Hvilket mobo til AMD s939 3500+??
Fra : Jesper

Dato : 19-11-04 12:04

Hej

Jeg står for at skulle have mig en ny gamer maskine og valget er faldet på
en AMD platform (3500+) denne gang, men hvilket bundkort skal jeg vælge og
hvorfor?

Som sagt er formålet med maskinen spil, så lidt OC venlighed er altid godt
(3500+ @ 4000 ville da være rart :)

Mvh
Jesper

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 19-11-04 13:13

On Fri, 19 Nov 2004 12:03:58 +0100, "Jesper" <jesperts@oncable.com>
wrote:

> [...]
>hvorfor?
>
>Som sagt er formålet med maskinen spil, så lidt OC venlighed er altid godt

Man læser nu om, at 3000+ og 3200+ også kan lave @4000, men det er
nemmest for ram'en med 3200+. Forudsat for alle, at det er 90nm
udgaver.

Nå, men det er et lidt uheldigt tidspunkt efter min mening. Vi venter
på bundkort med det allerede udkomne nforce4 med SLi og sata300.
De kommer nok, de første, til Jul.

P.t. ville jeg nok vælge et MSI Neo2 K8N Platinum med nforce3.
Eller Abit AV8 (VIA chipset).

Husk at OC af disse bundkort er en del anderledes end man er vant til.
Det kan studeres lidt på dette forum:
http://forums.pcper.com/forumdisplay.php?f=72

mvh

John

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 19-11-04 14:19

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller Abit AV8 (VIA chipset).
>
> Husk at OC af disse bundkort er en del anderledes end man er vant til.

Jeg kan varmt anbefale MSI Neo2 K8N Platinium (jeg her nemmelig selv et)

Det eneste minus der er ved dette bundkort er at Ramkredsene er placeret
Nord for CPU og ikke Øst for som på andre bundkort.

Og da varme bevæger sig op kan ens Ramkredse blive lidt "hede".

Men der er plads til en Thermal Right SLK948-U Køleprofil og en 92mm blæser
og det køler RIGTIGT godt.

mhv Thomas