, der
var dog heldigvis nogle enkelte der forsvarede mig, men det burde ikke være
nødvendigt, da dette et forum hvor man spørg og får svar.

Fra : Mus

Dato : 23-11-04 12:05

Christina Jensen <ung24@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41a305f6$0$69566$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
være
> nødvendigt, da dette et forum hvor man spørg og får svar.

Jo jo men på den anden side kan man heller ikke altid forvente kun at få
svar man kan lide. Sådan er det bare. Det er et åbent fora.
At det så skal ende med mudder katning fra både din og andres sider er så
lidt ærgerligt - og burde ikke være nødvendigt.

LN

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-11-04 18:25

helt enig

Fra : Pwh

Dato : 23-11-04 18:53

Christina Jensen wrote:
> helt enig

Kan du ikke godt værer så sød at chekke på
din quoting er helt ude i skoven

/Jens

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-11-04 19:28

> Kan du ikke godt værer så sød at chekke på
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
> din quoting er helt ude i skoven

Har henstillet venligt 2 gange, så dette er 3. henstilling...

FUT news:dk.admin.netikette

hvor det efterhånden må høre hjemme!

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-11-04 18:26

men selv om man ikke er enig med mig, burde der være lidt respekt for det
enkelte menneske

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-11-04 14:56

> [...]
være
> nødvendigt, da dette et forum hvor man spørg og får svar.

Du har bået spurgt og fået svar!

Rinnie
-Der heldigvis kender HD, AA, udstillings og arbejdsegenskaber samt sind på
hunde flere generationer tilbage!
Kan godt se at man er underlig når man gør det!

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 17:32

>Rinnie
>-Der heldigvis kender HD, AA, udstillings og arbejdsegenskaber samt sind på
>hunde flere generationer tilbage!
>Kan godt se at man er underlig når man gør det!

ja det er man hvis man ved det af interesse for indavl

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 23-11-04 15:24

> [...]
> spørgsmål jeg gik med, men blev istedet angrebet næsen fra alle sider, der
> var dog heldigvis nogle enkelte der forsvarede mig, men det burde ikke

Da det løb lidt af sporet, var det vel dig selv, som lagde bolden til rette,
så når det bare er at sparke til den, står der altid folk nok i kø, for at
få lov til at levere skuddet. Først manglede der respons, hvilket undrede
dig.... Det kunne jo tænkes, at det var fordi dit forslag ikke vakte udelt
begejstring. Det var på det tidspunkt, du skulle have overvejet, om din
efterlysning måske ikke var den bedste ide du havde fået. ...

Når du så kalder Rinnie for mærkelig, så leger du da med dit gode navn og
rygte. For uanset om man kan lide Rinnie eller ej, så er hun dog, til trods
for hendes unge alder, rimeligt rutineret hundeejer, som man da nok som
uerfaren, kunne have stor gavn af lytte lidt til.

Så hvis du syntes du fik lidt smæk til sidst, så bad du vist selv om dem.
Men du har ikke noget at brokke dig over. Du har ikke fået en verbal
øretæve af mig endnu )..

M.V.H.....Benny..

Fra : Winther

Dato : 23-11-04 16:43

> [...]

> Så hvis du syntes du fik lidt smæk til sidst, så bad du vist selv om dem.
> Men du har ikke noget at brokke dig over. Du har ikke fået en verbal

Godt Benny, det havde jeg ikke tålmodighed til...det er med vilje jeg ikke
quoter....

Vh. Winther

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 17:34

> [...]
>for hendes unge alder, rimeligt rutineret hundeejer, som man da nok som
>uerfaren, kunne have stor gavn af lytte lidt til.

nu må du sku styre dig, har man gavn af at lytte til en der indavler
hunde eller har planer om det ? er i helt fra forstanden alle sammen
herinde ?

Fra : Pwh

Dato : 23-11-04 18:59

Punish The Deed, Not The Breed. wrote:

> nu må du sku styre dig, har man gavn af at lytte til en der indavler
> hunde eller har planer om det ? er i helt fra forstanden alle sammen
> herinde ?

Nu blive jeg sgu også nysgerrig, hvor har du fra at Rinnie indavler.
Det er da en rimeligt grov beskyldning at komme med uden at du bakker
det op på en eller anden måde med en form for bevis.

/Jens

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-11-04 19:27

> [...]
> Det er da en rimeligt grov beskyldning at komme med uden at du bakker
> det op på en eller anden måde med en form for bevis.

Det er fordi jeg har et planlagt kuld der er noget linie-avl i. Der er ingen
hunde i stamtavlen på kuldet der er den samme, men Farmor og Morfar's Mor er
søskende. Så det vil sige der ligger en søster i 2 på Faderens side og en
søster til hende i 3 på moderens side. En kobination lavet i samråd med
flere opdrættere og ud fra indgående kendskab til begge tæver og linierne
bag.

Punish har jo lidt svært ved at styre det der med flere forskellige tråde og
det med sine holdninger hvilket nok er grunden til at han ikke kan snakke om
så meget andet. Fint han er imod, men jeg har så valgt at putte ham i mit
killfilter da han ikke er særlig saglig i sin måde at debattere emnet på.

--
Rinnie Ilsøe
-med 4 hunde uden indavl

Fra : Pwh

Dato : 23-11-04 19:53

Rinnie Ilsøe wrote:

> [...]
> kobination lavet i samråd med flere opdrættere og ud fra indgående
> kendskab til begge tæver og linierne bag.

Ok, så blev jeg det klogere. Jeg har ikke selv forstand på de sager så
jeg vil afholde mig fra at have en mening. Men da det er mit indtryk at du
er meget seriøs mht dine hunde tror jeg ikke at det kan værer så galt som
Punish åbenbart mener det er.

/Jens

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-11-04 19:57

> [...]
> er meget seriøs mht dine hunde tror jeg ikke at det kan værer så galt som

Jeg ville i hvert fald aldrig lave kombinationen hvis jeg mente der var øget
risiko for at noget kunne gå galt ved det.

Bare syndt at Punish ikke kan holde debatten til den tråd det hører hjemme
i... Men okay, han er i mit killfilter, så han kan råbe alt det han vil!
Det generer ikke mig.

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 20:34

On Tue, 23 Nov 2004 19:57:05 +0100, "Rinnie Ilsøe"
<gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote:

>"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg ville i hvert fald aldrig lave kombinationen hvis jeg mente der var øget
>risiko for at noget kunne gå galt ved det.

nej så er vi mere rolige for rinnie er jo professor i genteknologi
ikke ? hun ved jo mere end forskere videnskabsmænd og læger ikke ?

>Bare syndt at Punish ikke kan holde debatten til den tråd det hører hjemme
>i... Men okay, han er i mit killfilter, så han kan råbe alt det han vil!
>Det generer ikke mig.

nej men måske nogle andre ville lytte en lille smule til at man ikke
skal støtte folk der indavler/linieavler, det generer ikke dig fordi
du er fanatisk og ikke vil lytte til fakta, og det er jo bare
sørgeligt at en som rinnie kan sælge hvalpe

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 24-11-04 13:36

> [...]
> du er fanatisk og ikke vil lytte til fakta, og det er jo bare
> sørgeligt at en som rinnie kan sælge hvalpe

Så skulle man måske lige tilføje, at blandt mennesker, er der faktisk ikke
sat begrænsning ved fætre og kusiner..... Så det må jo antages for værende
sikkert. Så Rinnie holder sig faktisk langt langt væk fra grænserne som er
sat, selv blandt mennesker. Gad vide, om det er derfor man kalder det "
Linie avl " og ikke " Indavl "

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 20:31

On Tue, 23 Nov 2004 19:52:36 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>er meget seriøs mht dine hunde tror jeg ikke at det kan værer så galt som

nu må du styre dig jens fordi man går seriøst ind for indavl er det
jo ikke tegn på at det ikke er galt vel, indavl er en rissiko for
psykiske og fyskiske skavanker sådan er det altså det har forskere og
læger vist siden romeriget hvor alle var sindsyge af at pare sig med
fætre og kusiner osv, indavl burde høre fortiden til, lige meget hvor
meget ordgejl vinni kan fyre af om at det er i orden så er det stadig
noget man bare ikke gør hvis man har respekt for dyrene !

Fra : Leyna

Dato : 24-11-04 09:47

On Tue, 23 Nov 2004 20:31:19 +0100, "Punish The Deed, Not The Breed."
<ninja@ninjasen.dk> wrote:

> [...]
>meget ordgejl vinni kan fyre af om at det er i orden så er det stadig
>noget man bare ikke gør hvis man har respekt for dyrene !

Jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra Punish, men jeg er ved
at mene at det er dig, der skal styre dig!
Fætter-kusine forhold har altid været i orden og der er heller ikke
restriktioner om andet end forhold i lige linie. Ergo må man godt
gifte sig med sin egen farbror (eller faster), morbror (eller moster),
fætre, kusiner osv. Bror/søster må man ikke og ej heller
forældre/børn, fordi det bliver for tæt på.
Jeg ved ikke en brik om avl, men jeg ved at indavl netop er
bror/søster eller forældre/børn og det er forkasteligt, men jeg har så
fået en ide om hvad linieavl er (selvom jeg ikke er 100% sikker på at
min opfattelse er rigtig - altså at man avler på to hunde der er
beslægtede ude i 3. eller 4. led) og det kan jeg ikke umiddelbart se
noget odiøst i.

Jeg ønsker heller ikke indavl eller "mærkelige" hunde (eller mennesker
for den sags skyld), men jeg synes vi skal være lidt mere opmærksomme
på hvordan vi taler til hinanden. Respekt skulle geren gå begge veje,
og selv har jeg faktisk stor respekt for Rinnie's viden omkring hunde,
og ind imellem synes jeg da også at du kommer med et guldkorn, men din
måde at serverer dine meninger på er ikke altid lige hensigtsmæssig.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-11-04 10:22

Leyna wrote:
> men din
> måde at serverer dine meninger på er ikke altid lige hensigtsmæssig.

Havde Punish været en hund, så havde han helt sikkert været en Bullterrier )

/Jens

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-04 10:56

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> Havde Punish været en hund, så havde han helt sikkert været en Bullterrier
)

Nej da - En af de små hvide arrige terrierer, der *altid* springer frem i
linen og gør, når man kommer med sin hund

Mvh
Jimmy

Fra : Christina Jensen

Dato : 24-11-04 17:54

så så siger i at jeg ikke må kalde folk grimme ting som mærkelig, hvilket er
vand ved siden af her

Fra : Pwh

Dato : 24-11-04 18:27

Christina Jensen wrote:
> så så siger i at jeg ikke må kalde folk grimme ting som mærkelig,
> hvilket er vand ved siden af her

Du har da ikke fattet en meter, det er kun drillerier mellem "de gamle",
bare vent Punish skal nok vende tilbage og give os igen

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 25-11-04 13:32

> Du har da ikke fattet en meter, det er kun drillerier mellem "de gamle",
> bare vent Punish skal nok vende tilbage og give os igen
>
> /Jens

Suk Støn, ja det slipper vi nok ikke for ))

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 24-11-04 13:42

> Havde Punish været en hund, så havde han helt sikkert været en Bullterrier
)

> /Jens

Jeg tror du tager fejl Jens.... Havde Punish været en hund, havde han været
" aflivet " ))))))))))))))))

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 24-11-04 14:23

> Jeg tror du tager fejl Jens.... Havde Punish været en hund, havde han
> været " aflivet " ))))))))))))))))
>
> M.V.H.....Benny..

LOL den var ond )
Næh, hvorfor skulle man finde på at aflive en stædig vagthund

/Jens

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 20:27

> [...]
>søster til hende i 3 på moderens side. En kobination lavet i samråd med
>flere opdrættere og ud fra indgående kendskab til begge tæver og linierne

der var svaret, bevidst indavl, og hvis du læser længere tilbage vil
du se en anden der citerede DKK for at linieavl og indavl er det samme
linieavl hos en race er det samme som indavl hos en anden ! linieavl
er hos nogle racer en mildere form for indavl, men hos andre det samme
som indavl, det er bevist !!! længere er den ikke !

> [...]
>killfilter da han ikke er særlig saglig i sin måde at debattere emnet på.

nej det kan være svært at blive sagt imod og hvis man stikker hovedet
i busken og kun lytter til dem der er enige så er alle jo enige ikke,
og så er indavl jo pludselig helt i orden hvis man kun lytter til og
færdes med mennesker der syntes at det er ok, bare sørgeligt at
mennesker kan være så primitive

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 20:23

On Tue, 23 Nov 2004 18:59:08 +0100, "Pwh"
> [...]

>Det er da en rimeligt grov beskyldning at komme med uden at du bakker
>det op på en eller anden måde med en form for bevis.

jeg har altså ikke hele natten til at læse alle indlægene igennem igen
desværre , men hun har jo selv skrevet det linieavl/indavl giver de
bedste hunde med temperament og fysik og bla bla

Fra : Pwh

Dato : 23-11-04 20:51

> jeg har altså ikke hele natten til at læse alle indlægene igennem igen
> desværre , men hun har jo selv skrevet det linieavl/indavl giver de
> bedste hunde med temperament og fysik og bla bla

Pjat med dig Punish, du har intet bedre at tage dig til end at læse alle indlægene igen

Jeg havde bare ikke fulgt tråden med linieavl, det var derfor jeg undrede mig over
hvorfor du pludselig angreb Rinnie, du plejer jo altid at værer så blid og føjelig )
Men den debat vælger jeg at holde mig helt udenfor, min viden om det er for lille
og emnet har heller ikke min helt store interesse.

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 24-11-04 13:30

> nu må du sku styre dig, har man gavn af at lytte til en der indavler
> hunde eller har planer om det ? er i helt fra forstanden alle sammen
> herinde ?

Man har i hvert fald ikke meget gavn af at høre på dig. Du forekommer
sommetider værre end Jehovas vidner. Hvad var det forresten du kaldte dem
??..

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 23-11-04 18:57

Benny Mortensen 9380 wrote:

> Da det løb lidt af sporet, var det vel dig selv, som lagde bolden til
> rette, så når det bare er at sparke til den, står der altid folk nok
> i kø, for at få lov til at levere skuddet.

Helt enig, jeg syntes at Rinnie har svaret pænt og sobert hele tiden.

> [...]
> dog, til trods for hendes unge alder, rimeligt rutineret hundeejer,
> som man da nok som uerfaren, kunne have stor gavn af lytte lidt til.

Jeps, ikke generer de "gamle" her i gruppen

> Så hvis du syntes du fik lidt smæk til sidst, så bad du vist selv om
> dem. Men du har ikke noget at brokke dig over. Du har ikke fået en
> verbal øretæve af mig endnu )..

Det er fordi du er ved at blive et gammelt skvat

/Jens (som straks dukker sig)

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 20:21

>Jeps, ikke generer de "gamle" her i gruppen

heller ikke selv om de går ind for indavl af hunde ?? så vattet
huskede jeg nu ikke dig hmm

Fra : Pwh

Dato : 23-11-04 20:54

> heller ikke selv om de går ind for indavl af hunde ?? så vattet
> huskede jeg nu ikke dig hmm

Jeg tror aldrig at du har oplevet at jeg har angrebet nogen (undtagen Troll's)
og da jeg ikke har forstand på linieavl og ikke gider at sætte mig ind i det
så melder jeg pas mht den diskussion

/Vat-Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 24-11-04 13:58

> heller ikke selv om de går ind for indavl af hunde ?? så vattet
> huskede jeg nu ikke dig hmm

Som jeg vist tidligere har sagt, så skulle du prøve at checke din egen, så
vil du måske opdage, at den måske endda kommer tættere på, end det som
Rinnie har tænkt på at gøre.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 24-11-04 13:56

> Det er fordi du er ved at blive et gammelt skvat
>
> /Jens (som straks dukker sig)

Det skulle sgu ikke undre mig. Nej det tror jeg nu ikke, men der har vist
ikke været noget, som berettigede til et møgfald.... Der er ikke nogen ide i
at give en person et møgfald, hvis de ikke er i stand til at lære noget af
det. Det hjælper jo ikke at råbe til en døv ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 24-11-04 14:26

> [...]
> nogen ide i at give en person et møgfald, hvis de ikke er i stand til
> at lære noget af det. Det hjælper jo ikke at råbe til en døv ..

Næh det kan du have ret i, det har ikke haft den store effekt på Christina
at hun gentagene gange er blevet belært om hvordan man quoter.

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 25-11-04 13:26

> Næh det kan du have ret i, det har ikke haft den store effekt på Christina
> at hun gentagene gange er blevet belært om hvordan man quoter.

Jo det er vist ved at hjælpe nu.... Nå skidt, hun skal jo også lære. Mon
ikke vi alle har klokket godt i det engang, og gør det sikkert stadig en
gang imellem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 25-11-04 14:10

> Jo det er vist ved at hjælpe nu.... Nå skidt, hun skal jo også lære.
> Mon ikke vi alle har klokket godt i det engang, og gør det sikkert
> stadig en gang imellem.
>
> M.V.H.....Benny..

Jo, jeg blev selv i sin tid belært om hvordan man qoutede korrekt
inde i Mc-gruppen, men nu laver jeg aldrig fjehl
Det virkede bare ikke som om at Cristina havde viljen til at begynde med,
men nu begynder det at se helt fornuftigt ud fra hendes side.

/Jens

Fra : Christina Jensen

Dato : 24-11-04 17:55

ikke enig

Fra : Pwh

Dato : 24-11-04 18:29

Christina Jensen wrote:
> ikke enig

Pgr din elendige quoting er der vist ingen der kan finde
ud af hvad du er uenig i.

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 25-11-04 13:32

> Pgr din elendige quoting er der vist ingen der kan finde
> ud af hvad du er uenig i.
>
> /Jens

Det er da tydeligt... hun er uenig i at du straks dukker dig )

M.V.H.....Benny...
( Der retter popcorn geværet mod dig, så leverer du colaen )

Fra : Pwh

Dato : 25-11-04 14:12

> Det er da tydeligt... hun er uenig i at du straks dukker dig )

Var det mig hun var uenig med, det finder jeg mig fandeme ikke i,
nu ryger hun lige i mit Killfilter )

/Jens

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 25-11-04 17:14

On Thu, 25 Nov 2004 14:11:32 +0100, "Pwh"

>Var det mig hun var uenig med, det finder jeg mig fandeme ikke i,
>nu ryger hun lige i mit Killfilter )
>
>/Jens

nu ryger i sku snart alle sammen i mit killfilter, og hvis jeg hører
mere om quoting så ryger computeren sku ud af vinduet for det er sku
for kedeligt !

Fra : Pwh

Dato : 25-11-04 17:32

> nu ryger i sku snart alle sammen i mit killfilter, og hvis jeg hører
> mere om quoting så ryger computeren sku ud af vinduet for det er sku
> for kedeligt !

Må vi gerne quote dig for det )

/Jens

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 25-11-04 17:47

On Thu, 25 Nov 2004 17:32:14 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Må vi gerne quote dig for det )
>
>/Jens

nå har lige skiftet pc til den derhjemme da de blev lidt sure nede på
biblioteket over at jeg smed deres pc ud af vinduet, nå jeg tror jeg
ophæver reglen om at den ryger ud af vinduet hvis det bliver snakket
quoting

Fra : Pwh

Dato : 25-11-04 18:02

Punish The Deed, Not The Breed. wrote:
> nå har lige skiftet pc til den derhjemme da de blev lidt sure nede på
> biblioteket over at jeg smed deres pc ud af vinduet,

De har sgu da ingen humor på dit bibliotek )

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 26-11-04 14:22

> De har sgu da ingen humor på dit bibliotek )
>
> /Jens

Det er som jeg altid har sagt... Alt hvad der er sjovt, er enten forbudt,
umoralsk eller fedende

M.V.H.....Benny..

Fra : Winther

Dato : 25-11-04 17:53

> nu ryger i sku snart alle sammen i mit killfilter, og hvis jeg hører
> mere om quoting så ryger computeren sku ud af vinduet for det er sku
> for kedeligt !

Lykkelige Punish, sikker på altid at få ret, ingen indavl, - ingen
udstilling, - ingen bidearbejde, du og Plutogrisen kommer da rigtig til at
hygge jer hvis vi alle kommer i dit killfilter...

Vh. Winther

Fra : Vic.

Dato : 26-11-04 00:52

Winther wrote:
> [...]
> udstilling, - ingen bidearbejde, du og Plutogrisen kommer da rigtig
> til at hygge jer hvis vi alle kommer i dit killfilter...

Ikke kun Punish og Pluto. Næsten alle andre vil komme til at nyde godt af
det. Go Punish!

Vic.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 26-11-04 14:21

> [...]
> >
> nu ryger i sku snart alle sammen i mit killfilter, og hvis jeg hører
> mere om quoting så ryger computeren sku ud af vinduet for det er sku

Wow.....Kan vi være så heldige....Jubiiiii ))
Kunne altså ikke lade være

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 26-11-04 14:20

> Var det mig hun var uenig med, det finder jeg mig fandeme ikke i,
> nu ryger hun lige i mit Killfilter )
>
> /Jens

He He

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 17:29

On Tue, 23 Nov 2004 10:42:30 +0100, "Christina Jensen" <ung24@mail.dk>
wrote:

> [...]
>var dog heldigvis nogle enkelte der forsvarede mig, men det burde ikke være
>nødvendigt, da dette et forum hvor man spørg og får svar.

ja men sådan er det desværre med fanatikerne, lige så lidt som de kan
forstå hvad du lige har skrevet, lige så lidt kan de forstå at indavl
er uetisk og forkert, sådan er fanatikere, lidt ligesom jehovas
vidner, total hjernedøde.

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-11-04 18:28

ja man tør sgu snart ikke spørge om noget mere

Fra : Jimmy

Dato : 23-11-04 18:30

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> wrote in message
> ja man tør sgu snart ikke spørge om noget mere

Du svarede aldrig på hvilke HD og AA-tal din hund har?

/Jimmy

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-11-04 19:12

hvorfor skal jeg stå til regnskab hos dig?????????? det vil jeg egentlig
gerne vide

Fra : Jimmy

Dato : 23-11-04 21:12

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> wrote in message
> hvorfor skal jeg stå til regnskab hos dig?????????? det vil jeg egentlig
> gerne vide

Grunden til at du nægter at svare er jo at du ville indrømme, at du ikke har
fået din hund undersøgt.

Du ANER jo ikke om han er disponeret for at give arvelige sygdomme som HD og
AA videre.

Det illustrerer jo bare min pointe om at du vitterligt intet aner om det du
vil sætte i gang.

Håber du på et tidspunkt selv indser at du intet ved og derfor sætter dig
ind i tingene før du finder en anden naiv person der vil lægge tæve til.

/Jimmy

Fra : Pwh

Dato : 23-11-04 19:01

> [...]
> forstå hvad du lige har skrevet, lige så lidt kan de forstå at indavl
> er uetisk og forkert, sådan er fanatikere, lidt ligesom jehovas

Hmm, jeg kender da et par jehova'er, og de er faktisk søde og
rare mennesker at omgåes dem jeg kender til

/Jens (som dog ikke selv er jehova)

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 19:17

> Hmm, jeg kender da et par jehova'er, og de er faktisk søde og
> rare mennesker at omgåes dem jeg kender til

Ja, indtil de siger noget...
Havde et familiemedlem, der tilsluttede sig jehovas vidner på et tidspunkt
og hun blev altså mærkelig.
Heldigvis hoppede hun fra det igen og er igen blevet et normalt menneske,
der kan tænke selv.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pwh

Dato : 23-11-04 19:26

Buffy wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, indtil de siger noget...

Dem jeg kender er tilknyttet min arbejdsplads, jeg har godt nok aldrig
diskuteret religion med dem, men i alt andet synes jeg at de virker helt normale.
Men det er måske nogle unormale jehovaer jeg kender til )

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 19:44

Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er måske nogle unormale jehovaer jeg kender til )

Ja, det er da lidt unormalt, at de ikke prøver, at pådutte dig, deres
religion

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pwh

Dato : 23-11-04 20:00

Buffy wrote:
> Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> >
>
> Ja, det er da lidt unormalt, at de ikke prøver, at pådutte dig, deres
> religion

Som sagt er de tilknyttet min arbejdsplads, og der er der forbud imod
at pådutte andre sine religiøse/politiske overbevisninger.
Men et par af dem arbejder også til tider for mig privat, og der har jeg
heller aldrig været ude for at de har virket spor unormale.

/Jens (som ikke engang er medlem af folkekirken)

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 20:48

On Tue, 23 Nov 2004 19:17:09 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

> [...]
>og hun blev altså mærkelig.
>Heldigvis hoppede hun fra det igen og er igen blevet et normalt menneske,

ja ingen tvivl om at de er eller bliver hjernevaskede, de er sku lige
så langt ude som muslimske fanatikere og alle andre fanatikere der
lever i deres egen lille forskruede verden.

Fra : Pwh

Dato : 23-11-04 20:56

> ja ingen tvivl om at de er eller bliver hjernevaskede, de er sku lige
> så langt ude som muslimske fanatikere og alle andre fanatikere der
> lever i deres egen lille forskruede verden.

Nu bliver jeg nysgerrig igen, svar mig ærligt, hvor mange jehovaer og
muslimer kender du privat.

/Jens

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 20:47

On Tue, 23 Nov 2004 19:01:06 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Hmm, jeg kender da et par jehova'er, og de er faktisk søde og
>rare mennesker at omgåes dem jeg kender til
>
>/Jens (som dog ikke selv er jehova)

jeg bliver sku snart helt urolig for dig

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-11-04 14:53

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
> det er ikke meget folk herinde har at sige...

Hej Christina

Bare fordi jeg ikke er enig med dig med hensyn til parring er der ikke nogen
grund til at genere mig i privat mail.

FUT news:dk.admin.netikette

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-11-04 18:39

det var måske ikke det smarste at kalde rinnie for mærkelig, men har i
aldrig været frustret over at ikke kunne nå ind til folk, det lyder sgu som
om jeg var ved at myrde nogen, med denne stemming herinde

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 19:12

Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse

> det var måske ikke det smarste at kalde rinnie for mærkelig,

Nej, det var der ingen grund til. Hvis du havde fulgt med i længere tid,
ville du have opdaget, at Rinnie faktisk ved rigtig meget om hunde.

>men har i
> aldrig været frustret over at ikke kunne nå ind til folk, det lyder sgu
som
> om jeg var ved at myrde nogen, med denne stemming herinde

Lige angående spørgsmålet race kontra blandningshunde er gruppen meget delt,
derfor føler du måske, at folk ikke forstår / høre dig.
Der er dog ikke nødvendigt, at starte med personangreb af den grund.
Der er sikkert lige så mange meninger, som der folk herinde og så må man jo
også finde sig i, at blive sagt imod ind imellem.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-11-04 19:35

helt enig med dig

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 20:14

On Tue, 23 Nov 2004 19:11:37 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Nej, det var der ingen grund til. Hvis du havde fulgt med i længere tid,
>ville du have opdaget, at Rinnie faktisk ved rigtig meget om hunde.

ja og om indavl/linieavl, så der er da ingen grund til at kalde hende
for mærkelig hmmmm

>Der er dog ikke nødvendigt, at starte med personangreb af den grund.
>Der er sikkert lige så mange meninger, som der folk herinde og så må man jo
>også finde sig i, at blive sagt imod ind imellem.

ja og hvis man ikke kan så kan man bare sætte folk i killfiltret som
indavlervinnie gør for uha uha det er jo meget vigtigere at vi
snakker pænt og sobert til hinanden, det er knap så vigtigt om man
indavler hunde bare man snakker pænt til folk så er man jo en god en
lige meget hvad man avler løs på

Fra : Pwh

Dato : 23-11-04 21:04

> [...]
> snakker pænt og sobert til hinanden, det er knap så vigtigt om man
> indavler hunde bare man snakker pænt til folk så er man jo en god en

Jeg synes da også at det er at skyde over målet at Rinnie har "Killet" dig,
jeg synes da ikke umiddelbart at du har været specielt grov ved hende.
Det er jo nu engang din måde at værer på når noget ligger dig på sinde,
så udtrykker du dig en smule udiplomatisk, for at sige det pænt.
hvis vi bare skal sidde og klappe hinanden på ryggen og værer enige hele tiden
så bliver det da en dødsyg gruppe at komme i, det er alt for længe siden at vi
har haft en tråd af denne længde, så det var da på høje tid at der kom gang i den

/Jens

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 24-11-04 07:31

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes da også at det er at skyde over målet at Rinnie har "Killet"
dig,

Jeg kender mig selv og mine egne grænser. Jeg ved at skulle jeg læse mere om
Punish' påstande om at jeg er en ansvarsløs indavler i samtlige tråde jeg
deltager i, så ville det hele ende i muddérkastning. Så for at skåne alle
for mudderkamp har jeg valgt at ignorere ham. Lige så meget for ikke selv at
bidrage med en tone på Punish' plan.
At su synes det er at skyde over målet er fint, så synes du det. Jeg ved
selv at det er det mest fornuftige at gøre!

> jeg synes da ikke umiddelbart at du har været specielt grov ved hende.

Ih nej da! *vender øjne*
Det er da ikke videre nedladende ting han har kaldt mig de seneste par dage!
*host*
Han har heller ikke kommet med tåbelige børnehaveagtige kommentarer om min
kommende parring! *hoster endnu værre*

> Det er jo nu engang din måde at værer på når noget ligger dig på sinde,
> så udtrykker du dig en smule udiplomatisk, for at sige det pænt.

Ja og sådanne folk gidder jeg ikke bruge min tid på. Punktum. Mest af alt
for freden i gruppens skyld, for kender mig selv godt nok til at vide at
manden desværre kan hive mig ned på et plan hvor jeg ikke brydder mig om at
være.

> [...]
at vi
> har haft en tråd af denne længde, så det var da på høje tid at der kom

Men hvis Punish så kunne gå efter bolden og ikke manden og hvis han kunne
komme med nogen saglige indlæg i henhold til indavl/linieavl (som er grunden
til han er puttet i killfiltret) så er det fint. Så længe han bare kører som
han gør, så er han ikke værd at diskutere med.

Jeg er glad for at jeg kender mine egne begrænsninger med hensyn til
tollerance over for folk. Der var enkelte andre rundt om på usenet der også
kunne ha' godt af at kende deres tollerance. Så ville vi måske slippe for
alt det mudder der er her!

Fra : Pwh

Dato : 24-11-04 10:41

> [...]
> muddérkastning. Så for at skåne alle for mudderkamp har jeg valgt at
> ignorere ham. Lige så meget for ikke selv at bidrage med en tone på

Tja, der skal da stadig værer 2 til et skænderi, så hvis du ikke går ned
på Punish niveau og holder hovedet koldt bliver der da ingen mudderkastning.

> At su synes det er at skyde over målet er fint, så synes du det. Jeg
> ved selv at det er det mest fornuftige at gøre!

Det er jo også bare min ydmyge mening
Jeg synes bare ikke at man skal værer alt for sart når man færdes på usenet.

> [...]
> Han har heller ikke kommet med tåbelige børnehaveagtige kommentarer
> om min kommende parring! *hoster endnu værre*

Ja ja, ikke for at forsvarer Punish, men alle ved jo at det til tider er hans stil.
Jeg havde bare ikke læst nogen steder at han var kommet med specielt grove
bemærkninger i forhold til hvad han kan ryste op med hvis han bliver sur

> [...]
> alt for freden i gruppens skyld, for kender mig selv godt nok til at
> vide at manden desværre kan hive mig ned på et plan hvor jeg ikke

Da jeg i sin tid startede her i gruppen undrede jeg mig da også over hvem
Punish var, og jeg endte da også selv i en heftig diskussion med ham.
Men idag vil jeg da vove den påstand at vi faktisk "taler" rigtigt godt sammen,
forskellige mennesker skal jo behandles på forskellige måder.

> [...]
> (som er grunden til han er puttet i killfiltret) så er det fint. Så
> længe han bare kører som han gør, så er han ikke værd at diskutere

Jo men så ville jeg i dit tilfælde da bare ignorere ham,
jeg synes at det pjat med killfilter er en anelse infantilt.
Hvis du lægger mærke til det virkede dit udsagn om at han var kommet i dit
killfilter jo bare som en rød klud og så fik den lige en tak mere.
Man kan alligevel ikke undgå folks indlæg ved at bruge killfilter,
vi andre quoter jo tit fra Punish indlæg, og så kan du jo intet læse til sidst.

> [...]
> der også kunne ha' godt af at kende deres tollerance. Så ville vi
> måske slippe for alt det mudder der er her!

Jeg synes da ikke vi er plaget specielt meget af mudderkastning her i gruppen,
derimod vil jeg mene at der er nogen (ikke dig specielt) der er lidt for sarte og
har en tendens til at skulle tilægge folk meninger som de slet ikke har givet
udtryk for, det har du jo selv oplevet med Christina.

/Jens (som altid gerne vil diskuterer, men aldrig gider skændes)

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 24-11-04 15:21

> [...]
>
> Tja, der skal da stadig værer 2 til et skænderi, så hvis du ikke går ned
> på Punish niveau og holder hovedet koldt bliver der da ingen

Nemlig. Jeg har tilsyneladende en relativ kort lunte (i henhold til
mennesker der ikke taler pænt) i forhold til mange andre her inde og på et
eller andet tidspunkt ryger jeg ned på hans niveau hvis ikke jeg lige giver
ham en ferie i mit killfilter af og til!

> Det er jo også bare min ydmyge mening
> Jeg synes bare ikke at man skal værer alt for sart når man færdes på
usenet.

Man kan ikke ændre sin personlighed.

> [...]
grove
> bemærkninger i forhold til hvad han kan ryste op med hvis han bliver sur

Nej, men nu har han tilfældigvis ramt min grænse og længere er den ikke.
Alle har en grænse for hvad de tollererer. Jeg tar' mit arbejde med hundene
meget seriøst, sætter en ære i at producere det bedste afkom, har brugt
uendeligt mange timer på at undersøge stamtavler, forfædre osv. og så gidder
jeg ikke høre på en lille gnom der usagligt rakker mit arbejde ned. Han kan
svine jagt til (det er jagthunde jeg har), han kan svine så meget andet til,
men når han begynder på det han er gået igang med nu er min grænse nået, for
det er en hjertesag for mig. Jeg gør hvad jeg kan for at skabe sunde hunde
og ville aldrig lege ping-pong med deres helbred som Punish forsøger at gi'
alle en opfattelse af. Det er et spørgsmål om ærer.

> [...]
sammen,
> forskellige mennesker skal jo behandles på forskellige måder.

Da jeg i sin tid startede her i gruppen var der ingen Punish. Da han kom
forsvandt der efterhånden en masse søde mennesker fra gruppen. Mennesker der
vidste hvad de lavede, kunne føre en god diskution, havde argumenterne i
orden og ikke gik efter manden.

> Jo men så ville jeg i dit tilfælde da bare ignorere ham,
> jeg synes at det pjat med killfilter er en anelse infantilt.

Jeg ignorerer ham. Hvad du så synes om måden er ligemeget. Så vidt jeg ved
ender Punish ikke på sygehuset ved at han er i mit killfilter, så er det den
bedste måde for mig at ignorere ham på, så kan du sådan set synes hvad du
vil!

> [...]
> Man kan alligevel ikke undgå folks indlæg ved at bruge killfilter,
> vi andre quoter jo tit fra Punish indlæg, og så kan du jo intet læse til

Af en eller anden grund irriterer det mig ikke at læse hans quotede indlæg.
Om den fik en tak mere skal jeg ikke kunne sige efter som han er i mit
killfilter, men af hvad jeg har skimmet igennem det quotede har den ikke
fået en tand mere!

> [...]
givet
> udtryk for, det har du jo selv oplevet med Christina.

Jaja, så kald mig sart.

> /Jens (som altid gerne vil diskuterer, men aldrig gider skændes)

Samme her (ud over jeg ikk hedder Jens!).

Fra : Pwh

Dato : 24-11-04 16:20

Rinnie Ilsøe wrote:
> "Pwh" <
>
> Man kan ikke ændre sin personlighed.

Ikke helt enig, hvis man har nogle sider af sin personlighed, det værer
sig agrassivitet, hidsighed osv osv, som man er utilfreds med, så mener
jeg da bestemt at man kan arbejde med det og ændre på sine vaner/personlighed.
Men det er bestemt et spørgsmål om vilje og erkendelse af at man har et problem.
Det er ikke på nogen måde møntet på dig, men en generel betragtning.

> [...]
> afkom, har brugt uendeligt mange timer på at undersøge stamtavler,
> forfædre osv. og så gidder jeg ikke høre på en lille gnom der

Hmm, skal det så forståes som at du er utilfreds med at han er uenig,
eller er det måden at han er uenig på.

> [...]
> Mennesker der vidste hvad de lavede, kunne føre en god diskution,
> havde argumenterne i orden og ikke gik efter manden.

Kender ikke de mennesker du hentyder til, men det bekræfter måske hvad
jeg mener om at nogen her i gruppen er lige lovligt nærtagende.
Men jeg er helt enig med dig i at det er under bæltestedet at angribe manden
(eller kvinden) personligt og ikke holde sig til synspunkterne.

> Jeg ignorerer ham. Hvad du så synes om måden er ligemeget.

Hvorfor skriver du herinde hvis du er ligeglad med hvad andre mener.

> Jaja, så kald mig sart.

Jeg skrev jo at det ikke var møntet på dig specielt, men følte du dig ramt
hører du måske til den gruppe jeg havde i tankerne.

> Samme her (ud over jeg ikk hedder Jens!).

Det er da ellers sådan et pænt navn )

/Jens

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 24-11-04 16:40

> [...]
problem.
> Det er ikke på nogen måde møntet på dig, men en generel betragtning.

Ja, det er jeg enig i... Så længe den ikke er møntet på mig!

> Hmm, skal det så forståes som at du er utilfreds med at han er uenig,
> eller er det måden at han er uenig på.

Jeg er slet ikke utilfreds med at han er uenig, for det er uenigheder der
giver alle nuancerne og alle de valgmuligheder man har. Linux er uenig med
Microsoft i hvad et godt styresystem er, Pepsi mente de kunne lave en bedre
cola, Zendium mener de laver den bedste tandpasta osv. Det er uenigheder
eller en mening om at man kan lave noget bedre der gør at man har
valgmuligheder. Det samme gælder i avlen. Punish kan bare ikke komme med
noget argument for hvorfor min (2)/(3) kombination (altså 2 søskende i
stamtavlen, den ene i 2. led på den ene side og den anden i 2. led på den
anden side) ikke er i orden. Det eneste han kan er at rakke det ned og
fortælle hvor luset en indavler jeg er! (Det er altså fjernere beslægtet end
fætter/kusine, som er tilladt både blandt dyr og mennesker fordi det
betragtes som urisikabelt!).

Så som du nok kan se er det måden han er uenig på.

> Kender ikke de mennesker du hentyder til, men det bekræfter måske hvad
> jeg mener om at nogen her i gruppen er lige lovligt nærtagende.

Og så alligevel. Det bekræfter mig i at jeg ikke er den eneste der ikke
finder mig i at blive tiltalt på den måde, for jeg kan godt sige dig at der
er forsvundet nogen virkelig dygtige og meget flinke mennesker her inde fra,
desvæære. Folk som på færre indlæg alene kunne bidrage med mere (sagligt)
end Punish kan!

> Men jeg er helt enig med dig i at det er under bæltestedet at angribe
manden
> (eller kvinden) personligt og ikke holde sig til synspunkterne.

Tak!

> Hvorfor skriver du herinde hvis du er ligeglad med hvad andre mener.

Hvor har jeg skrevet at jeg er ligeglad med hvad andre mener da? Jeg har
sagt at jeg er ligeglad med hvad _du_ mener om _min_ måde at ignorere folk.
Altså noget specifikt og ikke generelt, det kan du jo godt se går jeg ud
fra!

> Jeg skrev jo at det ikke var møntet på dig specielt, men følte du dig ramt
> hører du måske til den gruppe jeg havde i tankerne.

Jeg følte mig ikke ramt, men skrev blot "jaja så kald mig sart" - så har du
lissom frit spil til at putte mig i den kategori hvis du vil. Det kan ikke
hidse mig op, for hellere sart end så meget andet!

> Det er da ellers sådan et pænt navn )

Ja, men næppe til en pige!

Fra : Pwh

Dato : 24-11-04 18:38

> Ja, det er jeg enig i... Så længe den ikke er møntet på mig!

Ok, så er det kun dig der ikke kan ændre din personlig mener du :-?

> Jeg er slet ikke utilfreds med at han er uenig, for det er uenigheder
> der giver alle nuancerne og alle de valgmuligheder man har.
> Så som du nok kan se er det måden han er uenig på.

Det regnede jeg også med, men jeg blev pludselig i tvivl.

> [...]
> mennesker her inde fra, desvæære. Folk som på færre indlæg alene
> kunne bidrage med mere (sagligt) end Punish kan!

Er det så Punish skyld at de er smuttet fra gruppen.

> [...]
> har sagt at jeg er ligeglad med hvad _du_ mener om _min_ måde at
> ignorere folk. Altså noget specifikt og ikke generelt, det kan du jo

Det ved jeg godt, jeg skulle absolut bare drille lidt

> Ja, men næppe til en pige!

Hvorfor dog ikke )

/Jens

Fra : Vic.

Dato : 23-11-04 23:58

> [...]
> snakker pænt og sobert til hinanden, det er knap så vigtigt om man
> indavler hunde bare man snakker pænt til folk så er man jo en god en

Du ævler som en anden skoledreng, der ikke har en skid forstand på det du
ævler om. Du kaster om dig med diverse beskyldninger om indavl, men i
virkeligheden aner du ikke en flyvende skid om hvor stort indavls-problemet
egentlig er. Du ævler om, at Rinnie indavler til den helt store guldmedalje,
men hvad fanden ved du egentlig om det? Hvad kender du til raceavl i det
hele taget? Du har selv en racehund, er den også indavlet? Du er så
stinkende primitiv i din argumentation, så det næsten gør ondt. Dokumenter
dine påstande, og det kan være at du bliver taget lidt mere seriøst. Lige nu
ævler du bare løs om ting, som er grebet ud af luften.

Vic.

Fra : Winther

Dato : 24-11-04 13:02

"Vic." <ingen@spam.her.tak> skrev i en meddelelse

> [...]
nu
> ævler du bare løs om ting, som er grebet ud af luften.

Så skulle du høre hans ævl mod bidearbejde men på en eller anden måde
vænner man sig til Punish som årene går....

Vh. Winther

Fra : Pwh

Dato : 24-11-04 14:28

> Så skulle du høre hans ævl mod bidearbejde men på en eller anden
> måde vænner man sig til Punish som årene går....
>
> Vh. Winther

Faktisk ville gruppen blive væsentligt kedeligere uden Punish )

/Jens

Fra : Christina Jensen

Dato : 24-11-04 15:08

hvilken klasse var det nu i gik i???? det har jeg lige glemt

Fra : Pwh

Dato : 24-11-04 16:26

Christina Jensen wrote:
> hvilken klasse var det nu i gik i???? det har jeg lige glemt

Nu må du se og lærer det, det ender med at der ikke er nogen
der gider at læse dine indlæg, er det en eller anden form for
stædighed at du vil gører det modsat 99% alle andre.
Det er ok hvis man er ny på usenet at man quoter forkert,
men nu er du blevet opforordret samtlige gange til at gører
det korrekt og så vælger du guddødemig stadig at værer modsat.

/Jens

Fra : Christina Jensen

Dato : 24-11-04 17:58

?

Fra : Pwh

Dato : 24-11-04 18:42

Christina Jensen wrote:
> ?

Hvad har du ikke forstået, ved du ikke hvordan man bruger en hyperlink ?
Hvis det er tilfældet, så er metoden kort fortalt at du blot "klikker" på
den adresse jeg har sat ind, og vupti bliver du ført hen til en side der kort
fortæller hvordan man skriver korrekt i en nyhedsgruppe.
Kort fortalt er din største fejl at du svarer før indlægget og ikke i bunden,
men prøv nu at klikke på linket, så får du en fin forklaring.

/Jens

Fra : Allan Hansen

Dato : 24-11-04 21:23

> [...]
> men nu er du blevet opforordret samtlige gange til at gører
> det korrekt og så vælger du guddødemig stadig at værer modsat.

Det er ikke for at være fræk eller ubehøvlet, men vil du ikke selv følge det
ovenstående link.
Se venligst dit eget indlæg fra den 24-11 kl 16.20.

Mvh Allan

Fra : Pwh

Dato : 24-11-04 22:18

> Det er ikke for at være fræk eller ubehøvlet, men vil du ikke selv
> følge det ovenstående link.
> Se venligst dit eget indlæg fra den 24-11 kl 16.20.
>
> Mvh Allan

Jo, men hvis du havde fulgt hele denne tråd ville du have opdaget
at vi er flere der gentagene gange diskret har prøvet at guide Christina,
så det var nærmest i desperation at jeg til sidst overdrev lidt
Men ret skal værer ret, det var ikke et pænt indlæg fra min side, beklager

/Jens (som lover aldrig at gører det igen)

Fra : Vic.

Dato : 24-11-04 20:18

Winther wrote:
> "Vic." <ingen@spam.her.tak> skrev i en meddelelse

> Så skulle du høre hans ævl mod bidearbejde men på en eller anden
> måde vænner man sig til Punish som årene går....
>
> Vh. Winther

Jeg har skam set en hel del af Punish's indlæg. Jeg skal ærligt erkende, at
han ikke imponerer mig synderligt meget. Han har det med at slynge om sig
med udokumenterede påstande om en masse ting, bl.a. bidearbejde, og det
dutter sq ikke rigtigt i min verden. Det dutter ikke, at man prøver på at
mose sig frem via beskyldninger og påstande. Og det er *præcist* det der er
sket i netop denne tråd. Rinnie er blevet beskyldt for at dyrke indavl i den
store stil, det er jo på det nærmeste alle hendes hunde der parrer sig på
kryds og på tværs. Han har ikke en skid belæg for sine påstande, men det
stopper ham ikke. Igen, det dutter ikke. Jeg har også en fornemmelse af at
Punish generelt langer ud efter racehunde-avlere, og mener at de er skyld i
stor indavl. Det holder jo ikke en skid.

Vic.