Afinstalleret opera "driller"
Fra : Martin

Dato : 20-11-04 17:12

Jeg havde nogle få uger Opera på min PC, der i øvrigt kører XP. Da jeg
afinstallerede Opera holdt linkene på mit skrivebord op med at virke ( også
efter jeg markerede at de skulle opnås med "IE", men hvad værre er; når jeg
klikker på et hyperlink i Outlook (enten i posten eller i NG) sker der
intet! Er der en eller anden indstilling i Outlook der skal stilles på?
Eller er det et andet sted fejlen ligger??

Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-11-04 00:03

Martin skrev:

> [...]
>klikker på et hyperlink i Outlook (enten i posten eller i NG) sker der

Find en html-fil, højreklik, vælg "Åben med" og husk at sætte hak
ved "Brug altid dette program". Vælg "Gennemse" og klik dig så
frem til din favoritbrowser. Det kan måske klare problemet.

Der er også en indstilling af Internet Explorer som du kan finde
under "Internetindstillinger" på fanebladet "Programmer": IE skal
tjekke om den er standardbrowser. Sæt hak (his det er den du
gerne vil bruge).

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 21-11-04 09:23

> Find en html-fil, højreklik, vælg "Åben med" og husk at sætte hak
> ved "Brug altid dette program". Vælg "Gennemse" og klik dig så
> frem til din favoritbrowser. Det kan måske klare problemet.

Forsøgt uden held, på trods af det er enstandard html.fil bliver den "bare"
markeret med det ikon der betyder "jeg aner ikke hvilket program der kan
åbne denne fil"

> [...]
> under "Internetindstillinger" på fanebladet "Programmer": IE skal
> tjekke om den er standardbrowser. Sæt hak (his det er den du

Har kontrolleret, sådan var indstillingen

Har i øvrigt netop opdaget at når jeg fra et program vil prøve at registrere
programmet ved tryk på en knap (formodentlig med indbygget hyperlink) sker
der lige så lidt.

Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-11-04 10:59

Martin skrev:

>Forsøgt uden held, på trods af det er enstandard html.fil bliver den "bare"
>markeret med det ikon der betyder "jeg aner ikke hvilket program der kan
>åbne denne fil"

Det lugter af problemer med dit system.

--
Bertel

Fra : Troels Jensen

Dato : 21-11-04 12:57

Martin wrote in dk.edb.internet.software.browser:
> [...]
> intet! Er der en eller anden indstilling i Outlook der skal stilles på?
> Eller er det et andet sted fejlen ligger??

Du skal højst sandsynligt vælge en ny standardbrowser. Det kan du gøre i
menuen 'indstillinger' i de fleste browsere.

--
Mvh.

Troels Jensen
http://www.troelsweb.dk