N6230 genstarter i tide og utide
Fra : Jonas A. Nielsen

Dato : 20-11-04 13:58

Jeg har et problem med min Nokia 6230. Det sker, efterhånden rimlig tit, at
telefonen genstarter. Dvs slukker og tænder sig selv igen uden, at man skal
skrive pinkode. Jeg har tidligere haft en N8310, som havde samme problem.
Jeg håbede dengang, at det ville blive løst med softwareopdateringer. Men
efter den blev opdateret 3 gange opgav jeg, og måtte leve med problemet. Nu
har jeg altså fået en 6230, som gør det samme. Kan Nokia slet ikke finde ud
af at lave ordentlige telefoner, eller kan dette problem løses?

Mvh
Jonas

Fra : Jochke

Dato : 20-11-04 14:50

Jonas A. Nielsen wrote:

> Kan Nokia slet ikke finde ud
> af at lave ordentlige telefoner, eller kan dette problem løses?

Jeg har samme problem, men den gør det når jeg sender større filer over
BT, eller går på nettet med GPRS, fra computeren via BT. Jeg har fået
den opdateret flere gange, uden held. Nu har jeg dog fået en nyere sw
version 04.44, som jeg ikke lige har testet den med endnu. Måske det har
hjulpet.

--
Venlig hilsen
Jochke

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 20-11-04 15:51

"Jochke" <jochke7@jochke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 04.44, som jeg ikke lige har testet den med endnu. Måske det har hjulpet.

Problemet er også aktuelt hos mig, når jeg anvender GPRS forbindelse sammen
med min IPAQ. Telefonen har v. 4.28.

\Mandal

Fra : Jochke

Dato : 20-11-04 18:17

Brian Fisker [8900] wrote:

> Problemet er også aktuelt hos mig, når jeg anvender GPRS forbindelse sammen
> med min IPAQ. Telefonen har v. 4.28.

Nåe ja, det glemte jeg også at tilføje. HAr nemlig også oplevet det med
min iPAQ.

Fra : Jochke

Dato : 21-11-04 01:06

Jochke wrote:

> Nu har jeg dog fået en nyere sw
> version 04.44, som jeg ikke lige har testet den med endnu. Måske det har
> hjulpet.

Så har jeg testet, om jeg kan få en stabil internet forbindelse på min
bærbar, via 6230 og den nyeste sw version 04.44.

Konklusion: Intet nyt. Telefonen går ud, genstarter uden at spørge om
pinkode, og forbindelsen mistes. SKOD NOKIA!!!

Ringer til deres forhandler service i næste uge og hører hvad man kan
gøre. Sidst sagde de at det var min BT driver på PC'en der var for
gammel, men den er nu opdateret til den version han anbefalede. Så nu må
de sku tage sig sammen. Skammer mig næsten over at lange den model over
disken.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 21-11-04 01:28

> [...]
>
> Konklusion: Intet nyt. Telefonen går ud, genstarter uden at spørge om
> pinkode, og forbindelsen mistes. SKOD NOKIA!!!

Nogen idé, om problemet også er aktuelt med BT headsets, eller er det kun
ved forbindelse via GPRS?

\Mandal

Fra : Jochke

Dato : 21-11-04 09:31

Brian Fisker [8900] wrote:

> Nogen idé, om problemet også er aktuelt med BT headsets, eller er det kun
> ved forbindelse via GPRS?

Hej Brian.

Har ikke noget BT headset, så kan ikke teste om den også gør det der.
Eneste 2 tidspunkter jeg har oplevet det på, er når jeg går på nettet
fra en computer via BT og GPRS. Plus da jeg skulle overfører en 6 mb
stor mp3 fil via BT til en K700i.

Fra : Jonas A. Nielsen

Dato : 20-11-04 21:14

Jeg oplever det typisk når jeg sender data via BT eller når jeg modtager
sms-beskeder...

Det vil sige, at der ikke er noget at gøre andet end at vælge en anden
producent næste gang? Det er utroligt at et firma som Nokia ikke kan
finde ud af at levere et ordentligt produkt...

/Jonas

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-11-04 23:22

"Jonas A. Nielsen" <jonasagertoft@hotmail.com> wrote in message news:419fa5a2$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> producent næste gang? Det er utroligt at et firma som Nokia ikke kan
> finde ud af at levere et ordentligt produkt...

Sjovt nok så har jeg også en 6230 SW4,28, og bruger BT til PC sync, har
også modtaget sms'er og mms'er, og den har aldrig genstartet.
Sidder batteri og simkort ordenlig fast, ellers kan det jo være en defekt
forbindelse.
--
Hilsen Martin.

Fra : Jochke

Dato : 21-11-04 01:24

Martin Vollert wrote:

> [...]
> også modtaget sms'er og mms'er, og den har aldrig genstartet.
> Sidder batteri og simkort ordenlig fast, ellers kan det jo være en defekt

Prøv at etablere forbindelse til internettet fra computeren via GPRS, så
skal den nok genstarte efter nogle minutter. :) Der går sjældent mere
end 3 minutter før min gør det.

Du skal bruge opkaldsnummer *99# når du skal på nettet via GPRS.
Brugernavn og kodeord skal være blankt.

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-11-04 03:51

"Jochke" <jochke7@jochke.dk> wrote in message news:cnon60$2be2$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> Du skal bruge opkaldsnummer *99# når du skal på nettet via GPRS. Brugernavn og kodeord skal være blankt.

Øøhh jeg bruge ikke min tlf til at gå på nettet med det bruger jeg min PC til,
jeg bruger kun GPRS til mms og wap.
Men som sagt har jeg ikke haft nogle probs med min 6230.

--
Hilsen Martin.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 21-11-04 08:40

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Øøhh jeg bruge ikke min tlf til at gå på nettet med det bruger jeg min PC
> til,

Men det er dér, probleet opstår. GPRS ved WAP, SMS og MMS virker fint.

\Mandal

Fra : Jochke

Dato : 21-11-04 09:33

Brian Fisker [8900] wrote:

> Men det er dér, probleet opstår. GPRS ved WAP, SMS og MMS virker fint.

Jeg har også oplevet det, da jeg skulle overfører en 6 mb stor mp3 fil
fra 6230 til K700i via BT.

Fra : Jonas A. Nielsen

Dato : 21-11-04 18:01

Ja batteri og simkort sidder fint fast. Og som sagt havde jeg også problemet
med min tidligere 8310, som jeg fik opdateret softwaren til mindst 3 gange.

Konklusionen må være, at man bare ikke skal købe Nokia. 6230 bliver
ihvertfald min sidste Nokia telefon.

Mvh
Jonas

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 21-11-04 21:12

"Jonas A. Nielsen" <jonasagertoft@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Konklusionen må være, at man bare ikke skal købe Nokia. 6230 bliver
> ihvertfald min sidste Nokia telefon.

Hvad vil du købe istedet? Jeg har også selv problemer med min 6230, men det
gør mig da ikke så naiv og tro, at SE, Samsung, Motorola, etc. laver fejlfri
telefoner! (Det gør de ikke, er min personlige oplevelser)

\Mandal

Fra : Jonas A. Nielsen

Dato : 22-11-04 13:51

Næh, men jeg har fået det indtryk, at Sony Ericssons telefoner er mere
stabile. Men det kan da være jeg tager fejl...

Mvh
Jonas

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 21-11-04 10:09

Hej...

Jeg har også en 6230 eller rettere 2, jeg havde lidt problemer med den ene,
hvor den ofte genstartede ved brug af bluetooth, og den frøs tit. Jeg
rettede henvendelse til telecare Aalborg hvor jeg fik den opdateret og nu
kører den bare. jeg fik version 4.44 mrner jeg. - Dog har den stadig en sjov
finesse når jeg kobler mit Jabra BT 250 til telefonen, den starter
stemmestyret opkald som det første... ! Dog har jeg vænnet mig til at trykke
afslut når jeg kobler headsættet til... Ellers er der ingen problemer,
heller ikke med at aktivere Bluetooth -> Grps -> online via PC...... !

Prøv at få den opdateret og evt nulstille skidtet og starte fra scrap...
¨

Fra : Jochke

Dato : 21-11-04 16:07

Dennis Nielsen wrote:

> Prøv at få den opdateret og evt nulstille skidtet og starte fra scrap...
> ¨

Jeg fik den opdateret her i sidste uge, til nyeste sw version. Men den
genstarter stadig når jeg er på nettet via BT og GPRS.

Så det har ikke hjulpet for mit vedkommende. :(

Fra : Brian Knudsen

Dato : 21-11-04 22:10

On Sun, 21 Nov 2004 16:06:45 +0100, wrote:

>Jeg fik den opdateret her i sidste uge, til nyeste sw version. Men den
>genstarter stadig når jeg er på nettet via BT og GPRS.
>
>Så det har ikke hjulpet for mit vedkommende. :(

Jeg har ikke problemer med at min telefon genstarter når jeg bruger
gprs via bluetooth.. Men min telefoner genstarter engang imellem når
jeg afspiller mp3 filer på... Er der andre som har det problem..
Jeg har version 4.28
Brian Knudsen

BRUTAL - Now your playing with power

Fra : Jochke

Dato : 22-11-04 10:06

Jonas A. Nielsen wrote:
> Kan Nokia slet ikke finde ud
> af at lave ordentlige telefoner, eller kan dette problem løses?

Jeg har fået dette svar fra Nokia.

Tak for din interesse i Club Nokia Careline.

Har du fået sikkerheden opdateret på din IPAQ?

IPAQ'en kører med UNIT key som standard.
Det kan godt give problemer med forbindelsen, hvis den ikke er opdateret
til at kunne køre COMBINATION KEY.
Forbindelsen bliver ustabil,
Opdateringen findes på HP's support side.
Der søger du på COMBINATION KEY , og så kommer linket til den.

Bluetooth forbindelsen mellem din PC og telefonen, skulle ikke give
problemer, hvis du kører med MIcrosoft stack, eller Widcomm 1.4.2
(eller nyere).
Der er dog mange ting, der spiller ind, og kan gøre denne forbindelse
ustabil.
Oftest er det Firewall/Anti-virus programmer der blokerer forbindelsen.
Det er dog næsten altid muligt at få programmerne til at lade være med
at blokere forbindelsen til telefon.

Hvis du har flere, af denne slags programmer, kan de nemt påvirke
forbindelsen, så den vil afbryde forbindelsen helt, eller bliver meget
ustabil, når du bruger den som modem.

Prøv evt. kun at lade et af denne slags programmer køre ad gangen, for
at kunne finde blokeringen.

Husk også at der er firewall i Windows Service Pack 2.

M.h.t. overførsel af musik til/fra en anden telefon via Bluetooth:
Når du overfører filer direkte imellem to telefoner bruger du telefonens
interne hukkommelse.
Der har du 6 Mb at gøre godt med på telefonen, og den bliver delt til al
personlig information på telefonen.
Hvis eksempelvist du har brugt 2 Mb til kontakter, billeder o.s.v. på
telefonen, vil du ikke kunne overføre en musikfil på 5 Mb.
Når du overfører direkte mellem telefonerne, har du ikke muligheden, for
at definere at filerne skal gemmes direkte på MMC kortet.
Ligesom på en PC skal der også være ekstra fri hukkommelse til at flytte
de filer rundt, der skal bearbejdes.
Hvis der ikke er lidt ledig hukkommelse vil systemet blive ustabilt.
Akkurat som på en PC.

Hvis du vil overføre store filer til telefonen, vil jeg anbefale at du
bruger PC Suiten.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os igen.

Fra : Jonas A. Nielsen

Dato : 23-11-04 01:56

Jeg bruger slet ikke GPRS eller Bluetooth særlig meget. Det der irriterer
mig er at den gør det, når jeg modtager sms beskeder. Og det er ikke hvad
der er beskrevet der

Mvh
Jonas