Tand skift
Fra : Carsten Gravesen

Dato : 20-11-04 15:17

Hej

Vi har måske nok verdens sødeste/ bedste Cairn Terrier ( Candy ) på 5
mdr. Kan det være rigtig at hun er ved at skifte tænder ? Vi har set
nogen der sidder løse og syndes også der mangler et par stykker, hun
bløder også en gang imellem fra gummerene.

Mvh

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-04 15:46

"Carsten Gravesen" <ca.gr1@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Vi har måske nok verdens sødeste/ bedste Cairn Terrier ( Candy ) på 5
> mdr. Kan det være rigtig at hun er ved at skifte tænder ?

Ja - det passer fint med hendes alder, at hun er ved at skifte tænder nu.
Vores GD - hvalp, der også er ca. 5 mdr. har snart skiftet de fleste af sine
tænder.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Christina Jensen

Dato : 20-11-04 17:10

ja det lyder helt normalt, og det er også denne tid det sker i

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 22-11-04 04:25

> [...]
> nogen der sidder løse og syndes også der mangler et par stykker, hun
> bløder også en gang imellem fra gummerene.

Hvor er jeres Cairn fra? Blev lige nysgerrig

Hilsen Charlotte

Fra : Carsten Gravesen

Dato : 22-11-04 12:48

On Mon, 22 Nov 2004 04:24:41 +0100, "Charlotte Sylvia Jensen"
<safira@mail.dk> wrote:

>"Carsten Gravesen" <ca.gr1@newmail.dk> skrev i en meddelelse

>Hvor er jeres Cairn fra? Blev lige nysgerrig
>
>Hilsen Charlotte

Hej Charlotte

Vores Cairn er købt ved Helle Bjerregaard i Vinkel ved Viborg, og hun
skal til hendes første trim idag

mvh

Carsten

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 24-11-04 03:34

> Hej Charlotte
>
> Vores Cairn er købt ved Helle Bjerregaard i Vinkel ved Viborg, og hun
> skal til hendes første trim idag
>
> mvh
>
> Carsten

Okej, hende kender jeg ikke, kender flest på sjælland, og har arbejdet hos
en cairnopdrætter i over 4 år.
Jeg er hundefrisør og det er den opdrætter også og hendes mand dyrlæge og
jeg har fået et utroligt indblik i racen og det er en super race i har valgt
jer
Hvordan gik det til trimning? Var det opdrætteren der trimmede den?

Charlotte

Fra : Carsten Gravesen

Dato : 28-11-04 17:10

On Wed, 24 Nov 2004 03:33:50 +0100, "Charlotte Sylvia Jensen"
<safira@mail.dk> wrote:

> [...]
>jer
>Hvordan gik det til trimning? Var det opdrætteren der trimmede den?

Hej Charlotte

Vi er også enormt glade for hende. Det gik bare super, der var ikke et
eneste piv og hun stod bare pænt til det var overstået, men nu er hun
også vand til at blive puslet om, da hun faktisk daglig bliver
friseret og gået igennem ( Hun har lige mistet endnu en tand igen ).
Og ja det var opdrætteren der trimmede hende. Det vil hun gerne, for
så har hun lige en mulighed for at se hvordan hendes hunde har det.
Ja og vi er trykke ved at det bliver gjort som det skal, og ikke som
man nogen gange høre hvor man kan finde på at klippe mm.

Mvh

Carsten

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 28-11-04 17:57

> [...]
>Ja og vi er trykke ved at det bliver gjort som det skal, og ikke som
>man nogen gange høre hvor man kan finde på at klippe mm.

Nej puuuha man må da ikke klippe, puha jeg får helt gåsehud, huni skal
da til frisøren og trimmes, puhaaa jeg får helt sved på panden ved
tanken om klipning i stedet for trimning, "gyser" tænk at nogle kan
finde på sådan noget skrækkeligt noget, uha uha det var altså en slem
historie, jeg er helt rystet nu, må hellere lægge mig ned lidt
puuuhaaa