10 mbit hub på switch til 100mbit netværk
Fra : Søren Thing Pedersen

Dato : 17-05-01 17:19

Hej

Jeg skal ud at købe en ekstra hub til et netværk. Netværket kører nu
100mbit. Kan jeg lave et del 10 mbit netværk ved at koble en 10 mbit
hub på siwtchen uden at det sænker farten på resten af netværket der
kører 100 mbit?

Mvh
Søren

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 17-05-01 19:10

Søren Thing Pedersen <sthingp@get2net.dk> writes:
> [...]
> 100mbit. Kan jeg lave et del 10 mbit netværk ved at koble en 10 mbit
> hub på siwtchen uden at det sænker farten på resten af netværket der

Ja. Forudsat det er en 10/100 switch (jeg kender dog ikke nogen
100Mbit/s switche, så...), ellers skal du have en dual-speed hub.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Søren Thing Pedersen

Dato : 17-05-01 22:07

Fedt! Så sparer jeg lidt penge der.

Tak for hjælpen!

Mvh
Søren

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 18-05-01 13:40

Det vil så se således ud:

Pc'ere <---100mbps ---> Switch <--- 10 mbps ---> Dual speed Hub <--- 10
mbps ---> Pc'ere

Hvis der skal kobles nogle 100 mbps pc'ere på 10 mbps delen, skal det være
en såkaldt switched hub.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 18-05-01 16:10

"Martin Sjøberg" <sjoberg@mail.tele.dk> writes:
> Det vil så se således ud:
>

> Pc'ere <---100mbps ---> Switch <--- 10 mbps ---> Dual speed Hub <--- 10
> mbps ---> Pc'ere

Nej, dual-speed hubben vil køre 100Mbit/s mod switchen.

> Hvis der skal kobles nogle 100 mbps pc'ere på 10 mbps delen, skal det være
> en såkaldt switched hub.

Nej, en dual-speed hub kan køre både 10 og 100 Mbit/s. Man bruger ikke
betegnelsen "switched hub", da den både kan betyde en dual-speed hub
eller en switch, og derfor forvirrer...
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : Søren Thing Pedersen

Dato : 19-05-01 10:17

Den planlagte opsætning ser således ud:

server <-> switch <-> dualspeed hub1 <-> pc'ere

nu vil jeg sætte endnu en hub - en 10mbit hub på switchen, så jeg har
to hubs sat på switchen - kan switchen lave 100mbit netværk til de
pc'ere der sidder via 100 mbit hubben (og direkte på switchen) og
10mbit til de få pc'ere der sidder på 10mbit hubben? med andre ord:
vil 10mbit hubben sætte hastigheden ned for pc'erne på 100mbit hubben?

/Søren

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 19-05-01 15:00

Søren Thing Pedersen <sthingp@get2net.dk> writes:
> vil 10mbit hubben sætte hastigheden ned for pc'erne på 100mbit hubben?

Aldrig.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"