Automatisk højde på iframe
Fra : Uffe Pedersen

Dato : 19-11-04 22:22

Hej!
Jeg har kigget og kigget - også her på html.dk - men jeg synes
ikke, der nogen steder er en løsning, der fungerer for mig
Problemet er: Jeg har en side med en iframe i hvilken der er
links som så også åbner i iframen, men siderne har jo forskellig
højde, og derfor vil jeg mægtig gerne have iframen tilpasset hver
gang der åbnes en ny side i den. - Uden at skulle sætte et script
ind på hver af siderne, der åbnes i iframen, men udelukkende på
den side, der indeholder iframen.
Nogen, der sidder med den perfekte løsning?
Et eksempel kan ses her: www.uffepedersen.dk/kalender.htm. Klik
fx på måned-ikonet og konstatér ved selvsyn, at ikke hele iframen
kommer med (jeg har deaktiveret scroll).

Venlig hilsen
Uffe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-11-04 23:56

Uffe Pedersen skrev:

> Jeg har kigget og kigget - også her på html.dk

Du er måske på html.dk - jeg og mange andre er ikke. Læs venligst
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.

> Problemet er: Jeg har en side med en iframe i hvilken der er
> links som så også åbner i iframen,

Hvad bruger du din iframe til? Du kan slippe helt ud af problemet,
og samtidig få en side der er lettere at navigere på ved at droppe
brugen af rammer. Se evt. postkortet her:
<http://www.lazycat.org/postcards/frames.html>

> Et eksempel kan ses her: www.uffepedersen.dk/kalender.htm. Klik
> fx på måned-ikonet

- lille kommentar: Jeg fandt ud af hvad der var måned-ikonet ved at
se hvilket filnavn linket kaldte (month.php). En title-tekst på
ikonerne havde gjort det noget lettere at se hvad hver enkelt
betød.

> og konstatér ved selvsyn, at ikke hele iframen kommer med (jeg
> har deaktiveret scroll).

Jeg kan fint se hele siden i Firefox, men kan godt se dit problem i
IE. Der er (mig bekendt) ikke nogen nem løsning der får en iframe
til at tilpasse sig indholdet - den er beregnet til at have en fast
størrelse. Ved at droppe rammen, vil problemet løse sig selv.

NB: Der er en del valideringsfejl i din html-kode. Det har næppe
den store betydning for dit aktuelle problem, men det kan let give
problemer senere. På html-faq.dk kan du se hvordan man validerer
sine sider: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Uffe Pedersen

Dato : 20-11-04 16:45

Jeg skrev:
til at tilpasse sig indholdet?

Jeg løste problemet på anden vis, så nu er jeg ude over at bruge
iframes - dejligt!

Ellers tak for hjælpen.