Skillefilter - igen
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 17-05-01 18:20

Hej

Jeg har læst i de tidligere indlæg, at skillefilteret skal sidde tæt på
"hovedstikket".

Nu er det sådan, at jeg bor til leje hos en ældre mand. Jeg har egen indgang
etc. Men hvor skal skillefilteret sidde? Ved kablets hovedindgang til
bygningen eller ved mit telefonstik. Jeg tvivler på, at udlejer et det
mindste interesseret i besøg af TDC?

Den håbefulde

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-05-01 19:16

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> etc. Men hvor skal skillefilteret sidde? Ved kablets hovedindgang til
> bygningen eller ved mit telefonstik. Jeg tvivler på, at udlejer et det

Filtret skal i princippet blot sidde inden kablet deler sig op til dine
forskellige telefonstik, om nogen.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Dennis T.

Dato : 17-05-01 23:27

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> indgang
> Filtret skal i princippet blot sidde inden kablet deler sig op til
> dine forskellige telefonstik, om nogen.

Sikkert et faq-spørgsmål, men hvor langt fra filtret skal næste
komponent sidde? De adsl instalationer jeg har set, har teknikeren
placeret filtret klods op af den der kæmpe siemens atm box...

og må man selv pille ved kablerne til skillefiltret mv?
Termineringspunktet bliver jo sådan set flyttet til efter filtret?

/Dennis

Fra : Leif Neland

Dato : 18-05-01 00:28

"Dennis T." <viol8r@REMOVEtechnologist.com> skrev i en meddelelse

> Sikkert et faq-spørgsmål, men hvor langt fra filtret skal næste
> komponent sidde? De adsl instalationer jeg har set, har teknikeren
> placeret filtret klods op af den der kæmpe siemens atm box...

Jeg _synes_ jeg har set 25m et sted, men på den anden side, så skulle et par
meter
fra eller til vel ikke betyde så meget i forhold til afstanden til
centralen?

> og må man selv pille ved kablerne til skillefiltret mv?
> Termineringspunktet bliver jo sådan set flyttet til efter filtret?

Jeg ville opfatte monopolskillepunktet (som det vel ikke kan hedde mere?)
som stikket, man sætter skillefiltret i.

Leif

Fra : Christen Stephansen

Dato : 18-05-01 01:16

> [...]
et par
> meter
> fra eller til vel ikke betyde så meget i forhold til afstanden til

De 25 meter er længden teknikeren trækker, uden extra omkostning.
Derefter vil det koste.

/Christen Stephansen