Hvor mange katte....
Fra : Ukendt

Dato : 19-11-04 06:46

Hvor mange katte derude spiser clementiner?

Andy har lige fået smag for clementinerne. Både dem der er så sure at munden
snerper sammen, og de søde.

Jeg skal lige fjerne hinden om en clementinbåd, så guffer han resten i sig
med stort velbehag - og vil have mere

Her til morgen har han fisket en clementin ud af skålen, vippet den ned på
gulvet og trillet hen foran mig i sengen. For nu vil han have clementin!

Han har aldrig læst bøger om hvad katte kan lide og hvad de ikke kan lide.
;)

Andre derude med katte der spiser clementiner/andre citrusfrugter?

Tina

Fra : Lasse Jensen

Dato : 19-11-04 07:13

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote:

> [...]
> ;)
>
> Andre derude med katte der spiser clementiner/andre citrusfrugter?

Mine er bange for lugten af dem. Underlig kat du har dér.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Crazy Camilla

Dato : 19-11-04 07:28

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej.

Jeg har hørt at de fleste katte HADER lugten af citrusfrugter.
Min kat vil i hvert fald slet ikke ligge på bordet hvis der er en skål med
appelsiner eller mandariner.

MVH Camilla.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-11-04 08:55

Hej Tina

Min Mille er lige så underlig, de andre katte løber hvis jeg piller en
klementin/appelsin og kommer ikke igen før jeg har vasket fingre men Mille
*uhmm skal vi ha' klementin"
på den anden side er hun voldsomt insiterende uanset hvad jeg spiser, da jeg
en dag stod og pillede hvidløg
stak hun af med et fed i munden, så gik den vilde jagt,
hun var da ligeglad med at katte ikke må få løg/hvidløg.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Vibeke

Dato : 19-11-04 23:38

> hun var da ligeglad med at katte ikke må få løg/hvidløg.
hvofor må de ikke få løg?

Vibeke

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-11-04 00:11

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> writes:

> hvofor må de ikke få løg?

kort svar :
meget giftig
Ændrer de røde blodlegemer, resulterer i blodmangel og i alvorlige
tilfælde døden. Symptomer er diarré, opkast, nedstemthed, feber og mørk urin.

langt svar: http://www.siamis.dk klik ind under helbred - giftige
planter - L - Å
Under giftige planter - A - K finder du også hvidløg som dog "kun" er
giftig

kilde: http://www.siamis.dk tak til Ann Rudbeck

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-11-04 15:55

On 2004-11-20 00:10:45 +0100, Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid> said:

> tak til Ann Rudbeck

Selv tak
Endnu kortere - alt hvad der hedder løg og de planter der vokser frem
af løg - fra forårsblomster over liljer til spiseløg, er giftige for
katte!

--
Knus fra Ann R

Fra : Jennifer

Dato : 22-11-04 18:29

> Andre derude med katte der spiser clementiner/andre citrusfrugter?
>
> Tina

Hej Tina.

Min den ene kat Dj, hader alt citrus.. Står hun en lille meter væk fra
mig, knibber hun allerede med øjene. Tilgengæld æder hun bønner.. Hvis
jeg lige har kogt bønner og de står i håndvasken og drypper af, bliver
hun så fristet at hun hopper op på køkkenbordet for at stjæle.. Og det
ved hun altså er forbudt.. Men hun kan åbenbart ikke dy sig.. _lol_
Den anden kat vi Mixx, er vildkat og æder alt hvad hun kan komme i
nærheden af.. Hun hører ikke ind under kattegorien "kræsne katte".. :)
Dog har jeg ikke serveret citrus frugter for hende endnu..

Jennifer
- Tøm kattebakken ved privat svar