"Min morfars morder" = superracistisk stat~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-04 08:30

"Min morfars morder" = superracistisk statspropagandafilm

"Hvis man vil have en indrømmelse, før man tilgiver, så er det ikke
tilgivelse, men et forsøg på at gøre regnskabet op

"Man tilgiver for sin egen skyld, for at slippe løs af forurettelsens
forbandelse og for at få den ud af tanke og krop, så at den ikke formørker
hverdagen". Johs. C. Christensen, præst og JP-filmanmelder vedr Søren Pauli
filmen "Min morfars morder" om Søren Kam, SS, der er 80 år og ikke er holdt
op med at tro på rigtigheden af sin ungdoms nazi-krigsidealisme.

Pauli evner ikke at argumentere, så han forfalder til det lave trick at gøre
sin modpart komisk, hvilket er nemt når man har stats-medieapparatet på sin
side.

Højesteret har sagt at man må godt kalde Pia racistisk - det kræver ikke
sandhedsbevis om at hun begik generaliserende kritik af fremmede racer.

Byretten har sagt, at man må godt kalde mig jødehader, selvom dommeren
anerkendte rigtigheden af mit sandhedsbevis for at de værste af de værste
udpluk fra otte års netskriverier ikke rummede generaliserende jødekritik .

Nul antisemitisme.

Når dansk filmindustri hælder millioner i en tanketom film om et barnebarns
storsindede tilgivelse af et krigsdrab, der var så ikke-forbryderisk som
Dresden og Hiroshimabombningerne, så viser det, at Pauli og hans filmmafia
er så racistisk som Pia, udfra Højesterets newsspeak.

"An eye for an eye makes the world blind" (Mohanda Gandhi) i

tg Den som ikke er forberedt på at tilgive andre, ødelægger
den bro, han engang selv må gå over.
Francis Bacon

Tg Det er lettere at tilgive en fjende end at tilgive en ven.
William Blake (1757-1827)

tg Det er lettere at tilgive sin fjende end sin ven. Nietzsche

tg Det er lettere at tilgive sin fjende end sin ven. Nietzsche

tg Glæden ved at tilgive er sødere end glæden ved hævn.
Koranen

tg Love truth, but pardon error Francois de Voltaire

tg Nothing emboldens sin so much as mercy.
Shakespeare

tg Sweet mercy is nobility's true badge.Shakespeare

tg The good is a reflection of the character of those noble powerful beings,
who will define and regulate the behaviour of the social group
"it is good to show mercy." . Nietzsche

tg Tilgivelsen er fuldstændig, når synden ikke mere
huskes. Koranen

tg Vi tilgiver let vore venner de fejl, som ikke angår os. La Rochefoucauld

tg1 Den, der tilgiver, sætter sig selv på et højere Trin end den, der
har Tilgivelse behov - hvad der kan give Anledning til megen Ukærlighed og
Hovmod. Vilh. Andersen

Tg1kl I at tilgive en fornærmelse er der noget højtideligt, med mindre din
ædelmodighed fortolkes som ligegyldighed.
Ambrose Bierce 1842-1914 (og ofte ønskes straf , læs Henrik Stangerups "
Manden der ville være skyldig")

tgfs Det praktiske Udtryk for Forståeslen er Tilgivelsen.
Vilh. Andersen

tgfskm "Fa'r ! Hvorfor hedder det 'at forstå er at tilgive'?" -
"Fordi 'at forstå' er at erindre fra sig selv, og sig selv tilgiver man
altid." K.K. Steincke

tgfskm Sweet mercy is nobility's true badge.
Shakespeare

TGHIhislkm Forgiveness is the key to action and freedom.
Hannah Arendt

tghæalle > > Goethe sagde engang "Jeg har endnu aldrig hørt om en
ugerning så grufuld, at jeg ikke selv under de rette omstændigheder kunne
have begået den." As I get older, I can imagine no sin, which I could
not have done myself. Goethe

TGhækm Betal uret med ret og venlighed med venlighed.
Kung-Fu-Tse

TGhåmo Vi burde i al fald få tilgivelse for de fejltrin, som vi ikke have
begået, hvis vi ikke havde været ulykkelige.
Vauvenargues, Luc De Clapiers De (1717-1745)

tgkl At forstå alt er at tilgive alt.
Anne Louise de Staël

tgklkm Den bedste hævn over fornærmeren er den ikke at ligne ham.
Marcus Aurelius

tgkmmk Tilgive og glemme er den gode mands hævn.
Schiller

tgkmmk Usårlighed er fornemhedens hævn.
Gustav Adeling

tgkmmk Yes, that is what good is: to forgive evil. There is no
other good. Antonio Porchia

tgkmRs Følgene av våre handlinger griper oss i luggen helt uten
hensyn til om vi har "forbedret" oss i mellomtiden.
Nietzsche:

tgkmsl Det sletteste menneske er den, der ikke tager imod en undskyldning,
ikke slår en streg over en synd og ikke tilgiver en fejl.
Koranen

tgkmsl Forgiveness is the key to action and freedom.
Hannah Arendt

tgkmsl Hate the sin and love the sinner.Bekæmp synden og ikke synderen
Mohandas Gandhi

tgkmthsl En dag må man tilgive. Men tilgiver man for hurtigt, gør
man det for billigt at handle ondt. Soya

tgl Det praktiske Udtryk for Forståelen er Tilgivelsen.
Vilh. Andersen

tgSky Tilgivelsen er perfid. Den forudsætter en ret til
fordømmelse. Palle Lauring

tgslsm At bære taktløshed med sindsro vidner om sjælsstorhed.
Frithiof Brandt 1892-1964

Fra : Michael

Dato : 19-11-04 14:45

Bo Warming wrote:
> [...]
> filmen "Min morfars morder" om Søren Kam, SS, der er 80 år og ikke er holdt
> op med at tro på rigtigheden af sin ungdoms nazi-krigsidealisme.

/snip...

Gad vide hvem Søren Pauli er........

/Michael

Fra : PSG

Dato : 19-11-04 14:57

"Michael" <mvfn01@space.aau.s-p_a*m.dk> skrev i en meddelelse

> Gad vide hvem Søren Pauli er........

Han er da bror til Pauli Jørgensen, og den berømte midterforsvarer der har
lagt navn til fodboldsklubben St. Pauli.... fortsæt selv.

- Patrick

Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-04 17:12

"PSG" <psg@MYREget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Han er da bror til Pauli Jørgensen, og den berømte midterforsvarer der har
> lagt navn til fodboldsklubben St. Pauli.... fortsæt selv.

Jeg troede at denne ng befolkes af film-fans, og at denne filmproducent fra
talrige dogme-ting var velkendt og at han som skuespiller i Toms
skildpaddereklamefilm var særlig kendt.

"Axel" parodifilm om 1700-tals greve er eneste af hans spillefilm jeg kan
komme på

Eller hedder han "Fauli" ? Ja det gør han vist

Fra : Michael VF

Dato : 19-11-04 17:42

> [...]
> komme på
>
> Eller hedder han "Fauli" ? Ja det gør han vist

bingo! :)