Er det ikke valid kode?
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 20-11-04 12:09

Hej NG

Jeg har lige overtaget ansvaret for en ny hjemmeside og som det første
har sat mig for at få den til at overholde w3c's standarder.
Men jeg blev egentlig lidt overrasket over nogle af de fejl den kom med.
Den brokkede sig over er attributten 'background="backimg.jpg"' ikke var
tilladt og at der i en tabel ikke var noget der hedder 'height'.
Kan det virkelig passe at de to eksempler ikke er valid kode?

--
Simon Moore Højer
http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 20-11-04 12:11

> Den brokkede sig over er attributten 'background="backimg.jpg"' ikke
> var tilladt

Hov glemte at skrive at det er i <td> tagget den ikke vil acceptere
background.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-04 12:50

Simon Moore Højer skrev:

> Den brokkede sig over er attributten 'background="backimg.jpg"'
> ikke var tilladt

Det eneste sted background-attributten er tilladt er på body-
elementet. Men baggrundsbilleder bør generelt ikke sættes med html-
parametre - brug css i stedet for.

> og at der i en tabel ikke var noget der hedder 'height'.

Det er en af de mest almindelige misforståelser. Der er en height-
parameter på td og th, men *ikke* på table (og det har der aldrig
været).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 20-11-04 14:32

> Det eneste sted background-attributten er tilladt er på body-
> elementet. Men baggrundsbilleder bør generelt ikke sættes med html-
> parametre - brug css i stedet for.

det vil jeg så gøre

> Det er en af de mest almindelige misforståelser. Der er en height-
> parameter på td og th, men *ikke* på table (og det har der aldrig
> været).

Ham der lavede siden oprindeligt brugte FP