søger tæve til paring???
Fra : Christina Jensen

Dato : 20-11-04 14:30

hejsa alle herinde...jeg har som sagt en lab/golden retriver han på 5 ½ år,
han er super flot, billeder vil følge hvis der er nogen der er interesseret
i at de skal lave små hvalpe, han har ikke prøvet det før, men vi kunne godt
tænke os at prøve, vi har ingen erfaring for dette, så søger samtidig regler
osv for dette. venlig hilsen Christina, thomas og tarzan.

Fra : UG

Dato : 21-11-04 12:57

UHA
Sådan noget tør jeg ikke at svare på herinde. Man bliver ædt med hud og
(hunde)hår!!
Hilsen
Ulla

--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Christina Jensen

Dato : 22-11-04 10:42

han fejler intet er sund og rask

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 22-11-04 17:11

On Mon, 22 Nov 2004 10:42:22 +0100, "Christina Jensen" <ung24@mail.dk>
wrote:

>han fejler intet er sund og rask

du skal ikke tage dig af dem, de er fanatiske med deres hunde tænker
mere på sig selv end deres hunde, hvis du kan afsætte hvalpene, eller
ejeren af tæven kan så skal du da bare gøre det, det er sikkert en
stor oplevelse for hunden

Fra : Winther

Dato : 22-11-04 20:27

"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere på sig selv end deres hunde, hvis du kan afsætte hvalpene, eller
> ejeren af tæven kan så skal du da bare gøre det, det er sikkert en

Fy Punse hvad er det dog du opfordrer til...mer vil have mer, synd Pluto
ikke er en tæve, så kunne han blive rugemor til en masse små griselignende
hundehvalpe .... hvorfor er det lige, du har en ægte og ikke en
rundkørsel?

Vh. Winther

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 22-11-04 21:09

On Mon, 22 Nov 2004 20:27:23 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

> [...]
>ikke er en tæve, så kunne han blive rugemor til en masse små griselignende
>hundehvalpe .... hvorfor er det lige, du har en ægte og ikke en

det er fordi jeg ville have en bestemt type hund, og da det stadig er
en forholdvis sjælden race herhjemme så findes de ikke uden stamtavle,
og så er stamtavlen jo også god til at tjekke om der er indavl i
hunden, som jo helst skulle undgås, nå nu gidder jeg ikke skrive mere
må hellere lege lidt med min racehund så han ikke racer helt ud

Fra : Louise

Dato : 23-11-04 15:28

> [...]
> mere på sig selv end deres hunde, hvis du kan afsætte hvalpene, eller
> ejeren af tæven kan så skal du da bare gøre det, det er sikkert en

Ja, for fanden. Hvis det kan sælges må det være godt. Hvis det kan
sælges flere gange via diverse internater må det være ekseptionelt.

Du kan lade din hanhund parre alt det du vil og jeg er egentligt
ligeglad med om hvalpene får papirer eller ej, men du har f...som
hanhundeejer og opdrætter et ansvar for at de hvalpe, der kommer til
verden, har alle muligheder for at klare sig og være/forblive raske,
så derfor har du også en forbandet pligt til at undersøge din hunds
helbred og mentalitet før du lader ham lave hvalpe. Du er også
forpligtet til at vide hvad du sætter ham på, for nogle blandinger kan
give meget specielle hunde, som ikke er egnede til almindelige
familier.

Og ja, vi er så skide fanatiske. Vi elsker faktisk ikke bare vores
hunde, men hunde generelt og synes det er vigtigt at det er gode dyr,
der bliver lavet.

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 17:11

On 23 Nov 2004 06:28:19 -0800, egdal@sporty.dk (Louise) wrote:

>Ja, for fanden.

ja helt sikkert

Hvis det kan sælges må det være godt. Hvis det kan
>sælges flere gange via diverse internater må det være ekseptionelt.

nej det ville jo ikke være godt, men det er jo også noget overdrevet
noget at fyre af, jeg skrev som andre også gjorde at hvis de har
købere til hvalpene så er det jo fint, så din snak om internater har
jo slet ikke noget med noget at gøre.

> [...]
>så derfor har du også en forbandet pligt til at undersøge din hunds
>helbred og mentalitet før du lader ham lave hvalpe.

nåååeee og hvordan gør man så det ?? vil i indavlsfanatikkere ikke nok
være så søde og rare og belære os dødelige om hvordan man rigtig får
undersøgt om ens hund er rask og sund ? please kom nu fortæl hvordan i
er blevet så kloge at i kan gennemskue genteknologien og lave bedre
hunde ved indavl end alle almindelige mennesker kan, please fortæl

Du er også
>forpligtet til at vide hvad du sætter ham på, for nogle blandinger kan
>give meget specielle hunde, som ikke er egnede til almindelige
>familier.

ja det er så vist det eneste rigtige du har skrevet her i denne tråd

>Og ja, vi er så skide fanatiske. Vi elsker faktisk ikke bare vores
>hunde, men hunde generelt og synes det er vigtigt at det er gode dyr,
>der bliver lavet.

jammen tænk engang i fanatikere har ikke eneret på hvad der er gode
dyr ! det er bare noget i tror

Fra : Louise

Dato : 23-11-04 15:23

> han fejler intet er sund og rask

Lyder fint. Hvad er hans HD og AA status (bevisligt fra røntgen)?
Og hvordan med øjenlysningsresultatet?
Der foreligger vel også en mentaltest af en slags hvis han ikke har
prøver der viser han kan arbejde og fungere som hund i samfundet?

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 17:04

øjenlysningsresultatet?

hvad er nu det for noget ?

>Der foreligger vel også en mentaltest af en slags hvis han ikke har
>prøver der viser han kan arbejde og fungere som hund i samfundet?

haha det er vist kun rotweilere eller dobberman der kræves det på er
du ikke ved at være bare lidt overdrevet nu

Fra : Louise

Dato : 21-11-04 20:16

Og jeg går ud fra at han er fotograferet for HD og AA samt øjenlyst,
som jo er sygdomme de to racer, han er blanding af, døjer med???

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-11-04 11:35

Jimmi, jeg har faktisk skrevet at der ville følge billeder med mere, men da
det er min første gang, kan du ikke forlange at jeg ved alt.