Dagens anbefaling: Silmido
Fra : Morten DH

Dato : 19-11-04 10:50

Så den koreanske Silmido igår og blev MEGET positivt overrasket.... Link:
http://www.imdb.com/title/tt0387596/

Filmen er en blanding af thriller og krigsfilm og den starter i stil med Det
Beskidte Dusin, altså straffefanger som trænes militært til en
selvmordsmission; men så hører alle ligheder op og resten skal i selv have
lov at opleve.... men hvis man synes bootcamp i Full Metal Jacket var hård
kost, så har i intet set endnu

Men nu er den i hvert fald anbefalet herfra

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 19-11-04 17:39

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> scribbled in

> Men nu er den i hvert fald anbefalet herfra

Også herfra - i fin special edition med billeder
og extra features som jeg ikke kan forstå ;) Det
evige problem med import-film :(

Men en super fed film er det bestemt :) Den kan
varmt anbefales! Flot filmet, godt spillet. De
kan altså godt lave film derovre østpå.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-11-04 10:25

Morten DH wrote:
> Så den koreanske Silmido igår og blev MEGET positivt overrasket.... Link:
> http://www.imdb.com/title/tt0387596/

Hvis du kan lide Silmido, så skynd dig at få fat på Taegukgi:
http://www.imdb.com/title/tt0386064/

Generelt er koreanske film ved at være rigtig interessante. Man kan i flæng
nævne Arahan, Volcano high, Musa, Oldboy, Sympathy for Mr Vengeance,
Bichunmoo, Nabi, JSA, Failan. Alle fremragende fuilm på deres egen måde.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten DH

Dato : 20-11-04 16:52

> Hvis du kan lide Silmido, så skynd dig at få fat på Taegukgi:
> http://www.imdb.com/title/tt0386064/

Den er på vej hjem

> Generelt er koreanske film ved at være rigtig interessante. Man kan i
> flæng nævne Arahan, Volcano high, Musa, Oldboy, Sympathy for Mr Vengeance,
> Bichunmoo, Nabi, JSA, Failan. Alle fremragende fuilm på deres egen måde.

Nabi og Failan er nye - dem må jeg lige føje til min hastigt voksende
potentiale liste... romantiske drama'er er ellers ikke lige mig - så hellere
noget i stil med Oldboy og Sympathy - eller Versus

Arahan har jeg ik fået taget mig sammen til at bestille endnu, er det en
stor fejl?

Er Nabi den her: http://www.imdb.com/title/tt0360821/ eller den her:
http://www.imdb.com/title/tt0293442/ ?

Fra : Morbid Angel

Dato : 20-11-04 18:50

On Sat, 20 Nov 2004 16:51:55 +0100, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> [...]
>potentiale liste... romantiske drama'er er ellers ikke lige mig - så hellere
>noget i stil med Oldboy og Sympathy - eller Versus

hvis det er nabi the butterfly så hold dig langt væk fra den, den er
gabelig kedelig har taget mig flere måneder at se den færdig =)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten DH

Dato : 21-11-04 15:13

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hvis det er nabi the butterfly så hold dig langt væk fra den, den er
> gabelig kedelig har taget mig flere måneder at se den færdig =)

Så er det ikke noget for mig tror jeg... er mere til film med fuld knald på,
som Versus og fx de første 10 min af Dead or Alive