Motorola a920/925 er en gps...
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 18-11-04 18:43

Jeg kom til at sidde og snakke med en kolega om overnævnte telefon i dag.
Han fremsatte den påstand at Motorola a920/925 har GPS, altså en rigtigt GPS
som pejler via sataliterne!

Jeg mener ikke at dette er rigtigt. Godt nok er der en funktion som hedder
GPS, men jeg ville mene at denne finder din position ud fra udbyderens net
(i dette tilfælde 3).

I øvrigt mente han at antenne på tlf. var til GPS`en, er dette helt
rigtigt????

Der står en kasse øl på højkant (altså til den af os som vinder
vædemålet).

Håber i kan hjælpe med et brugbart svar.

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Anders Misfeldt

Dato : 19-11-04 11:48

Kenneth Koustrup wrote:
> Jeg kom til at sidde og snakke med en kolega om overnævnte telefon i dag.
> Han fremsatte den påstand at Motorola a920/925 har GPS, altså en rigtigt GPS
> som pejler via sataliterne!

Det er også korrekt! Det samme her NEC e616.

> Jeg mener ikke at dette er rigtigt. Godt nok er der en funktion som hedder
> GPS, men jeg ville mene at denne finder din position ud fra udbyderens net
> (i dette tilfælde 3).

Hvis du ikke kan fanges af en satelit (hvis du står i en bygning)
benyttes masterne (trekants-beregning tror jeg det hedder). Normalt vil
telefonen benytte rigtig gps.

> I øvrigt mente han at antenne på tlf. var til GPS`en, er dette helt
> rigtigt????

Ja, den antenne der sidder på Motorola telefonerne er, så vidt jeg ved,
GPS'en. Den alm. antenne sidder indbygget i tlf.

> Der står en kasse øl på højkant (altså til den af os som vinder
> vædemålet).

Tror desværre du må ha pungen frem og købe en kasse øl til din kammerat!

Anders

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 20-11-04 12:09

Hmm... er det ikke Agps der er i den???