HL2 og CS:Source
Fra : Karl

Dato : 19-11-04 19:49

Hvorfor er det lige det hakker når maskinen kører alt andet af det nye
perfekt???

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-04 20:02

"Karl" wrote

> Hvorfor er det lige det hakker når maskinen kører alt andet af det nye
> perfekt???
Det kører her på ti4200 uden problemer
Prøv at sætte lydkvalitet til medium
Hvilken hardware har du?

- Peter

Fra : Karl

Dato : 19-11-04 20:27

> Det kører her på ti4200 uden problemer
> Prøv at sætte lydkvalitet til medium
> Hvilken hardware har du?
>
> - Peter

AMD 3200, G-Force 5950 Ultra, 1 GB ram, onboard lydkort, ASUS bundkort.

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 19-11-04 20:27

Karl wrote:
> Hvorfor er det lige det hakker når maskinen kører alt andet af det nye
> perfekt???

Er det lyden der hakker, eller er det spillet?
Der diskuteres heftigt på flere HL2 fora, fordi rigtig rigtig mange har
problemer med hakkende lyd, både ved autosave's, "loading" og
quicksave's -også folk med super high-end systemer.
Løsnings forslagene spænder fra at sætte lyden til medium, skrue ned for
texture-kvaliteten eller afinstallere alle mp3 og mp2 codecs, men den
udbredte holning er at der må komme en patch fra Valve snarest, da det
jo ikke kan passe at en 3Ghz maskine med 2Gb RAM og x800 grafikkort og
audigy lyd ikke kan køre med alt på max...
Men indtil patchen kommer, er der ikke andet at gøre end at lege med
indstillingerne -du kan læse videre her:

http://www.hlfallout.net/forums/index.php?act=idx

eller her:

http://www.steampowered.com/forums/

Mvh. Jakob Færch-Jensen

Fra : Enforcer

Dato : 19-11-04 23:41

On Fri, 19 Nov 2004 19:48:48 +0100, "Karl" <hemse@.dk> wrote:

>Hvorfor er det lige det hakker når maskinen kører alt andet af det nye
>perfekt???

Har du slået DX9 til? GF5900 serien skulle være ret dårligt med HL2
(omkring 1/3 hastighed af mange andre kort) læste jeg på anandtech.

Derfor skal du køre i DX 8 mode.

Mvh.

Enforcerer

Fra : Niels

Dato : 20-11-04 09:55

hyr skal man dx 8 til ?
"

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-11-04 15:08

Niels wrote:
> hyr skal man dx 8 til ?

Hvad?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : preben nielsen

Dato : 20-11-04 10:04

"Enforcer" <hhi-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Har du slået DX9 til? GF5900 serien skulle være ret dårligt med
> HL2
> (omkring 1/3 hastighed af mange andre kort) læste jeg på
> anandtech.

Nå, så må de andre kort sgu præstere 150+ fps med alt på max :)
Ingen problemer hér !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-11-04 15:08

Enforcer wrote:

> Har du slået DX9 til? GF5900 serien skulle være ret dårligt med HL2
> (omkring 1/3 hastighed af mange andre kort) læste jeg på anandtech.
>
> Derfor skal du køre i DX 8 mode.

HL2 tvinger alle 59xx kort i DX8.1 mode, man kan ikke slå DX9 til uden
at bruge autoexec.cfg (eller måske kan det gøres fra konsollen).

Iøvrigt kører det flydende her på mit 5900XT @ 450/800 i DX9.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : JRS -8260

Dato : 20-11-04 15:29

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse
> HL2 tvinger alle 59xx kort i DX8.1 mode, man kan ikke slå DX9 til uden
> at bruge autoexec.cfg (eller måske kan det gøres fra konsollen).

Hvad er kommandoen ?

> Iøvrigt kører det flydende her på mit 5900XT @ 450/800 i DX9.

Hvilken opløsning og detaljegrad ?
Har samme kort, har den dog normalt ikke clocket helt så højt....

MVH
JRS

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-11-04 16:02

"JRS -8260"

> Hvad er kommandoen ?

Fx

-console
-dx9
-fullscreen
-width 1024 -height 768
-heapsize #
-dxlevel 90
-dxlevel 80
-dx8
-startwindowed
-window
-windowed

- Peter

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-11-04 03:44

JRS -8260 wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er kommandoen ?

Jeg har lavet en autoexec.cfg med teksten

mat_dxlevel 90

I mappen ..\Valve\Steam\SteamApps\konto-navn\half-life 2\hl2\cfg

> Hvilken opløsning og detaljegrad ?

High texture detail, 4x anisotropic filtering, ingen AA (Det så ellers
lovende ud lige indtil Ravenholm blev til et slideshow), 1024x768,
resten på default, såvidt jeg husker. Driveren er Forceware 66.81 ved
default indstillinger; undtagen clockhastighederne selvfølgelig.

> Har samme kort, har den dog normalt ikke clocket helt så højt....

Mit er et Winfast A350TDH - det bruger samme 2ns ram som Leadtek's 5900
Ultra model, og kan derfor clockes helt op til 900MHz uden problemer.
Jeg har testet det grundigt med Doom III i flere timer FPS blev ikke
nævneværdigt højere af det (lige omkring 30 i Doom III) så jeg clockede
det ned til 800. Jeg har sat nogle fine mini-heatsinks på alle
chips'ene, det kører bare som det skal og de bliver ikke engang specielt
varme.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : JRS -8260

Dato : 23-11-04 11:18

> Jeg har lavet en autoexec.cfg med teksten
>
> mat_dxlevel 90
>
> I mappen ..\Valve\Steam\SteamApps\konto-navn\half-life 2\hl2\cfg

Tal for det !

> [...]
> resten på default, såvidt jeg husker. Driveren er Forceware 66.81 ved
> default indstillinger; undtagen clockhastighederne selvfølgelig.

Kører med medium texture, 8x ani og 4x AA. Resten på default.. Overraskede
mig meget at AA og AF ikke rigtigt tog power.. Men synes nu egentligt heller
ikke jeg rigtigt kan se forskel..

> [...]
> det ned til 800. Jeg har sat nogle fine mini-heatsinks på alle
> chips'ene, det kører bare som det skal og de bliver ikke engang specielt

Har et POV, hvilket OC'er helt vildt uden nogen tweaks.. Har vist kun haft
den oppe på 415 gpu men RAM'en helt oppe på 960! .. Kørte 3dmark03 uden
problemer, men tænkte alligevel jeg ikke havde brug for den xtra fart
dengang.. synes ikke lige jeg har råd til at brænde kortet af
Scorede 5785.. det er jo godtnok på:
Barton 2500@2800
512mb ddr2700

MVH
JRS

Fra : René Lønstrup

Dato : 23-11-04 20:50

JRS -8260 wrote:
> Kører med medium texture, 8x ani og 4x AA. Resten på default..
> Overraskede mig meget at AA og AF ikke rigtigt tog power.. Men synes
> nu egentligt heller ikke jeg rigtigt kan se forskel..

Prøv engang at gå ind i Counterstrike: Source og kør den Video Stress Test
der er der et par gange (eller kør nogle benchmarks i selve Half-Life 2),
hhv. med og uden AA og se om der er nogen forskel på resultatet. Det viste
det sig nemlig at der ikke var på min brors Geforce4 Ti4200 - uanset om AA
var slået fra eller sat helt op på 6x, var resultatet stortset det samme
(indenfor få tiendedele FPS). Kun anisotropisk filtrering gav udslag i
frameraten.. Så vi konkluderede at AA slet ikke blev aktiveret (hvilket det
heller ikke så ud til..). Og nej, det var ikke deaktiveret i driveren, - der
stod det til programkontrolleret.

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-11-04 21:50

René Lønstrup wrote:
> [...]
> at AA slet ikke blev aktiveret (hvilket det heller ikke så ud til..).
> Og nej, det var ikke deaktiveret i driveren, - der stod det til

Har i prøvet at fifle med AA i driveren i stedet, for at se om det giver
nogen forskel?

Fra : René Lønstrup

Dato : 23-11-04 22:01

Per Nielsen wrote:

> Har i prøvet at fifle med AA i driveren i stedet, for at se om det
> giver nogen forskel?

Nej, ikke endnu (kortet er alligevel ikke hurtigt nok til at trække det).
Men det kigger jeg nok på engang i morgen, regner jeg med..

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-11-04 23:44

JRS -8260 wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

/snip

> [...]
> 3dmark03 uden problemer, men tænkte alligevel jeg ikke havde brug for
> den xtra fart dengang.. synes ikke lige jeg har råd til at brænde

Nej, det er jo det. Jeg lavede forresten en serie eksperimenter med at
flashe det med forskellige BIOS'er alle de 59xxx kort fra Leadtek der er
bedre end mit. Det virkede fint, men det er sjovt nok den originale BIOS
kortet kører bedst med generelt.

> Scorede 5785.. det er jo godtnok på:
> Barton 2500@2800
> 512mb ddr2700

Jeg lå på omkring 5200 3Dmarks ved 400/800.

CPU er en 1400/133 MHz Pentium III (servermodel med 512kb cache) og
512MB RAM på et TUSL2-C med AGPx4. Ja, den følger sgu godt med, den
gamle.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.