Skærme
Fijala 3554
flimmer på skærmen
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 17-05-01 18:32

Hej

Jeg er lige begyndt at lege med noget netværk. I den forbindelse bruger jeg
to skærme, som begge står på mit skrivebord. Desværre bliver min ene skærm
(Videoseven s70) påvirket af den anden (oldnordisk Goldstar). Jeg har ikke
mulighed for at flytte dem længere væk. Er der nogen der har nogle gode råd
til hvordan man ellers kan minimere den slags støj? Jeg har prøvet med
sølvpapir, men uden effekt.

på forhånd tak

Tim

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 17-05-01 20:09

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> wrote in message
> [...]
råd
> til hvordan man ellers kan minimere den slags støj? Jeg har prøvet med

Man kan benytte en tyk jernplade, det er ikke særlig flot, men det virker :)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-05-01 12:35

On Thu, 17 May 2001 19:31:52 +0200,
> [...]
>til hvordan man ellers kan minimere den slags støj? Jeg har prøvet med

Sæt de 2 skærme til samme refresh rate (f.eks. 75Hz). Det mindsker
problemet.

--
Povl H. Pedersen - Please send unsolicited advertising to abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 19-05-01 12:46

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> wrote in message
> Sæt de 2 skærme til samme refresh rate (f.eks. 75Hz). Det mindsker
> problemet.

Problemet er jo at den ene afbøjningspole påvirker billedet på den anden
skærm, det vil næppe ændres ved at sætte skærmene til samme refresh rate.

Men selvfølgelig skader det ikke at prøve, men jeg tvivler på at det
afhjælper problemet :(

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-05-01 13:17

On Sat, 19 May 2001 13:45:41 +0200,
Nicolai Boilesen <nicolai_boilesen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>skærm, det vil næppe ændres ved at sætte skærmene til samme refresh rate.
>
>Men selvfølgelig skader det ikke at prøve, men jeg tvivler på at det

Jeg har set det på arbejde, hvor to mand overfor hinanden klager
og støj/flimmer. Det løses som regel ved samme refresh rate, eller
rettere, den ene flimmerstreg er måske 30 sekunder om at løbe ned over
skærmen, og ses derfor ikke.